Inlägg från: ohyeahitsme |Visa alla inlägg
  • ohyeahitsme

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

LaMoi skrev 2010-08-21 21:00:06 följande:
    www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1749&blogg=28...
    Jaha, vilken neutral källa du har hittat. Vi frågar Socialdemokraterna vad de anser att Sverigedemokraterna tycker om homosexuella. Varför inte gå direkt till SD och fråga istället?
  • ohyeahitsme
    Jossan90 skrev 2010-08-21 21:14:17 följande:
    ok så de är inte emot homosexuella?
    Det finns säkert folk inom alla partier som ogillar homosexuella, men tänk på att Sverigedemokraterna är de enda som stått upp för och faktiskt försvarat minoriteter. Judar i Malmö upplever just nu mycket våld, många blir misshandlade pga de är judar. Sverigedemokraterna är det ENDA parti som protesterat. Ilmar Reepalu (s) ansåg ju att judarna fick skylla sig själva.

Judar flyr Malmö och Socialdemokraterna (eller ska man kalla dem nazister) ser på.

www.skanskan.se/article/20100125/MALMO/701259997/1057/*/judehatet-far-dem--att-lamna-malmo
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 21:20:33 följande:
    Fast det är ju det jag har sagt hela tiden, mycket valsnack av alla partier såklart..
    Jag tycker att det är bra med ett mångkulturellt samhälle.
    Jag tycker inte att man ska avskaffa mordersmålundervisning
    Jag tycker inte att skattesänkning ä ett bra alternativ
    Jag tycker inte att man ska slopa ekonomiskt stöd gällande utlandsadoption.
    Jag tycker inte det är rätt att sänka antalet asylsökande
    Jag tycker att homosexuella ska få adoptera precis som jag tycker att insemination för lesbiska är ett perfekt alternativ.
    Nu vet du vad jag tycker och då kan du nog se vad jag tycker ska kallas "mänsklig rättighet".
    Okej.

Anser du att jag har rätt att gå från mitt hem till tunnelbanan utan att bli kallad svennefitta? En liten enkel fråga bara...
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 21:27:00 följande:
    Jag anser att du ha stoor rätt att kunna gå från ditt hem till var som helst utan att behöva bli kallad sånna ord!!
    Jag är mot rasism!
    Ändå händer det, svenskfientliga hatbrott är vardag där jag bor. Inget som sägs i den här tråden kommer att få mig att ändra inställning. Jag lever ju mitt i det i min vardag. I takt med att det mångkulturella våldet kommer till era bostadsområden kommer ni också att ändra uppfattning. Ni behöver inte tro mig nu, ni vet när ni är där.
  • ohyeahitsme
    Posh skrev 2010-08-21 21:28:55 följande:
    Fast inte homosexuella menar du givetvis.

SD´s Björn Söder anser ju exempelvis att homosexualitet är en abnormitet, att homosexuella icke ska kunna gifta sig eller adoptera barn.
    Karln gillar att hävda att det vore emot FN´s barnkonvention...

Men nej. SD har säkert inget emot homosexuella och ställer upp för aaaaaalla minioriteter UTOM gays och muslimer.

Bra där.
    Skulle msulimer vara en minoritet? Högst tveksamt. Andelen kristet religiöst utövande i Sverige är inte så stor, många kallar sig ateister. Muslimer utgör förmodligen inom några år den religiösa majoriteten i landet. Då är de per definition inte längre en minoritet.

För övrigt finns det fler muslimer än svenskar i världen. Vill man inte bo i ett kristet land så finns det gott om muslimska länder att välja bland.
  • ohyeahitsme
    Posh skrev 2010-08-21 21:32:56 följande:
    Det "mångkulturella" våldet är alltså på nåt sätt värre än det.. eh etniskt svenska?
    För mig blir det ju det, ja, eftersom jag är måltavla för det. Jag kan inte undvika att jag är svensk, det finns allt färre länder jag kan fly till undan etnisk förföljelse.
  • ohyeahitsme
    Posh skrev 2010-08-21 21:35:10 följande:
    I Sverige räknas de klart som en sådan ja.
    Det är inte religiösa mot religiösa, då tänker du fel.
    Så du menar att muslimer bara är minoritet per definition? Även om de är i majoritet? Korkat resonemang...
  • ohyeahitsme
    Zaria skrev 2010-08-21 21:35:21 följande:
    Klart du har, precis som jag har lika stor rätt att gå hem utan att bli kallad "negerhora" eller bli heilad åt som ofta sker.
    Tack!
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 21:36:04 följande:
    Jag vet att det förekommer och jag har också varit med om det, men även om det finns många svaga personer som är invandrare finns det lika många svenskar som beter sig på det viset. Jag vill se på människan, jag drar inte alla som är mörka,bryter eller är på ett speciellt sätt över en kam.
    Nej, men då kommer vi fram till en intressant punkt. Det bevisar att det mångkulturella samhället skapar motsättningar och konflikter. Alldeles oavsett vad man tycker om det så är det så.

Då måste man fråga sig varför det var så nödvändigt att göra om en fullt fungerande nationalstat till ett mångkulturellt samhälle? Vad vinner vi på det? Fler blir lidande, är det positivt?
  • ohyeahitsme
    Posh skrev 2010-08-21 21:43:44 följande:
    Nej de stängde av dig för att du mordhotade de i tråden som inte delade dina åsikter.
    Ja, de påstod det, men jag har fortfarande inte fått förklarat för mig VEM jag skulle ha mordhotat...
    Posh skrev 2010-08-21 21:43:44 följande:
    Nej. Jag menar att muslimer är en minoritet av Sveriges befolkning. Krångligt?
    Ja, mycket krångligt! Cool

I sådana fall kan man säga att människor med storlek 42 är en minoritet också, precis som människor som går i pingstkyrkan är en minoritet. Kristna borde väl vara en minoritet i Sverige då de flesta inte anser sig tro på gud...
  • ohyeahitsme
    Zaria skrev 2010-08-21 21:46:25 följande:
    Däremot tror jag inte SD är facit på det hela. Förr och även nu pratar/pratade man bara om att ingen nämnde den sk "omvända rasismen" men faktum är att det är det enda jag tycker man hör talas om idag, dvs människor som tycker att invandrare beter sig illa, men väldigt sällan att svenskar beter sig illa trots att de gör det i lika stor utsträckning. Söker man här på FL hittar man så gott som inga trådar om rasism, bara om kränkta svenskar följt av hela registret om negerbollar, svenska flaggan och "jag är inte rasist men..." Det är lite konstigt tycker jag.
    Jag har faktiskt varit hos Sverigedemokraterna en gång. Jag fick sitta med på ett möte. Det dök upp en iranier där som var väldigt aktiv i partiet och han var den ende jag kan säga uttalade sig "rasistiskt". Det var t.o.m några av de andra som protesterade.

Vi pratade om kollektivtrafik och att man skulle satsa på mer järnvägar och då sa han "ja, bygg gärna järnvägar så vi kan använda dem till att skicka hem vissa människor". Då sa faktiskt folk ifrån, det väntade jag mig inte från Sverigedemokraterna...
  • ohyeahitsme
    Posh skrev 2010-08-21 21:52:07 följande:
    Detta är OT men du borde ju veta vad du själv skriver annars ringer varningsklockorna hos mig.

Tack, då är jag färdig med dig, jag vet ju vem du är nu.
    Men vem hotade jag då? Då kan du ju säga. Jag tror Familjeliv stängde av mig för att du påstod något osant. De har inte bett om ursäkt för att ha kallat mig brottslig så jag överväger fortfarande polisanmälan mot dem.
  • ohyeahitsme
    Zaria skrev 2010-08-21 21:53:02 följande:
    Läskigt, men ofta är invandrare mer rasistiska än svenskar, dock inte emot svenskar utan andra folkslag, som de deras hemländer legat i krig med. Otäckt är det.
    Men nyhet... Drömmer

Inte ofta, skulle vilja säga alltid. Svenskar har ingen ryggrad och vågar inte säga vad de tycker.
  • ohyeahitsme
    Zaria skrev 2010-08-21 21:51:49 följande:
    Konstigt jag tycker det sker då och då och många elever jag träffat säger att det är samma sak än idag, jag är 29 i år och när jag gick på gymnasiet ungefär så började man plocka bort nationalsången på skolorna, på "min" skola stod det svenskar och heilade under hela nationalsången, ofta kommer negerhora/negerfitta osv upp än idag ofta i samband med en konflikt tex, på skoltiden väldigt ofta och då utan konflikt. Går man förbi en balkong där det är fest mitt i natten och festdelatgarna ser det så tjoar de ofta från balkongen och när man inte svarar så heilas det ofta åt en eller skriks "men skit i det då jävla negerfitta" från överförfriskade festdeltagare osv osv Senast jag fick höra det var när jag var ute förra helgen, någon knuffar in mig i en tjej, som fräser "men vafan gör du jävla negerfitta" SÅ visst finns det kvar, men på ett annat vis än förr.
    Det växer kanske, under ytan. Jag vet folk som aldrig skulle kunna tänka sig att rösta SD, men så fort jag säger att jag är SD-sympatisör så är det som att trycka på en knapp. Då kommer långa rasistiska haranger fram om vad man tycker om blattar och negrer och invandrare. Och jag försöker förklara att jag inte alls håller med, men det är som att de tycker och tror att det är okej. Att jag säger att jag röstar på SD tar många som en signal på att jag är rasist och då är det fritt fram...
  • ohyeahitsme
    Posh skrev 2010-08-21 21:58:44 följande:
    Ja det låter som en utmärkt idé. polisanmäl FL, glöm inte att berätta hur det går. För det är ju inte så att de inte kan plocka fram borttagna inlägg och har sitt på det torra. ;)
    Du å andra sidan är ute cyklar nu.
    Eftersom du inte kan motivera dina grundlösa anklagelser så är det väl du om någon som är ute och cyklar?

Glad
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 22:01:22 följande:
    Jag behöver väl inte vara aktiv för att jag inte tolererar rasism.. Eller ja det beror hur man ser det, jag är inte tyst om att jag är mot rasism.
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 21:40:58 följande:
    Nej, men då kommer vi fram till en intressant punkt. Det bevisar att det mångkulturella samhället skapar motsättningar och konflikter. Alldeles oavsett vad man tycker om det så är det så.

Då måste man fråga sig varför det var så nödvändigt att göra om en fullt fungerande nationalstat till ett mångkulturellt samhälle? Vad vinner vi på det? Fler blir lidande, är det positivt?
    Jag tror att om vi var endast svenskar skulle lika mycket brott  och konflikter begås, det är för att MÄNNISKOR är olika. Det beror ju också på vad man tror på för religion.. alltså för att människor är olika och tror olika, precis som du och jag. Jag anser inte heller att man måste vinna på allt som görs.
    Vi har ju varit i den situationen och då var Sverige ett mycket tryggare land att leva i... Sverige var trots allt en nationalstat fram till tidigt 90-tal någon gång. Idag är det mer tveksamt vad vi är, ett land på väg mot anarki möjligen.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!