Zaria skrev 2010-08-21 21:46:25 följande:
Däremot tror jag inte SD är facit på det hela. Förr och även nu pratar/pratade man bara om att ingen nämnde den sk "omvända rasismen" men faktum är att det är det enda jag tycker man hör talas om idag, dvs människor som tycker att invandrare beter sig illa, men väldigt sällan att svenskar beter sig illa trots att de gör det i lika stor utsträckning. Söker man här på FL hittar man så gott som inga trådar om rasism, bara om kränkta svenskar följt av hela registret om negerbollar, svenska flaggan och "jag är inte rasist men..." Det är lite konstigt tycker jag.
Jag har faktiskt varit hos Sverigedemokraterna en gång. Jag fick sitta med på ett möte. Det dök upp en iranier där som var väldigt aktiv i partiet och han var den ende jag kan säga uttalade sig "rasistiskt". Det var t.o.m några av de andra som protesterade.
Vi pratade om kollektivtrafik och att man skulle satsa på mer järnvägar och då sa han "ja, bygg gärna järnvägar så vi kan använda dem till att skicka hem vissa människor". Då sa faktiskt folk ifrån, det väntade jag mig inte från Sverigedemokraterna...