Inlägg från: ohyeahitsme |Visa alla inlägg
  • ohyeahitsme

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Okej, om jag skriver ett inlägg som har med tråden att göra då.

Kriminalpolitik
    Vi har ju sett ett ganska kraftigt uppsving vad gäller brottslighet i Sverige. I USA har man ett system "three strikes out". Dvs, när man hamnar i domstol en tredje gång för ett brott så har rättegången möjlighet att döma personen till fängelse på 25 år till livstid. har man bränt tre chanser i livet att göra rätt, så anses man ha försuttit sin chans.

Tankar kring det?

Bakom varje brott finns (minst) ett brottsoffer...

• ohyeahitsme
    Jossan90 skrev 2010-08-20 20:48:17 följande:

sen tycker jag sverige måste skärpa reglerna. Kommer man till sverige från ett krigsdrabbat land och gör ett brott här så ska man hem DIREKT. Inga andra chanser och man ska tala om det för dem när de kommer till sverige så de vet konsekvenserna.

Nej, jag håller med. Vi hade ett fall häromåret med en afrikansk man som tvingade sig in hos en kvinna och våldtog henne brutalt. Men han fick stanna pga omständigheterna i hemlandet. Om något år är han en fri man igen och vi kan vara helt säkra på att nån annan kvinna kommer att bli våldtagen...
  • ohyeahitsme
    Ökänd skrev 2010-08-20 20:55:44 följande:
    Tankar kring det: Titta på brottsligheten i USA. Är det där vi vill hamna? Svaret på låg brottslighet tror jag till största delen bygger på förebyggande åtgärder snarare än höga straff. När straffet delas ut finns ju redan ett (eller flera) brottsoffer. Alltså har samhället redan misslyckats.
    Ja, det jag menar. I Kalifornien där detta införts har brottsligheten sjunkit ordentligt. Jämför man med jämförbara stater så ligger USA mycket bra till jämfört med Sverige. Man bör ju jämföra med stater som har en likvärdig etnisk sammansättning, då svarta amerikaner är mycket kraftigt överrepresenterade i brott. Så Lousiana är en dålig stat att jämföra med.

Sverige är inte så fridfullt som många tror, i förorterna är brottsligheten relativt hög. Med stor risk för att råka ut för våldsbrott. Samma sak börjar gälla stadskärnorna i de större städerna. Så sent som idag högg en afrikansk man oprovocerat ned en kvinna i Linköping t.ex.
  • ohyeahitsme
    Jossan90 skrev 2010-08-20 20:59:25 följande:
    Det är inte vårt problem om hans problem i hans hemland. Han skulle skickas hem DIREKT! Då får man fan tänka ett steg längre innan man utför brottet!
    Precis. Och han får gärna ta de andra våldtäktsmännen med sig, oavsett om de är svenskar eller inte... Flört
  • ohyeahitsme
    emmy skrev 2010-08-20 21:09:43 följande:

Straffen för både det ena och det andra behöver skärpas rejält det är en sak som är säker iaf.  Som det ser ut nu skulle ju en våldtäktsman nästintill kunna tycka att det var värt att chansa. :S

Ja, livstid tycker jag. Jag förstår inte varför en våldtäktsman ska slåppas ut och få chans att våldta någon mer? Så många tjejer som mår så dåligt resten av livet. Och vissa orkar inte leva längre alls...
  • ohyeahitsme
    Hugful80 skrev 2010-08-20 21:19:20 följande:
    Man kan anamma maträtten utan att ta hit kocken.
    Mata inte trollen! Mänskan har inte en aning om vad SD är för parti eller vill föra för politik. Så ignorera dem som bara provocerar utifrån sin egen dumhet, så diskuterar vi SD's politik som tråden är till för!

Om någon inte ger sig så är det väl bara att anmäla...
  • ohyeahitsme

Sverigedemokraterna har varit inne mycket på hur mycket hela systemet kostar, löner för riksdagspolitiker osv. Förmodligen blir SD's riksdagsmän lika giriga som alla andra när de väl är i riksdagen, men vad tycker ni andra?

Jag tycker gott att lönerna kan gå ned lite grand för politiker. John F Kennedy i USA jobbade ju gratis som president. Det är väl en ära nog att få leda landet, man måste ju inte ha miljoner i lön och fallskärmar för det. Det får ju inte vi andra?

40-50 tusen för ett statsråd duger väl anser jag. Att ha varit minister är ju en grym merit även efter politikerkarriären. Och kom inte med att politiker i andra länder tjänar mer. Andra länder är större och bara för att de gör fel så behöver inte Sverige göra det...

• ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-20 21:42:46 följande:
    Hur vore det om det blev krig i sverige och vi var tvungna att flytta någon annanstans...
    Det är ju i princip redan krig på sina håll i Sverige om du inte redan upptäckt det? Hur som helst, de invandrare som sköter sig och vill bli en del av Sverige och svensk kultur är välkomna. Det är självklart för alla som röstar på Sverigedemokraterna att begår man brott så har man förverkat sin chans att bo här.

De allra flesta grövre brott som begås är invandrare, som Västbergarånet t.ex. Att ha en flygande militärt beväpnad gerilla i Brommas luftrum är ju sjukt allvarligt.
  • ohyeahitsme
    Ceka86 skrev 2010-08-20 22:09:05 följande:
    Brotten har ökat i samband med när Örresundsbron öppnades. Det är inte invandrare, det är andra utländska brott som inte är bosatta i Sverige och det är vi svenskar som stödjer detta kriminalitet eftersom vi köper insmuglande droger, alkoholo, cigaretter osv....

Om nu de skulle komma in i riksdagen o regeringen o får ut sin välja, få ut alla invandrare. Då kanske vi bör ställa oss några frågor så som:

Vem ska köra kollektivtrafik??
    Vem ska städa våra skolor, arbetsplatser...??
    Vem ska köra oss hem från krogen??..

Enligt Sifo undersökningar så tar invandrare minst 70% av alla låginkomst jobb. Där har vi en tankeställare. svenskar vill inte ta "skit" jobb.

Straffa borde alla göras om de begår någon brott oavsett kön, bakgrund, hudfärg...... Nån gav här förslag att om en invandrare gör ett brott så släng ut invandraren från landet men vad ska vi göra av oss svenskar som begår brott?? Slänga de i havet eller??

Vi måste inse sanningen att invandrare är inte problemet i detta lannd utan det är exempelvis våra stora ungdomsarbetslöshet, miljöklimatet osv.
    Till att börja med, SD vill inte få ut alla invandrare. Därmed föll resten av ditt resonemang, läs på och kom tillbaka när du vet vad du talar om.
  • ohyeahitsme
    Färna skrev 2010-08-20 22:19:55 följande:
    Osäker på min röst - men kan inte vara en omöjlighet!
    Rösta som du tycker känns bäst.

Jag skulle inte kunna tänka mig att rösta på något nuvarande riksdagsparti eftersom de känns korrupta. Samhället faller sönder med brinnande bilar och skolor och politikerna gör ingenting!
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!