Inlägg från: ohyeahitsme |Visa alla inlägg
  • ohyeahitsme

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Fru U skrev 2010-08-21 00:42:40 följande:
    Många tar lågstatusjobb som inga andra vill ha (dock är det oftast inte en riktad arbetsmarknadsinvandring, alltså planerad och sponsrad av stat/kommun)

Vi lider av akut läkarbrist, vi har brist inom rätt många olika kategorier inom byggbranschen, vi har brist på tandläkare och tandhygenister.

Sen är ju utbildade svenskar inte så förtjusta i att flytta till (o)bygden i norrland
    Jaha, läkarbrist. Är det därför vi tar hit somaliska analfabeter som vare sig kan svenska, engelska eller något annat europeiskt språk? Varit i Rinkeby någon gång? Där sitter männen hela dagarna på bänkarna utan att jobba...
  • ohyeahitsme
    Nellee skrev 2010-08-21 00:47:39 följande:
    Jag måste fråga, ni som röstar på SD. Tycker eller anser ni att jag ska lämna Sverige? Mamma är spansk, pappa från Serbien. Jag har bott här sen jag var ca 8 år, jag har en utbildning och jag jobbar. Mina föräldrar arbetar. 
    nej?
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:47:25 följande:
    Vi tar inte hit dem. Vi har ingen riktad kampanj i Somalia som säger "kom hit"
    men de finns här likt förbaskat och det är dem vi behåller, inte dem som vill komma hit och arbeta...
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:51:12 följande:
    Jag tycker man ska engagera sig politiskt för att föra fram de frågor man anser är viktiga.

Jag förstår vad du menar men sd står för så mycket som jag anser är skrämmande. Så som hur de ser på homosexuella, adoptioner mm mm. Enligt mig sätter de olika värde på människor
    Eh, öh. SD är ju det enda parti som vågat ta upp homofientligt våld som till stor del utövats av muslimer, de är även det enda parti som protesterat högljutt mot den växande antisemitismen i Malmö där flera judar misshandlats och hotats. KD försökte också ett tag, men Göran Hägglund vågade inte gå hela vägen för Mona blev "upprörd"...

Vadå adoptioner?
  • ohyeahitsme
    Thi 08 skrev 2010-08-21 00:54:36 följande:

Detta med brottslighet: De flesta våldtäkter sker i hemmet!!! Man kan väl inte vara så naiv att man tror att det statistiskt gångbara är det som gäller? Hur stort är mörkertalet, de fall som aldrig anmäls? Du kommenterade aldrig om denna Thorbjörn i SD:s ledning som misshandlade sin fru för att hon hade umgänge med en manlig invandrare........

Nej, jag försvarar inte folks om misshandlar och jag vet inte vart du fått Thorbjörn ifrån. Alla toppnamn i SD finns med på deras riksdagslista, men någon Thorbjörn finns inte med. Så jag utgår tillsvidare ifrån att du som vanligt hittat på.

Nej, jag lever i verkligheten, inte i statistik.

Är du nöjd med hur samhället ser ut, vad vill du förändra? Hur många våldtäkter tycker du är en rinlig summa? Hur mycket ska den siffran växa tycker du?
  • ohyeahitsme
    Nellee skrev 2010-08-21 01:01:12 följande:
    Varför inte? Jag är ju lika mycket utlänning som de andra, Jag är inte inte född här. 
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:49:52 följande:
    nej?
    Du kanske borde läsa Sverigedemokraternas partiprogram en gång till...
  • ohyeahitsme
    Thi 08 skrev 2010-08-21 01:05:02 följande:
    Förmodligen gick det utför med denna Thorbjörn då Ja utgå från det du.

Och våldtäkter beror på invandrarna? Precis som jag skrev så sker de flesta våltäkter i hemmet. Och jag gissar på att det är lika många "svenskar" som invandrare som våltar, något annat vore väl rasistiskt? Hur fick du den informationen av polisen? Jag utgår från att du hittar på som vanligt.
    Jag ringer ibland, för att höra mig för om statusen i mitt område. Angående våldtäkter har Brå viss statistik på det, politiskt vinklad, men den duger...
  • ohyeahitsme
    Jessilicious skrev 2010-08-21 08:59:14 följande:
    Jag såg på "De kallar oss rasister" och jag tycker det aldrig framkom vad SD står för. Det var heller ingen som riktigt visste, ändå skulle de rösta på dem. Den enda anledningen till att dem vill rösta på SD är för att de ogillar invandrare men inte riktigt kan stå för det rakt ut, eller har jag fel?
    Att be Lena Sundström göra en dokumentär om Sverigedemokraterna är som att be Lars Ohly göra en dokumentär om Moderaterna. En sådan dokumentär är, alldeles oavsett vad man tycker om Sverigedemokraterna som parti, inte en dokumentär. Den är propaganda.

Propaganda är när man vinklar en åsikt och nyhetsflödet på ett sådant sätt att man förmår den som tittar, ser eller läser att anamma en viss ståndpunkt. Det är ganska ironiskt att TV4 använder en sådan metod, därför att det var nazisten Joseph Goebbels som gav ordet propaganda sin negativa klang och gjorde propaganda till vad det är idag. Joseph Goebbels var tysk propagandaminister.

Det tyska propagandamaskineriet var väldigt raffinerat och lärde sig tidigt att använda sig av omvänd psykologi, rätt ljud, ljussättning osv i dokumentärer för att förmå tittaren att tänka nazistiskt. Det tyska "ariska" skulle lyftas fram och fiendens avigsidor belysas. Tanken var inte att säga åt tittaren vad denne skulle tycka, utan att förmå denne att dra "rätt" slutsatser, ungefär som Lena Sundström gör i sina program.

Kort och gott. TV4 och Lena Sundström använder sig av nazistiskt inluerade tekniker för att bekämpa Sverigedemokraterna.
  • ohyeahitsme
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 08:29:31 följande:
    Det svenska arvet håller inte på att "suddas ut".

Avslutningar i kyrkan och nationalsången har inget alls med invandring eller invandrare att göra, varför envisas människor med att påstå detta?
    De som ställer sig starkast emot kyrkliga avslutningar i Sverige, är ateister.
    Skolan ska vara religiöst obunden.
    Var du ute på Nationaldagen? Gissa vilka som firade den mest? Det var inte svenskar, som antagligen satt hemma och muttrade över att man inte "FÅR" sjunga nationalsången, medan många invandrare glatt sjöng den på gator och torg.

Hela grejen kring SD känns så bara så fel.
    Ni har fallit för en massa propaganda och SD försöker skrämma upp folk med den hotade islamieringen, överdrivna siffror och folk verkar tro, att bara för att de tjatar om det, så skulle de värna om vårt land mer än någon annan?

Jag väntar fortfarande på att det ska börja pratas SD's politik här inne.
    Haha. Roligt inlägg... Skrattande

Invandrarna här spelade arabmusik och viftade med olika arabiska, palestinska och kurdiska flaggor, jag var med en kompis från Kanada inne i stan och han förfärades över invandrarnas respektlöshet inför den svenska nationaldagen. Skulle man i Kanada eller USA på nationaldagen börja vifta med en annan flagga än det landets flagga så skulle man göra detta med risk för sitt eget liv.

De invandrare vi fått till Sverige är synnerligen respektlösa inför den svenska kulturen. Och svenskar som du är totalt ryggradslösa som inte vågar säga ifrån utan istället försvarar ett sådant beteende.
  • ohyeahitsme
    StilaM skrev 2010-08-21 10:42:00 följande:
    Känner m ig inte ett dugg hotad eller förföljd. Jag löptränar kvällstid, flera dagar i veckan. Lugna gatan. Det finns ju både och. Varför denna ensidiga och överdrivna presentation av alla invandrartäta områden?
    Du bor i Tumba, vänta några år till...
    SaraA2 skrev 2010-08-21 10:42:03 följande:
    Israel är -lustigt nog- inte mångkulturellt, av någon konstig anledning... *host*

Israel är den enda staten i värleden som utan att någon reagerar öppet deklarerar att de vill ha en etnisk homogen, judisk befolkning och som dessutom praktiserar detta helt obehindrat.
    Fast det har de ju inte, och landet är ganska så väldigt mångkulturellt. Förutom judar och araber bor det en lång rad hotade minoriteter i landet, som druser, maroniter, samarier och flera andra små uråldriga folkgrupper som lyckats få en fristad i Israel.

I Dimona finns afrikanska judar, människor som bevarat den judiska traditionen under århundraden i Arika.

Så ditt påstående är uppenbart osant.

Varför har folk på FL så svårt för att hålla sig till sanningen?
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!