-
Ja för nu får man ju vänta hur länge som helst för en vårdplats eller operation så kan ju knappats bli sämre.LaMoi skrev 2010-08-21 16:54:23 följande:Vad händer om du eller dina egna blir sjuka elle skadad? Ä det bra med ett sånt parti då?
-
Jag är inte en rasist, Jag är ju en pianist ser du väl. suuckLaMoi skrev 2010-08-21 16:52:02 följande:Därmed har du erkänt att du är rasist. Och visst du har ätt att tycka vad du vill.. men förvänta dig inte att du kan starta en sådan tråd utan att bli ifrågasatt!
-
Ja och du ifrågasätter det gång på gång. Så tröttsamt.LaMoi skrev 2010-08-21 16:58:17 följande:Jag förolämpar ingen. Hon står väl för vad hon tycker?
-
Välkommen. *dunkar på ryggen*3way skrev 2010-08-21 16:59:03 följande:Inget jag heller har imot. Äntligen är tråd som är FÖR SDHappiness skrev 2010-08-21 16:42:54 följande:Men detta tycker jag var det bästa på många inlägg. Precis ett ariskt rike...ja det är just vad deras "ideologi" går ut på. Att förtrycka/utrota/skada:
Sjuka
Sämre ställt
Homosexuella
Handikappade
Återinföra dödstraff
Invandrare
Skaffa en diktator som kan styra landet. Det är SD:s ideologi. Så nu behöver inte TS åbäka sig att svara på VARFÖR hon ska rösta på detta parti.
DETTA ÄR SD:s IDEOLOGI jag tycker det är bra att den kommer fram. -
Jag diskuterar gärna med likasinnade i denna tråd istället för att tjafsa med oliksinnade.LaMoi skrev 2010-08-21 17:04:08 följande:Verkar inte gå att diskutera med dig. Kul att du startar en tråd men tråkigt att du inte orkar diskutera.
-
det finns säkert män som vill vara hemma med sina barn med.Fru U skrev 2010-08-21 17:07:16 följande:Det tycker jag också men jag är rädd för att det i längden leder till sämre jämställdhet, att det kommer att innebära att kvinnor och män kommer att konkurera ännu mer ojämt på arbetsmarknaden.
-
Så urbota dumt så jag spyr.TheCoopers skrev 2010-08-21 17:44:37 följande:Finland har dock ett enormt problem med kvinnomisshandel . Konstigt eftersom de inte har så många invandrare ..vem ska man skylla på då?
Finland är ett mansdominerat samhälle. I Finland äger 87 % av kvinnomorden i landet rum inom hemmets väggar. Man beräknar att 200 000 barn i landet lever i familjer där kvinnomisshandel förekommer.
Där har man också gjort försök att beräkna vad kvinnomisshandeln kostar i reda pengar.En studie från 1998 visar att mäns misshandel av kvinnor i Finland uppgick till inte mindre än 42,5 miljoner euro i dåtidens penningvärde. -
och det gör inte svenskar eller folk från andra länder då? zzzzzzzzTheCoopers skrev 2010-08-21 17:52:01 följande:Dumt ? Att de slår kvinnor .
Verkligen .
Det är ju sant . Tror du mig inte finns det MÅNGA studier att kolla på . -
Slå upp åsiktsfrihet med när du ändå är i farten.Happiness skrev 2010-08-21 17:48:56 följande:När man slår på RASISM kommer detta upp. För er som undrar vad rasism är eller inte vet: Rasism
En rasistisk världsbild bygger på antagandet att människan kan delas in i olika raser, ungefär som hundar.
Människoraserna går att särskilja genom att de ser olika ut, men även att de har olika mentala och intellektuella egenskaper. Utifrån dessa yttre och inre olikheter rangordnas människoraserna. Den vita eller ariska rasen är, enligt en rasistisk ideologi, den högst stående rasen och de andra är inte lika mycket värda.
Det mest kända exemplet på hur en rasistisk ideologi har använts i praktiken är när Adolf Hitler styrde Tyskland. Hitler ansåg att den vita rasen skulle styra världen och att det judiska folket var ett hot mot den vita rasens överlevnad. Hans lösning var att samla ihop alla judar i läger. Dit skickades också bland annat romer, homosexuella och människor med olika typer av mentala sjukdomar. De som inte avlivades på en gång fick arbeta och bo i läger under slavlika förhållanden.
-
ja dom slår också sina kvinnor och våldtar. det gör män världen över. visste du inte det?TheCoopers skrev 2010-08-21 17:56:28 följande:Jo men alla invandrare bidrar ju till våldtäkter och slår kvinnor eller hur var det nu ?
I Finland där invandringen inte alls är så utbredd är det 90000 fall av misshandel per år som anmäls ...