Inlägg från: ohyeahitsme |Visa alla inlägg
  • ohyeahitsme

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Haha, vilken fascitpöbel som gått igång här. Jag har alltid undrat lite över hur ni tänker. Så när ni ändå är här, stanna gärna ett tag till, ni lär ju ändå inte gå härifrån frivilligt då ni känner behov av att hålla på som ni gör.

Sveriges Radio kaliber infiltrerade Sverigedemokraterna förra året så fick de fram ett citat från en som inte var förtroendevald inom partiet. Trots att Kaliber hade ställt på sig själva som krav att inte hänga ut individer som inte var förtroendevalda, så gjordes det ändå. Citatet lydde:

– De som kommer från de här länderna, de är väldigt råa och riktiga barbarer. . . (skratt). . . De är det, de har det i ryggraden, sade en av de förtroendevalda Kalibers reporter bandat.

Men det som aldrig togs upp var att mannen som yttrat orden själv utsatts för ett mångkulturellt brott. Han uttalade sig utifrån sin situation som brottsoffer. Om en kvinna känner misstro till män efter att ha blivit våldtagen så tycker de flesta att detta är förståeligt. Men om gärningsmannen är invandrad, då tillåts man inte känna hat, misstro eller överhuvudtaget öppna käften.

Det säger en del om fascistpöbeln, och det är nog där skiljelinjen går mellan SD och de övriga. Nämligen synen på brottsoffer. Det är en förskräcklig syn på människor och om det vore enda anledningen för mig till att rösta på Sverigedemokraterna, så skulle den räcka mer än väl.

• ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 16:52:02 följande:
    Därmed har du erkänt att du är rasist. Och visst du har ätt att tycka vad du vill.. men förvänta dig inte att du kan starta en sådan tråd utan att bli ifrågasatt!
    Nej, hon har provocerats till indignation. Det är en stor skillnad. Sluta förolämpa henne, det är brottsligt.
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 16:58:17 följande:
    Jag förolämpar ingen.  Hon står väl för vad hon tycker?
    Jo, det gör du, och hon tillåts inte stå för vad hon tycker utan det sitter en grupp människor och talar om för henne vad det är de anser att hon tycker. Man kan debattera, men håll debatten på en sansad nivå. Du vinner nog inte över någon till din sida med hot och hat.
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 17:08:11 följande:
    Jag kommer med ren fakta om vad SD tror på.. Jag är väldigt emot våld och hat personligen!
    Haha, nja. Du har en väldigt hatisk framtoning. Det du kallar fakta är din personliga uppfattning om vad du anser att Sverigedemokraterna ska eller borde stå för. Sedan förstår jag att du hör till vänsterkanten, hat där är en del av retoriken.

För mig handlar det om självbevarelsedrift, du bor förmodligen inte lika utsatt som jag och då har du råd att experimentera med lite "mångfald". Kulturell mångfald går hand i hand med politisk enfald.
  • ohyeahitsme
    Happiness skrev 2010-08-21 17:12:50 följande:
    Men det är ju problemet hon skriver ju INTE vad hon tycker. Hon vägrar ju tala om varför hon ska rösta på ett rasistiskt parti.

Det är INGEn här som som anser något som helst vad hon tycker....det är ju knappt så hon vet det själv.
    TS vill inte debattera överhuvudtaget.Har du inte insett det?

Sen det du skriver om "hot" och "hat"...TS själv går ju först i ledet och har precis skrivit under på det (se inlägg 571). Så jag behöver varken diskutera eller debattera med henne längre.....nu vet jag exakt vart hon står och många andra på tråden också...antar dig med.
    Nej, den här tråden är ju inte tänkt som en debatt-tråd om SD eller inte SD, ni har ju kommit in och förstört den för TS. Hade det varit min tråd hade jag anmält alla som bryter mot trådens regler. Det fel TS gjorde var att hon inte redan i första inlägget formulerade reglerna för tråden, utan gjorde detta i ett separat inlägg längre ned.

I övrigt har TS motiverat sitt val hyfsat väl, men det finns inget som säger att hon måste motivera sig. Hon har tvingats in i en politisk debatt hon aldrig har bett om. Och ni har inte låtit henne vara i fred.

Respektlöst möjligen, men vad gör man inte för den rätta lärans skull?
  • ohyeahitsme
    Trevlig eftermiddag skrev 2010-08-21 17:20:00 följande:
    Är Sverige Demokraterna rasister ?

Jag funderar starkt på att ändra min inställning till SD för jag tycker de har bra åsikter.

Men jag har ändå förknippat SD att de är lite åt rasisthållet och det är definitivt inte jag.

I år tror jag att folk kommer rösta på SD i blindo för att M och S är så lika varandra.

Vi vill ha förändringar.  JA
    Definiera rasist. Om rasist innebär att man tror att människor från Afrika ser annorlunda ut och lever annorlunda än människor från Europa, ja, då är ganska många rasister. Politiker i Sverige vill ha etnisk mångfald, men mångfald är ju en omöjlighet om man inte på samma gång erkänner att människor från olika länder är olika och ser olika ut.

Rasist är inget annat än ett skällsord man kan använda lite godtyckligt. Det är lika konstruktivt som svartskalle, bimbo, tjockskalle eller vilket annat skällsord som helst.

Nej, Sverigedemokraterna är inte rasister.

Sverigedemokraterna är ett parti som likt Dansk Folkeparti i Danmark och Fremskrittspartiet i Norge vill ha en ansvarsfull invandringspolitik. Kollegorna i Norge och Danmark är betydligt hårdare i sin framtoning än Sverigedemokraterna någonsin har varit.

Norska Fremskrittspartiet är näst största parti i Norge, 22,9% av väljarstödet. Nyligen krävde de att man skulle begränsa antalet utomeurpeiska invandrare till högst 100 personer per år, inkluderat arbetskraftsinvandring. Sverigedemokraterna har aldrig varit i närheten av att kräva någonting liknande.

Vi har sju riksdagspartier i Sverige som är rasistiska, enligt mig. De är alla svenskfientliga. Eftersom svenskar tillhör en etnicitet lika mycket som kurder och araber så är det lika viktigt att värna en fortsatt svensk stat på samma sätt som vi bör kämpa för kurders rätt till ett eget land.

Att inte värna svenskars rätt till säkerhet och trygghet, DET är rasism.
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 17:25:57 följande:
    ts, kan strunta i inläggen om hon vill, du med flera verkar dock intresserade av att diskutera politik (i detta falled sd's politik) men du kanske också bara vill göra det med andra som håller med? (själv förstår jag inte vitsen med att diskutera enbart med medhållare)
    Det är ju TS tråd, det är väl inte så konstigt om hon upprörs över att du med flera grovt bryter mot forumreglerna och förstör den? Det är ju bara att hålla sig borta, stäng av datorn och gör något vettigt om du inte klarar av att respektera andra.
    LaMoi skrev 2010-08-21 17:27:28 följande:
    Ärligt talat så är jag varken höger eller vänster..  vet inte vad jag är men det kan väl du berätta för mig?
    Du var väldigt anklagande mot Moderaterna förut så jag utgick ifrån att du var vänster...
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 17:34:36 följande:
    Anklagande och anklagande.. det enda jag sagt är att M har försatt sverige i större skuld sedan dom tog över makten.. jag behöver inte vara vänster för att inse det tyvärr...
    Ja, det är sant. Sedan skulle nog en moderat försvara sig med att finanskrisen inte var deras fel. Du sa att just Moderaterna kört landet i botten, det lät som ett typiskt vänsteruttalande.
  • ohyeahitsme
    Happiness skrev 2010-08-21 17:43:14 följande:
    Finns en bra bok som ni skulle kunna läsa här den heter: Rasism i slips: sverigedemokrater och nazister idag.
    Har själv inte läst den men tänkte beställa..verkar mycket bra. Så här står det:

Beskrivning:

Många av ledarna i Sverigedemokraterna är själva dömda för brott.

Ja, det där är ganska intressant. Det avslöjades inför förra valet att av dem som kandiderade för Sverigedemokraterna hade så mycket som 9,8% någon gång dömts för brott. Det känns inte helt okej, det kan jag hålla med om. Jag tycker att man ska vara ostraffad om man ställer upp som förtroendevald för ett politiskt parti!
  • ohyeahitsme
    TheCoopers skrev 2010-08-21 17:44:37 följande:
    Finland har dock ett enormt problem med kvinnomisshandel . Konstigt eftersom de inte har så många invandrare ..vem ska man skylla på då?

Finland är ett mansdominerat samhälle. I Finland äger 87 % av kvinnomorden i landet rum inom hemmets väggar. Man beräknar att 200 000 barn i landet lever i familjer där kvinnomisshandel förekommer.

Där har man också gjort försök att beräkna vad kvinnomisshandeln kostar i reda pengar.En studie från 1998 visar att mäns misshandel av kvinnor i Finland uppgick till inte mindre än 42,5 miljoner euro i dåtidens penningvärde.
    Och vad är motsvarande siffror för Sverige? En jämförelse blir ju aldrig relevant om man inte har något att jämföra med...
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!