Inlägg från: ohyeahitsme |Visa alla inlägg
  • ohyeahitsme

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

StilaM skrev 2010-08-20 23:24:15 följande:
    Nix pix, mitt i miljonprojektet i Storvreten.
    Fortfarande södra Botkyrka...
  • ohyeahitsme

Är det någon här inne från Landskrona förresten? Det intryck jag fått är att det mångkulturella våldet tagit över totalt, kan någon berätta mer?

• ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-20 23:57:54 följande:
    Att det inte här i tråden inte finns jättemånga som sett slöjbärande tjejer ensamma ute på kvällen kan ju bero på att det inte är så många i denna tråd som bor där de är.

De tjejerna finns, men ja de är säkerligen få.
    Jodå, jag bor i ett sådant område och generellt sett anses det inte okej inom islam att en kvinna rör sig ute själv på kvällen. Hur ofta ser du en slöjbeklädd kvinna på krogen när du går ut t.ex?

Man tilltalar inte en slöjbeklädd kvinna hur som helst, det fick en familjefar lära sig, eller åtminstone hans anhöriga, häromåret där jag bor. Han hittades dagen därpå mördad under en pressenning på en byggarbetsplats.
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:05:02 följande:
    Jag kan hålla med om att invandringspolitiken behöver diskuteras. Det är fördelaktigt att ta in invandrare men de ska få möjlighet att delta i det svenska samhället, få veta om de får stanna eller inte inom rimlig tid mm.

Jag tycker också vi borde göra de undersökningar som finns för att kolla ålder på de ensamkommande flykting'barnen'.
    Är det ofördelaktigt med svenskar då? I Botkyrka kommun utgör inte svenskar längre majoritetsbefolkningen, den är istället en av alla minoriteter. Jag tycker inte att det är en positiv utveckling.
  • ohyeahitsme
    Fru U skrev 2010-08-21 00:09:28 följande:
    Lösningen är enkel. Man behöver inte ta bort (slänga ut) invandrare, det är bara att börja flytta in som svensk så reder det ut sig själv.
    Problemet är ju att svenskar känt sig hotade och förföljda i Botkyrka och därför flyttat DÄRIFRÅN. I Sverige är det ju inte accepterat att tala om svenskfientligt våld och svenskfientliga hatbrott. Enligt definitionen kan svenskar inte utsättas för hatbrott, det är först senaste året Brå börjat diskutera om inte invandrare också kan vara rasister.

Det var ju ett fall förra året där araber skrek zigenarjävel och liknande efter några romer på ett badhus. De friades eftersom rätten inte ansåg att de kunde vara rasister, de var ju invandrare...
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 00:24:09 följande:
    Klart ni får tycka som ni vill.. men er vid makten (är iofrs inte troligt) är inte sverige ett fritt land! SD förspråkar så mycket rasistiska frågor och det tycker inte jag är ok. Jag tycker att alla människor har samma värde. Vissa punkter som att lagar borde skärpas håller jag med om. Men mycket faller tillbaka till rasism i slutet ändå.. som att förbjuda muslimer att ha slöja... vilken muslim vill bo i ett sånt land?
    SD är ett parti som vill ha bort invandring på lång sikt.. vill du det så får du tycka så. Det kommer tyvärr inte bli så eftersom våra barn och barnbarn kommer vara uppväxta i ett multikulturellt land och inte tänka så som man gör idag. Och det tycker jag är skönt!
    Multikulturell land... Kan du ge något exempel i världen på ett sådant land som fungerat fullt ut?

Multikultur är inget annat än politisk idealism, man tänkte nog på Jugoslavien när projektet drogs igång på 70-talet, då såg det ut som en fungerande modell för ett framtida Sverige...
  • ohyeahitsme
    V 77 skrev 2010-08-21 00:25:39 följande:
    Sverige är ett fritt land. Du får tycka som du gör. Jag får tycka att sd angriper demokratins värdegrund och att de är ett parti som utnyttjar okunskap och populism.
    Tar du avstånd ifrån politiskt våld också? Och kriminella aktioner? Tar du avstånd ifrån statsfinansierade Expo som sysslar med illegal underrättelseverksamhet och kartlägger folks åsikter, endast för att det är åsikter Expo inte håller med om?

I sådana fall kan du ju inte rösta på något av de sju riksdagspartierna i alla fall, eftersom de finansierar sådan verksamhet...
  • ohyeahitsme
    LaMoi skrev 2010-08-21 00:31:53 följande:
    Nej för framtiden har vi inte sett än.  Men visst vore det bra om alla bara kunde samsas och låta varandra vara? Visst så kommer det ju givetvis inte heller bli, men man kan väl hoppas? Att förspråka våld och hat är inte min melodi...
    Harmonisk kommer världen inte att bli men idag växer barnen upp med människor från många olika länder och inte är det mer osämja mellan dom än svenskar?
    Jag vet att folk resonerar som du och det är lite vackert faktiskt. Poetiskt nästan. Jehovas Vittnen brukade knacka dörr hos mig och visa bilder på folk på gröna ängar som spelade och sjöng. Det är väl lite så man vill se världen. Att alla älskar alla och kommer överens, man tror och hoppas att det blir så en dag.

Men det har gått tiotusentals år och människor kommer fortfarande inte överens med varandra. Sverige var ett hyfsat fridfullt land fram till för några decennier sedan. Få etniska motsättningar, låg kriminalitet. När rånet mot PK-banken med Norrmalmstorgsdramat inträffade 1973 så var det en jätrenyhet. TV var där och det var ett gigantiskt polispådrag. Något liknande hade Sverige aldrig upplevt.

Idag är rån vardagsmat. Det är så många bankrån, personrån, värdedepårån, värdetransportrån att folk inte bryr sig längre. Och jag hatar att "break it for you", men majoriteten av alla brott begås av individer med annan etnisk bakgrund än svensk. Så är den krassa verkligheten.

Jag följer polisens rapporteringar löpande. Jag har ofta kontakt med polismyndigheter runt om i Sverige. Och de gånger man lämnar ut signalement på rånare och förbrytare så är det "mörkhyad", "asiatisk" (mellanöstern), eller "svenska med brytning" som gäller. Signalement som media sedan aldrig vidareförmedlar, av politiska skäl.
  • ohyeahitsme
    Baaambi skrev 2010-08-21 00:35:21 följande:
    Jag vet inte om jag förstått allting rätt nu, men får se om jag får något svar på det jag skriver nu. Själv bor jag i ett område med utlänska. Ni diskuterade om slöjer o grejer längre upp.
     Jag tycker detta är SÅ FEL. Som ni skrev att ni inte ser en muslimsktjej med slöja efter kl 18 stämmer. Men dock ser jag afrikanska kvinnor med slöja o hela paketet ute mitt på nätterna.Dock hatar jag bortgiftningen som sker här, när dom blivit 18 år, så måste dom gifta sig. Jag ser d ofta bland mina grannar. Deras döttrar ser helt vettskrämda ut. eller misshandeln som sker på kvinnor o barn ute? Måste väl finnas något sätt att sätta stopp för det??

Sen även så PROPPAR dom lägenheter med folk, jag vart tillsammans med en utlänsk kille så vet hur d fungerar(så tolka mej inte fel). Men SD är det inte så att arbetslösa får det sämre? Eller har jag förstått det fel? Sämre än vad dom har det  nu? Jag tycker sverige skall hjälpa sitt egna, innan dom tar in massa när dom knappt kan hjälpa dom som redan bor här. Så tycker dom skall skicka iväg alla som inte har svenskt medborgarskap. Just för att jobben skall komma igång, att folk skall kunna börja leva normalt, utan att leva på minimala pengar varje månad.
    Detta e min åsikt.
    Sen om jag hamnat fel eller missförstått så ber jag om ursäkt!
    Sverigedemokraterna är ideologiskt närmast Socialdemokraterna sådana de var under 70-talet, innan man beslutade sig för att överge arbetarklassen och förvandla arbetarförorter som Tensta, Rosengård, Fittja, Agnesberg, Bergsjön m.fl till krigszoner. Under 90-talet flydde tusentals svenskar dessa områden pga våld och etniska oroligheter.

Tyvärr var media upptaget med etniska rensningar i Jugoslavien vid samma tidpunkt och missade den etniska rensning som pågick här hemma i Sverige.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!