Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Posh skrev 2010-08-21 15:33:24 följande:
    Haha! Nej jag tror inte det är jag som är fel ute här. Nu har det dock tillkommit lite kul i TS, men tyvärr ville inte TS diskutera "allt som rör partiet" utan hon vill enbart håva in ryggdunkningar från sina åsiktsfränder.
    Vad kul att du känner mej och vet vad jag vill och inte vill. Ryggdunkningar är ju trevligt i goda vänners sällskap men syftet med tråden är att anhängare skall kunna diskutera det som rör partiet. Sen att det glider iväg ibland är ju inte syftet.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    livet leker skrev 2010-08-21 15:42:54 följande:
    Sen finns det ju sodom som tror att programmet Efterlyst bara tar upp brott som invandrare är sökta för. För att det är så hög % invandrare inblandade.

Man kan ju tro att det är så. Om man vill. Eller så fattar man att det är så det ser ut på riktigt.
    Dom ju vinkla till det till sin fördel men jag tror programet tar upp det som polisen anser viktigast. Jag litar på att dom gör rätt.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 15:45:04 följande:
    Vet du vad? Det fungerar inte på det viset att man som trådstartare avgör vem eller vilka som kan svara i en tråd. Så länge man håller sig till topic och väljer sak före person är det fritt fram för alla ivriga att göra sig hörda.
    Nu var det heller inte någon uttalad TS du skrivit utan en som lämnade mycket öppet för fantasin gällande det egentliga ämnet.

Är man tydligt blir allt bra.

Svårare än så är det icke.

Men klart man undrar, varför vill du inte diskutera "allt som rör partiet" med icke SD anhängare? Blir det färre ryggdunkningar då? :)
    För att det finns redan massor av andra trådar där SD diskuteras av både anhängare och motståndare så jag tänkte hålla denna tråd utanför det tjafset för det leder ingen vart.
  • MirandaSthlm

Men iaf.. vi kan ju diskutera SDs åsikter på deras lista bit för bit så vi kanske kan börja med:

* En trygg och värdig ålderdom

Enligt mej är äldrevården inte bra så som det ser ut just nu med för lite personal, dålig mat och för dålig tillsyn av dom äldre. Mer pengar behövs för att det skall funka korrekt.

• MirandaSthlm
    Happiness skrev 2010-08-21 16:08:06 följande:
    Varför vill man tillhöra ett rasistiskt parti som SD?
    För att dom är klart bäst i alla frågor. Thats why.
  • MirandaSthlm
    Happiness skrev 2010-08-21 16:21:32 följande:
    Ja men politik handlar först och främst om ideologi. Alla partier har en ideologi. Känner du till SD:s eller är det bara frågorna du känner till?
    Jag känner bara att det är partiet för mej. Jag behöver inte förklara för dej VARFÖR.
  • MirandaSthlm
    Fru U skrev 2010-08-21 16:22:59 följande:
    Du ser inget problem med bidrag som kommer att göra att främst kvinnor stannar hemma med barn?
    Det är ju upp till den enskilda kvinnan att göra som hon själv vill. Bra att det alternativet finns för dom som vill vara hemma med sina barn.
  • MirandaSthlm
    LaMoi skrev 2010-08-21 16:23:09 följande:
    Att ni inte kan förstå vad SD vill uppnå är för mig en gåta?! De vill ju uppnå ett slags ariskt rike på lång sikt, så som tyskland en gång var.. tror ni verkligen att just SD skulle kunna ge de äldre ett mer värdigt liv? Vart tar dom pengar till att försöka uppnå detta? (moderaterna ha ju redan kört sveriges skattskuld till botten) Genom skattesänkningar att slopa viss ekonomiskt stöd för dom som vill adoptera ett barn eller att slänga ut de invandrare som begott brott (vilka invandrare det gäller framgår inte, alltså om jag kom hit när jag var ett år och begår brott när jag är 20 år så har sverige rätt att slänga ut mig FAST jag är svensk medborgare?) Snacka om demokratiskt samhälle!  Tror ni på fullaste allvar att just SD skulle stå fast vid det dom lovar? Ser ni inte att det är faliga människor som vill ha makt över ett helt land!!
    Jag tycker inte som du. Punkt.
  • MirandaSthlm
    LaMoi skrev 2010-08-21 16:30:46 följande:
    Det är tydligt det! Plus att det enda du säger i den här tråden är att vi som SD motståndare inte får vara här.. demokratiskt eller hur? Du ska ju kunna värva medlemmar få mig att ändra på mitt tänk och tycke.
    Men orka.
  • MirandaSthlm

Jag har rätt att tycka vad jag vill... kallas åsiktsfrihet. och jag har ingen skyldighet att förklara varför.

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!