Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 22:32:38 följande:
    Vet du att modersmålundervisningen har visat sig viktig för individers språkutveckling i övriga språk, som det svenska?
    Det handlar inte om asiater, utan om att de vill slopa adoptionsstödet till alla som vill adoptera utanför Europa och begränsa denna adoption till ett minimum. Fram till 03 ville de ha ett totalförbud.

Genom att assimilera folk, vill man att de ska överge sitt språk och sin kultur.
    Att ha kvar sitt språk, få undervisning i det, anamma svensk kultur och följa lagar är INTEGRERING.
    Varför kan man inte få fira eid OCH jul?
    för mej r'cker det med att dom lär sig svenska och engelska i skolan.

finns massor av barn i europa som behöver hjälp så det funkar för mej.

totalförbud är lite för mycket.

om dom bor i sverige ska dom kunna prata svenska och helst engelska utöver sitt hemspråk.

dom behövr inte fira jul eller midsommar alls. har flera vänner som skiter i jul av olika anledningar.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 22:42:06 följande:
    Andra kulturer utgör alltså ett hot mot din kultur genom sin blotta existens?

Anyone for some mångkultur?

De som vill lära sig sitt modersmål ska alltså göra det på sin fritid, det ska inte ingå i integreringen menar du?
    nej men ett hot mot en redan ansträngd svensk budgett.
    Jag ger hellre ensastående mer pnegar o mer pengar till våra äldre, vården osv.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-21 22:43:53 följande:
    Det verkar som den enda punkt i SD's partiprogram som diskuteras är invandringsfrågan. Dom har massor av andra vettiga punkter också. Men om vi nu bara ska diskutera EN punkt.... Jag ser inte mig själv som rasist. Jag värnar om mänskliga rättigheter. Något jag vill förändra är:

De som söker svenskt medborgarskap ska inte behöva vänta flera år på besked. År då de redan etablerat sig i sverige och kanske skaffat familj med en svensk man/kvinna. Att utvisas då är inhumant.

De som ännu inte är svenska medborgare och döms för brott i sverige ska utvisas med omedelbar verkan.

De som redan har blivit svenska medborgare är här för att stanna, så länge dom vill.

Vi ska minska på antalet invandrare som beviljas uppehållstillstånd i sverige, en mycket hårdare gränskontroll måste införas. Vi ska endast ta emot de som är ÄKTA flyktingar FÖR TILLFÄLLET. Tills vi som nation är på fötter igen.

Vi ska ställa krav på de invandrare som kommer hit. Ett av dessa krav bör vara att dom lär sig vårat språk.

Svenska traditioner och svenskt kulturarv ska inte åsidosättas eller tonas ner för att "ta hänsyn" till andra kulturer.

Sverige ska inte fyllas med moskeér. Vi är ett kristet land och här finns gott om kyrkor. Vill man utöva annan religon kan man göra det i sitt eget hem.

Svenska staten ska inte bekosta specialmat i skolorna för tex muslimer, inte heller ska modersmålsundervisning ingå i skolavgiften, den ska ligga utanför osv.

Personal på förskolor, mataffärer osv ska visa sina ansikten inte gömma sig bakom en slöja.

Väldigt enkelt egentligen. Man tar seden dit man kommer. Man anammar det nya landets lagar och regler. Jag reser gärna utomlands. Ett av mina favorit resmål är Thailand. Jag skulle aldrig få för mig att gå in i ett tempel i bara bikini. Man gör inte så, Jag vet att man skyler sig. Det är lika enkelt.
    mycket bra skrivet.
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 22:48:51 följande:
    Vad har budgeten med en mångkultur att göra? Utveckla. Du vill se invandrare assimilerade. Notera assimilerade, inte integrerade.
    Du stör dig på att någon firar Eid och inte julafton?
    Detta har inte ett jota med Sveriges ekonomiska situtation att göra. Förstår du inte det?
    ja vad har mångkulturen med budgeten att göra? det vill jag oxå veta.

nej jag skiter i vad folk firar. missade du det?

detta har i högsta grad med  vad vi skattebetalare får betala.
  • MirandaSthlm
    Eva-Britt skrev 2010-08-21 22:51:38 följande:
    Jag skulle gärna se att SD och dess anhängare oftare ska föra fram det som är värt att bevara och försvara i den Svenska kulturtraditionen. I detta gigantiska Mångkulturprojekt försöker politiker och media-tyckare ofta se ner på det som är typiskt Svenskt och förlöjliga Svenskar genom att lyfta fram vissa tradtitioner och peka finger åt dem.  Midsommar och Svenska dryckesvanor är en sådan sak som många inom makteliten gillar att hacka på.

Här har jag en lista (ingen särskild rangordning) på saker i den Svenska kulturtraditionen som jag älskar och som jag vill slå vakt om:

Jämställdhetstänkandet Jämlikhetstänkandet Solidartiet Respekten för djur och natur Hederlighet och ärlighet Viljan att göra rätt för sig Barnens rättigheter Arbetsmoral Kollektiv organisering Respekt och tilltro till myndigheter Respekt för vårt rättsväsende Att lösa konflikter med dialog och utan våld Åsikts och yttrandefrihet Individuell frihet Listan kan göras längre. Kom gärna med egna saker ni tycker är bra med den Svenska kulturen.

Jag vill att de som flyttar till Sverige ska anpassa sig efter vår kultur och inte tvärt om. Hur skulle försten vi kunna anpassa oss efter hundratals olika kulturer samtidigt?
    oxå bra skrivet. jag håller mej kort då jag är tröttmössa nu. haha Tomte
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 22:57:12 följande:
    När du ställer mig samma frågor jag ställt dig tappar jag intresset.

Hur kan du då vara FÖR assimilering? Jag tror på allvar att du inte är bekant med ordets innebörd.
    jag är för assimilering men för det tvingar jag ingen att fira jul. valfritt att göra det-.
  • MirandaSthlm

nej alla kära SDare. NU tror jag vi vänder på steken och börjar förhöra dessa kvinnor om HUR sverige ska komma på fötter med:

vården
    skolorna
    invandringen
    brottslighet
    dom äldre
    arbetslösheten

så sätt igång nu och svara. få MEJ att ändra min åsikt nu då.

• MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 23:01:33 följande:
    Nej men du vill däremot tvinga de att INTE fira eid.

Allvarligt talat!
    vart sa jag det?
  • MirandaSthlm
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-21 23:01:16 följande:
    Sumpbäver bjuder du mig på en öl också ;)?
    Jag kollade på dina länkar, jag vet inte vad jag ska säga. Jag blir så förbannad. Allt jag någonsin hör är hur främlingsfientliga SD är och vilka idioter vi är som röstar på detta skitparti. Men hyckleri inom andra partier det lyfts aldrig fram i dagensljus. Partimedlemmar som knullar småflickor, köper horor, spenderar skattebetalarnas pengar på spritfester, anlitar barnflickor och städerskor svart. Dom är fortfarande hellylle och väldigt förtroendeingivande bara för att dom inte vågar yppa ett ord om den misslyckade invandringspolitiken. Sorgligt.
    glöm inte deras solresor. dom är oxå billiga.-- eller inte.
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-21 23:07:10 följande:
    Frågar igen.
    Förstår du vad ordet assimilering betyder? Dina svar i tråden säger nej.
    japp. jag vet vad det betyder men du accepterar ej mina svar.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!