tessiless skrev 2010-09-13 21:02:31 följande:
Intressant att du ifrågasätter Sveriges ekonomi på detta sätt. Om nu Sverige är ett välfärdsland och ett av världens rikaste länder så är jag mycket intresserad av vad alla dessa pengar går till, för det är INTE i så fall till dom äldre.
Tro mig,jag vet!
Hur kommer det sig då att på 3 av 4 äldreboenden de gamla ligger i sin egen avföring, inte får komma ut på en hel vecka samt får mat serverad som jag inte skulle ge min värsta fiende?
Enkelt. För att det inte satsas några pengar inom äldreomsorgen, dessa pengar går då istället till att invandrare ska få fler bidrag. Mer pengar behövs för att kunna anställa fler, kunna skicka de äldre på utflykter och resor och kunna servera god, svenska husmanskost istället för frusen, halvljummen, massproducerad mat.
Har inte våra äldre som byggde upp det här landet rätt till en åtminstonde dräglig ålderdom?
Jag påstår inte att SD är det ekonomiskt rikaste partiet, men dom har rätt inställning enligt mig för att få komma in i riksdagen.
En sak vill jag även lägga till. Är det även rimligt att jag som studerat i 1 1/2 år, har arbetslivserfarenhet i flera år blir undanskuffad på arbetsmaknaden av en person som inte arbetat inom äldreomsorgen förut och dessutom knappt kan någon svenska bara för att det skulle vara rasistiskt annars???
Vad är källan till 3 av 4 boenden?