• Posh

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:13:23 följande:
    sen är det jobbigt att hela tiden förklara samma saker om och om igen. jag skrev därför på trådstarten SDs åsikter och att jag stod bakom dom.... ändå får jag frågan om VARFÖR jag står bakom dom.  man ledsnar lixom
    Så du är anser att gays inte ska få njuta av mänskliga rättigheter i Sverige?
    Du vill också se kvinnor diskriminerade?

Inte så konstigt man undrar hur en människa kommer fram till dessa radikala åsikter.
  • Posh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 22:20:20 följande:
    Man ska inte skita i statistik och sådant ju, för statistiken återspeglar ju verkligheten en hel del.

Många gånger bär man också med sig fördomar som man nästan blir omedveten om, man utvecklar en verklighetsuppfattning som sedan blir sann.
    Varför tror du att så många protesterar mot SD?
    Deras åsikter skrämmer mig, inte bara saker som att slopa modersmålundervisningen (som är så nödvändig), förminska homosexuella genom att inte låta dem gifta sig eller skaffa barn, jag har även en nära vän som inte kan få barn och har adopterat en son från ett asiatiskt land, hon ska snart ner och hämta en dotter från samma barnhem, om SD hade någon större makt, skulle de inte kunna göra detta.

Assimilering är en annan sak som SD förespråkar som jag anser vara en fancy form av rent förtryck.
    Integration, absolut, men att tvinga människor överge sitt språk och hela sin kultur?

Läs om M's invandringspolitik.
    Du, jag tror inte TS har satt sig in i vad assimilering betyder. Av svaren att döma.
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:20:55 följande:
    Ärligt så finns det massor av homofober i alla partier så tyvär kommer du nog inte bo i ett regnbågsland på länge.
    Vadå diskriminera kvinnor?

ja man undrar ju hur vissa är födda som hela tiden jagar dessa radikala mäniskor.
    Nej jag kommer inte att bo i ett regnbågsland på mycket länge men jag tycker personligen att det är en faktor i mitt val av parti att se till att det inte hyser öppet främlingsfientliga, misogyna eller homofobiska representanter.
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:25:14 följande:
    modermålsundervisninge kan slopas helt enligt mej
    Varför i hela friden då?
    att homos ska skaffa barn är jag tveksam till då barnet kan fara illa pga mobbning  tex
    Källa? Och även om ett barn kan mobbas för att de har samkönade föräldrar är det inget skäl att avkräva samtliga homosexuella samma rättigheter att bli föräldrar som alla andra har.
    Vad anser du om att som kvinna bli inseminerad i Sverige utan heterosexuell partner?
    asiater har jag ej något emot så där förstår jag inte deras åsikt.
    Är det inte viktigt att känna till vad det parti man stödjer menar och vill? Och varför?
    assimilering är jag för, och överge sitt språk gör dom ju inte men dom ska lära sig svenska och anamma svensk kultur och lagar enligt mej.
    Att följa lagen i Sverige har inget med assimilering att göra.
    Att inte få möjlighet till modersmålsundervisning innebär att många barn inte får chansen att lära sig det språket vilket även försvårar för äldre invandrarbarn att bemästra det svenska språket, vilket ju är mycket viktigt.

Varför är SD emot andra kulturer? Kan du svara på det?
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:34:43 följande:
    För att det tycker inte jag sverige ska bekosta.

ensamstående finns det ju gott om så varför inte.

då kan dom bekosta det själva eller ägna sig åt det på sin fritid.

Jag är inte emot andra kulturer ,jag är FÖR min kultur.
    Andra kulturer utgör alltså ett hot mot din kultur genom sin blotta existens?

Anyone for some mångkultur?

De som vill lära sig sitt modersmål ska alltså göra det på sin fritid, det ska inte ingå i integreringen menar du?
  • Posh
    Jossan90 skrev 2010-08-21 22:40:56 följande:
    du måste ju hålla med om att vi ser saker på olika saker de kan du inte förneka!
    Vi = alla etniskt svensk?
    De= alla muslimer?

Do explain.
  • Posh
    Jossan90 skrev 2010-08-21 22:45:55 följande:
    precis
    Du ser alltså människor enbart i homogena grupper? Kan du ge ett exempel på ett sådant samhälle?
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:45:59 följande:
    nej men ett hot mot en redan ansträngd svensk budgett.
    Jag ger hellre ensastående mer pnegar o mer pengar till våra äldre, vården osv.
    Vad har budgeten med en mångkultur att göra? Utveckla. Du vill se invandrare assimilerade. Notera assimilerade, inte integrerade.
    Du stör dig på att någon firar Eid och inte julafton?
    Detta har inte ett jota med Sveriges ekonomiska situtation att göra. Förstår du inte det?
  • Posh
    Posh skrev 2010-08-21 22:46:54 följande:
    Du ser alltså människor enbart i homogena grupper? Kan du ge ett exempel på ett sådant samhälle?
    Jossan90 skrev 2010-08-21 22:48:39 följande:
    ok då säger jag JAG!
    ?
  • Posh
    sumpbäver skrev 2010-08-21 22:49:20 följande:
    Hon har ingen skyldighet att besvara dina djupa psykologiska skitfrågor.
    Mina djupa psykologiska skitfrågor är för svåra, men du kanske kan ge det hela ett försök. Du verkar ivrig. Eller är det för att Nice Girl gav dig nobben?
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!