• Posh

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

blackpuma skrev 2010-09-21 09:23:26 följande:
    Vems wake up call kan man ju fundera över en stund, folket har talat, hade sd inte haft en grund att stå på hade dom inte varit i riksdagen.
    Wake the fuck up and smell the roses
    Vad var det nu det landade på? 5,7 % och du anser att detta är folkets talan?

I verkligheten, där vi andra lever och frodas, är det majoriteten dvs 94% som inte vill ha rasister i riksdagen. Detta kära du, är folkets talan.

För övrigt tror jag forfarande att t o m huliganerna i SD skulle skämmas oerhört över hur ett gäng wt brudar iklädda mysbyxor, lösfransar och tre kilo läppstift från H&M sitter på nätet och misshandlar språket i sin hetsjakt på invandringen och i förlängningen invandrarna.
    Det är helt enkelt t o m below deras (låga) ribba.

Så här stavas orden och namnen förresten.

Sverigedemokraterna
    Jimmie Åkesson
    Invandrare
    Invandring
    Integration
    Diskussion

Ja vi får väl fylla på allt eftersom antar jag. Hej och hå. Heja Sverige.
    Kul ska det vara
  • Posh
    blackpuma skrev 2010-09-21 10:25:41 följande:
    Skulle jag hänga upp mig på varenda stav/slarv samt grammatikfel på denna sidan skulle jag aldrig ha tid att skriva färdigt nån inlägg.
    Men gnäll på, bra underhållning
    Skaffa dig en utbildning istället. Inte för att vara rude men all okunskap och alla konflikter i världen kan botas med utbildning.
    Kul ska det vara
  • Posh
    blackpuma skrev 2010-09-21 10:34:54 följande:

Är inte ”brud”, använder inte smink/lösfransar, är inte språkfascist bryr mig verkligen inte om nån bokstav hamnar på fel ställe.
    Sen, om det inte vore så tragiskt så skulle förföljelsen av sd vara bra underhållning, hur så kallade vuxna individer beter sig värre än ungarna på dagis.

Må den utan synd kasta första stenen ;)

Nej nu har jag ej tid.
    Kul ska det vara
  • Posh
    blackpuma skrev 2010-09-21 11:14:15 följande:
    På vissa låter det som sdare med åkesson i spetsen använde en murbräcka för att slå upp dörren, tyvärr, dom blev framröstade.
    Jag blir också äcklad, när jag ser måna muslim spetsera i slöja och fösa in ghettoboskap i valloakaler, fungerade inte, storsmurfen har heller inte lyckats med speciellt mycket positivt.

Återkom när du eller din dotter blir berikad av en mångkulturell gruppvåldtäkt.
    Vidrigt. Vidrig.

Du blir inte långvarig här, varken du eller din käcka numer borttagna sidfot. En skam för landet är vad detta är.
    Kul ska det vara
  • Posh
    blackpuma skrev 2010-09-21 11:36:22 följande:
    Ja det är vidrigt, många gånger har jag skrattat åt moralmammor med "jag mår illa av att läsa det här" kommentarer, nu får jag själv en ganska obehaglig eftersmak i munnen när jag läser all skit i trådar som berör sd.
    Ja, det är fan SKAM att ingen av er verkar bry er specielt mycket om LANDET eller dess invånare.

Sidfoten sätts manuelt för den delen och jag satte den bara två gånger.
    Att du inte är kapabel att göra skillnad mellan SAK (politiken SD för) och PERSON (folks barn t ex) är jävligt beklämmande.
    Jag blir allvarligt brydd när folk av detta slag sitter med rösträtt.

Jag tror jag talar för samtliga när jag säger att är det några som verkligen värnar om landet och allas lika mänskliga rättigheter så är det ta mig fan "VI".

Tvi för trångsynta idioter som inte klarat sig längre än till högstadiet och sen tror de kan uttala sig om seriösa frågor. Nej det kan man inte när man inte klarar skilja mellan sak och person.

Angrip åsikten om politiken bäst fan du vill, men ge fan att bräka ur dig rasistiska tillmälen och ditt snack om kulturell våldtäkt kan du köra upp i arslet!

Här har du ex på person och inte sak. Lär!
    Kul ska det vara
  • Posh
    TheCoopers skrev 2010-09-21 11:44:19 följande:
    Sorry, jag fixar bara inte idiotism av denna kaliber. Då smäller det lite, men jag orkar inte bry mig.
    Kul ska det vara
  • Posh
    blackpuma skrev 2010-09-21 11:46:25 följande:
    Värnar om landet? Verkar mer som ni skulle trivas bäst i saddams irak än nordiska sverige.

Skilja på sak och person ? PLS , det räcker att man piper till att man har röstat på sd så börjar glåpord och nedvärderande fraser hagla från idioter, när man svarar i samma mynt så helt plötsligt passar det inte?  Strålande retorik, går under mobbning på dagisnivå.
    Jag kan ta rätt mycket, min toleransnivå har stigit mycket under åren på FL och diskussioner med alla möjliga typer av... personer.
    Men ibland... ibland. Ja ibland är det svårt att hålla tyst. Jag råder dig att tänka över dina inlägg och jag ska försöka lägga locket på för på detta spår blir det inte så bra.

Du förstår alltså fortfarande inte det här med sak och person? Trots att jag t o m illustrerat saken för dig?

Beklämmande ja.

Jag trivs bra i mitt land. I Irak skulle jag inte trivas då jag som du kanske begripit gillar det här med mänskliga rättigheter. Därför vill jag inte anamma en politik som liknar en man för i odemokratiska länder.
    Fundera på det ett tag.
    Kul ska det vara
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 11:55:29 följande:
    Ja men då så vad är du så orolig över?

Inte lägger man väl ner så mycket energi på en tråd om SD när inget ändå kommer hända?
    Men du, politiken förs inte på FL i denna tråd. Utan i Sveriges riksdag, regering.

Så här kan vi sitta hur mycket vi vill, det förändrar inte vad som sker med landets styre.
    Kul ska det vara
  • Posh
    TheCoopers skrev 2010-09-21 11:59:49 följande:
    Duschar du .. ? Trodde jag inte

Ni 5,7% kanske kan flytta till Danmark ?
    Nya Jurassic park?
    Kul ska det vara
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 12:05:01 följande:
    Precis alltså kan man inte komma och påstå att inget kommer hända. Vad gör ni här egentligen om ni så starkt tror det? jag kan förstå att ni var här innan valet och försökte omvända folket på något sätt. Men de är klart nu de har kommit med i rikdag GET over it, det finns inte mycket ni kan göra mer.
    Detta är ett s k diskussionsforum. Eller förlåt, diskuthionssforrum.

Jag tror jag får lov att tala för samtliga igen nu för såvitt jag erfarit har ingen försökt omvänd folk. Rösta på vad ni vill, det är demokratiskt.
    Det är däremot inte demokratiskt att försöka tysta åsikter som inte överensstämmer med de man valt att stödja. Det är inte demokratiskt att tro kritik är mobbning. Det är inte demokratiskt att stå och bröla som huliganer och ramla över varandra stupfulla under tv intervjuver. Det är oseriöst. Det är SD.

Så.. get over it, vad du nu har för problem.
    Kul ska det vara
  • Posh
    TheCoopers skrev 2010-09-21 12:07:42 följande:
    MOHAHHAHAHAH !!!

Le Freak Show !
    Oh ja! Inträdet i säg kommer ju ta kål på allt dravel om invandringens kostnader här
    Kul ska det vara
  • Posh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 12:54:02 följande:
    "Mångkulturell gruppvåldtäkt"?

Jävla idiot.
    Idiot är en underdrift.
    Kul ska det vara
  • Posh
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 13:27:00 följande:
    Det är tydligen DU som har problem som inte kan gå vidare med ditt liv och acceptera att det är över , de har fått sina 4 år i rampljuset nu sen vad som händer återstår att se. .

Men fine, fortsätt gnälla på du om det känns bättre du kommer inget vart med det ändå.
    Varför kan jag inte "gå vidare med mitt liv"? För att jag säger vad jag tycker på internet just nu?

Har du förstått vad en demokrati är ännu?
    Kul ska det vara
  • Posh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-21 13:34:43 följande:
    Jag känner att väldigt få SDsympatisörer har förstått vad demokrati är.

Kritiserar man SD är man emot demokratin.
    Säger man att SD är främlingsfientliga är man emot demokratin.
    Protesterar man emot dem är man emot demokratin.
    Säger jag att en SDsympatisör är blåst är jag emot demokratin.

Och yttrandefriheten?
    Ja den funkar one way. För SD.

Alla muslimer som ställer krav eller lägger fram önskningar, eller alla vi som länkar till undersökngar som visar att SDväljare är lågutbildade och arbetslösa, vi ska sluta mobbas.

SD är de största jävla mobbarna i vårt land.
    Okunskapen har segrat på detta vis.
    Kul ska det vara
  • Posh
    Tomtefar skrev 2010-09-21 14:03:06 följande:
    Jag har läst de senaste sidorna och även jag kanske bara gästspelar i detta forumet så tackar jag Svenska folket som vågat öppna ögonen för samhällsproblemen och för att demokratin segrade i Söndags.

Och att du mobbar andra för att de vågat visa sitt mod genom visa detta gör dig i mina ögon lika äcklig som en rasist.

Själv har jag gått 4 års avslutad högskoleutbildning, var ligger DIN intellektuella nivå?
    Det står dig givetvis fritt att tycka vad du vill men svenska folket röstade inte för SD. Majoriteten röstade emot SD.
    Det är ett fakta.
    Ingen mobbning. Varken äcklig eller annat.

Läste du det där om sak och person? Det som egentligen ska diskuteras här är SD´s politik, inte vilka enskilda personer som är rasister, äckliga, mobbare eller vilka man önskar en kulturell våldtäkt.

Oki?

Min intellektuella nivå ligger nånstans där en röst på ett nazistparti är en fysisk omöjlighet. Det är ingen som har påstått att SD´s väljare ENBART består av outbildat pack, lantisar, arbetslösa, idioter, rasister etc, utan det brukar ibland hänvisas när det är intressant till de kartläggningar som gjorts gällande saken.
    Det är en väsentlig skillnad.
    Givetvis finns det utbildade människor som också röstar på SD, men de är inte i majoritet av SD´s väljare.
    Kul ska det vara
  • Posh
    Tomtefar skrev 2010-09-21 14:50:04 följande:
    3 saker jag vill påpeka med ditt inlägg

1. Majoriteten röstatde INTE EMOT SD, valet var inte för eller emot SD. de såg andra samhällsfrågor som var viktigare att ta upp än till exempel invandringspolitiken. Det betyder inte på något sätt att många av de som röstat på andra partier inte alls delar några av de samhällsfrågor SD vill ta upp i riksdagen.

2. Skall det diskuteras SDs politik? Trodde det du gjorde var påhopp och personangrepp mot folk som röstat på SD för jag har inte läst något annat än att du kallat dem för rasister och nazister. Tyvärr känner en stor del folk att det behövs ett parti som SD för att skapa någon slags förändring. Är det värdigt att nyanlända skall placeras i barakker för att det inte finns bostäder eller jobb åt dem så de kan försörja sig själva?

3. Vad kallar du majoriteten av de som röstat på andra missnöjespartier till exempel kommunisterna?..eller ursäkta, Vänsterpartiet? Vart ligger deras bakgrund?Ingen som nämner hur många människor och oliktänkande Stalin "gjorde sig av med" men det är ingen livlig debatt varje val DEM väljs in i riksdagen.
    Enligt ditt eget tidigare inlägg behövde man tydligen ha högre utbildning än högstadiet för att få rösträtt, Vad kallar du när fullständigt outbildade människor i Svenska språket eller som knappt varit i skolan får rösta i något så viktigt som Sveriges framtid och hur det skall styras?
    Åh kul!

1) Om man hävdar att "svenska folket röstat för SD" och hänvisar till de 5,7 procenten då är det givetvis rimligt att vända på steken och se det från andra sidan. 94% röstade inte på SD, ergo emot SD.

2) Jag är inte trådens topic. Har du problem med något inlägg jag skrivit tycker jag att du ska anmäla det. Jag har verkligen inte kallat någon individ i diskussionen nazist eller rasist utan jag har påtalat att partiet är rasistiskt. Notera skillnaden. Om de som deltar i tråden är något av ovanstående är inte heller topic.

3) Jag har redan utvecklat, i denna tråd eller nån av de tusen andra, vad jag anser vara skillnaden mellan vänsterns kopplingar till kommunism och SD´s koppling till nazism.
    Kul ska det vara
  • Posh
    Tomtefar skrev 2010-09-21 15:39:40 följande:
    Nej, detta är på inget sätt kul. Rätt ut sagt tragiskt att Svenska folket och Svenska politiker valt att blunda för den invandringspolitik som förts i Sverige. De behövde väckas upp från sin naiva hållning att allt är frid och fröjd ute i Svenska samhället. Att över 300.000 människor valt att höja sin röst att någonting bör hända nu gör mig stolt. Frågan är till er som valt att rösta på andra partier/politiker. Kommer dem göra någonting åt detta eller föra"business as usual" och fortsätta sitta med skygglapparna? Då kanske inte SD behövs nästa val, men väljer de att fortsätta blunda kan jag lova att det blir fler som röstar SD nästa val. Så alla ni som är så "rädda" och "äcklade" för att folk röstat på SD, gå till era egna politiker och fråga om de tänker agera eller fortsätta blunda.
    Ja det är inte invandrings- och integrationspolitiken som roade mig om du trodde det.

Orkade ej läsa resten av ditt inlägg ska jag kanske tillägga. Nu är dagen slut och min energi med SD- anhängare likså.
    LjubaviMoja skrev 2010-09-21 15:44:24 följande:
    Du behöver inte ha kallat någon rasist, genom att bara läsa dina inlägg så förstår man vad du tycker. Det krävs inte mycket egentligen.

Ser att du inte gör något annat än medverkar i varenda SD tråd som finns , riktigt patetiskt faktikst att inte ha något annat vettigare med sitt liv att göra är att gnälla, gnälla och ännu mer gnälla.

Tror du verkligen nån tar in det du säger?
    Tycker om vad? Jag försöker att inte låta vad jag tycker om enskilda medlemmar påverka det jag skriver, men givetvis är det väl lätt att känna sig träffad av saker om kartläggningen av SD´s väljare om man nu in fact känner att det träffar.
    Det är dock inget jag kan avgöra över internet, huvuvida såna analyser stämmer på varenda en här inne. Det är också totalt irrelevant.

Nej jag medverkar inte i varenda SD tråd som finns, det vore ju tragiskt om så var fallet. Givetvis har jag ett arbete och familj att sköta, men det finns inget som är så uppfriskande som lite FL diskuterande då det finns ett par minuter här och där.

Nej jag vet att man inte tar in vad jag "säger" i tråden, jag har heller inte varit särskilt saklig här på sistone, det hindrar inte att det är väldigt kul att läsa den ibland. Drömmer
    Kul ska det vara
  • Posh
    Tomtefar skrev 2010-09-21 16:51:27 följande:
    Klart du inte orkade läsa, du hade ju inget bra svar att komma med.
    Have a nice day!
    Finns inte så mycket att tillägga i en diskussion med någon som lagt sig så lågt som du gjorde, det var mest där det klämde.
    Sen är vi nog alla överens om att invandrings- och integrationspolitiken behöver stramas upp, men det vi inte är överens om är HUR.

Så ha en trevlig dag du med då.
    Kul ska det vara
  • Posh
    MirandaSthlm skrev 2010-09-21 17:19:03 följande:
    *harkel* max 2 ggr men annars var det rätt.
    Lustigt att den typen av inlägg är det enda du är kapabel att bidra med. Sorgligt.
    Kul ska det vara
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!