Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

sumpbäver skrev 2010-09-13 15:59:50 följande:
    Nej, jag har aldrig haft någon anledning att förklara min färg. Jag är svensk, vad ska jag säga menar du?
    Exakt.
    Och en mörk människa har också en nationalitet, han är inte en "negerman" som någon kallade det tidigare i tråden.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-13 16:18:53 följande:
    Men hon ville ju få fram att han var svart, negro, mörk eller vad du nu vill.
    Oj då, det enda hon/han/den fick fram var att han hon den anänder ord som generellt uppfattas mycket kränkande.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-13 16:20:10 följande:
    Det kommer nog. Vänsterblocken har många aktivister på yttersta vänsterkanten.
    Ja det där får ni ta med vänsterexremisterna.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    TereseA skrev 2010-09-13 16:55:56 följande:
    Inte för dig.Men för dem. Det handlar inte om vad vi vita tycker,tror om ordet.Handlar om vad dem svarta känner.De flesta svarta tycker det är ett kränkade och varför ska man vara så j-la dum att kalla folk kränkade saker medvetet.
    Jag tycker det är väldigt kränkade att vuxna personer kalla min son neger. Två-tre ggr.Han är inte äns 3 än. En gång var han mörk som kol..hur roligt att höra sånt.
    Japp, har samma erfarenhet här.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-13 16:42:21 följande:
    Vänsterextremisterna, de enda extermisterna idag, är ju oftast V eller MP-röstare. Var är trådarna?
    Starta en?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Bejje skrev 2010-09-13 20:22:44 följande:
    Ja, varför inte? Jag skulle absolut inte ta illa upp av det i alla fall. Känns ungefär som att kalla en från Finland för Finne, tycker inte att det är illa och har aldrig hört någon från Finland som tycker illa om det heller.
    Ok, du (svensk?) tar inte illa upp av ordet neger, go figure.
    Och du jämför det med finne, finländare, från Finland.
    Finland vs vad? Negerland?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-09-13 20:48:59 följande:
    Ok, du (svensk?) tar inte illa upp av ordet neger, go figure.
    Och du jämför det med finne, finländare, från Finland.
    Finland vs vad? Negerland?
    Jaha och nu läste jag inlägget ordentligt och såg att det handlade om ordet svenne....Skäms
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    tessiless skrev 2010-09-13 21:02:31 följande:
    Intressant att du ifrågasätter Sveriges ekonomi på detta sätt. Om nu Sverige är ett välfärdsland och ett av världens rikaste länder så är jag mycket intresserad av vad alla dessa pengar går till, för det är INTE i så fall till dom äldre.
    Tro mig,jag vet!
    Hur kommer det sig då att på 3 av 4 äldreboenden de gamla ligger i sin egen avföring, inte får komma ut på en hel vecka samt får mat serverad som jag inte skulle ge min värsta fiende?
    Enkelt. För att det inte satsas några pengar inom äldreomsorgen, dessa pengar går då istället till att invandrare ska få fler bidrag. Mer pengar behövs för att kunna anställa fler, kunna skicka de äldre på utflykter och resor och kunna servera god, svenska husmanskost istället för frusen, halvljummen, massproducerad mat. 
    Har inte våra äldre som byggde upp det här landet rätt till en åtminstonde dräglig ålderdom?

Jag påstår inte att SD är det ekonomiskt rikaste partiet, men dom har rätt inställning enligt mig för att få komma in i riksdagen.

En sak vill jag även lägga till. Är det även rimligt att jag som studerat i 1 1/2 år, har arbetslivserfarenhet i flera år blir undanskuffad på arbetsmaknaden av en person som inte arbetat inom äldreomsorgen förut och dessutom knappt kan någon svenska bara för att det skulle vara rasistiskt annars???
    Jag tror inte alls att det är nödvändigt att ställa invandrare och pensionärer emot varandra på det sättet.
    Det är ett så oerhört förenklat tankesätt, att säga "pensionärerna har det dåligt för att invandrare ska få mer bidrag" och är det ens sant?
    Har du siffror på detta, vet du att pengar tagits från det ena till det andra, eller har du fallit för SD's valfilm?

De ENDA besparingarna SD presenterat, är invandrarrelaterade.
    Inga partier vill göra det sämre för pensionärerna, tvärtom vill alla partier göra det bättre för dem.

SD är inte bara ekonomiskt fattigt, utan klarar knappt att lägga upp en realistisk budget, DET syftar jag på. Deras budget har blivit kritiserad av många, jag kan länka om du vill läsa.

Nej, det rimliga är, alltid, att den som är mest kvalificerad och lämplig för jobbet får det.
    Men jag tycker att instegsjobb är något vi måste satsa på.

I början av inlägget klagar du på att invandrare  får bidrag på bekostnad av pensionärers välbefinnande och du avslutar med att en invandrare minsann snodde ditt jobb.

Vad ska flyktingar som kommer hit göra då?

Jag har arbetat väldigt mycket med flyktingar och det är bara en bråkdel som känner sig välkomna till Sverige. Ni tror att de sitter och röker vattenpipa och lyfter bidrag, om de inte snor svenskars jobb vill säga.
    Verkligheten är ganska långt från denna.
    Det är något jag med absolut säkerhet vet.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Bejje skrev 2010-09-13 21:09:40 följande:
    Öhh, du har nog inte läst vad det hadlade om, please try again Flört. Jag sa att jag inte tar illa upp att bli kallad svenne och jämför det med att kalla någon finne som jag inte heller anser som något dåligt.
    Jo jag upptäckte det och upplyste tråden om det i mitt nästa inlägg...
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!