Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

MirandaSthlm skrev 2010-09-05 22:01:01 följande:
    redan efter 2 dagars förtidsröstning fått in rapporter om 34 allvarliga valsabotage riktat mot Sverigedemokraterna.
    Ok vi försöker igen.
    Björn Söder menar att valsedlar är en förutsättning att kunna rösta på SD.
    Han har skit fel. Fel. Inte rätt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Posh skrev 2010-09-05 22:10:38 följande:
    Har inte han väldigt ofta väldigt fel? Snubben kanske skulle sluta göra uttalanden helt och hållet.
    Varför får vi ingen källa på det här påstådda sabotaget förresten, förstår du det?
    Björn Söder är ju en homofob by definiton.
    Jag är så trött på allt snack om hur synd det är om SD.
    Driver man en sådan främlingsfientlig agenda får man f-n räkna med motstånd.
    Sumpis drar upp någon gammal skit om S, men glömmer helt att en SD politiker i veckan raljerade om hur "negrer är genetiskt benägna att våldta barn", Björn Söder nyligen beskrev homosexualitet som en abnormitet och de hetsat invandrare mot pensionärer till pensionärförbunds vrede.

Varför ingen källa? För att källor är överflödiga för SDsympatisörer. Man går på vad man känner.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-05 22:27:04 följande:
    Tänk vilken tid man lägger ner på smutskastning, undrar bara vad syftet är?
    Det är inte smutskastning att kartlägga väljare och redovisa resultatet.
    HUR är det smutskastning? Kan du svara på det, inget annat irrelevant snack, bara svara på den enkla frågan?

Syftet med mitt inlägg var att någon påstod att det var fördomar. Det är ingen fördom att vid senaste kartläggningen var SD's väljare i större utsträckning outbildade/lågutbildade, arbetslösa män på landsbydgen. DET var mitt syfte. Jag svarade på ett inlägg.

Och du ska verkligen inte snacka om smutskastning någonstans. Lite j-vla självransakan efterlyser jag.

Nu verkar de ha fått väljare från t ex M, så det kan se annorlunda ut detta val, vem vet. Ser fram emot det!
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-09-05 22:37:25 följande:
    Ibland kan även du använda din lilla kärringhjärna Glad. Jag ville få svar på om man undersöker för att få fram att SD-väljare har mindre förstånd. För det är väl syftet?
    Nej.

"Den offentliga debatten har den senaste tiden kretsat kring hur de etablerade partierna ska förhålla sig till Sverigedemokraterna. Det har talats mindre om vilka som stöder partiet och varför. Statsvetarna Sören Holmberg och Henrik Oscarsson har studerat SD:s väljare i riksdagsvalet 2006. Deras resultat visar att SD-väljarna har en överrepresentation av arbetare, av lågutbildade och av människor från landsbygden.

Enligt SVT:s vallokalsundersökning är även män och yngre överrepresentade. SD hämtar sina väljare från bägge blocken men anhängarna betraktar sig mer som höger än vänster.

Marika Lindgren-Åsbrink har studerat vad som utmärker kommuner med hög andel SD- väljare. Studien (Ekonomisk Debatt 6/2007) bekräftar att många lågutbildade, arbetslösa och yngre ökar stödet för Sverigedemokraterna. Även hög brottslighet och ohälsa har samma effekt. Människor med en utsatt social position tenderar med andra ord att lockas av SD:s budskap.

Men Lindgren-Åsbrinks undersökning visar intressant nog att stödet för SD generellt är lägre ju fler invandrare det finns i kommunen. En möjlig tolkning är att människor som möter många invandrare i sin vardag är mindre främlingsfientliga, medan distans i kombination med egen utsatthet skapar rädsla"

http://www.dn.se/ledare/signerat/sd-brist-pa-moten-skapar-radsla-1.983469
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Jossan90 skrev 2010-09-05 22:33:17 följande:
    ni som är så mycket emot SD vad ska ni rösta på?
    99 % säker på att ni kommer rösta på sossarna!
    Ca 96% av Sveriges befolkning är emot SD. Majoriteten av dessa röstar INTE på S.
    Inte jag heller.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Wittra skrev 2010-09-05 22:53:03 följande:
    "" Domstolarna tycks hysa mindre förståelse för åtalade som tillhör vissa minoriteter." Jag har läst DN-artikeln är och blev  lite förvirrad, den här meningen har förekommit iaf på 2 ställen i artikeln och jag förstår inte innebörden, domstolarna hyser tydligen mindre förståelse för åtalade som tillhör vissa minoriteter.......-vad är det domstolarna ska _större_ förståelse för då?

//svar på detta? Hoho?
    Jag har inte utfört undersökningarna.

Vänd på saken. Domstolarna kanske visar mer förståelse vssa omständigheter när det gäller etniska svenskar?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 22:54:43 följande:
    det är ju synd om dom så dom ska väl slippa bli straffade för sina brott. haha
    Ja det är säkert det som 3 vetenskapligt utförda undersökningar kommit fram till.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Och ett utomordentligt bevis på att TS inte alls bemödat sig läsa.
    Hade hon gjort det hade hon sett att invandrare straffas och döms HÅRDARE för samma brott som svenskar.

Då hade hon kunnat besparat sig att kommentera, eftersom det bara blev pinsamt.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-09-05 23:04:34 följande:
    Bra att dom gör det.
    Bra att man straffas hårdare för samma brott bara för att man tillhör en annan folkgrupp?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Poison82 skrev 2010-09-05 23:07:24 följande:
    Vad gör SD motståndare i denna tråd överhuvudtaget? Den är till för de som kommer rösta på SD och kanske vill diskutera. Skaffa en egen tråd och hacka ner på SD istället och låt personerna som vill rösta på SD göra det istället.
    Jag hindrar ingen.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!