Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Knugen2010 skrev 2010-08-25 14:30:30 följande:
    Är du säker på att du sympatiserar med SD?
    Japp. Är det oklart nånstans? Tycker jag skrivit det 1954387404758 ggr nu.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-25 14:30:40 följande:
    Ja det där är ett återkommande "problem" som SD byggt nästan hela sitt program på.

Jag vill på allvar veta vem som hotar nationaldagen/sången, den svenska flaggan osv.
    Varför behöver vi ett parti som ska "värna" om detta, när det inte är hotat?
    Då får du väl ge dej ut o söka då. Enkelt va.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    I Blackrose I skrev 2010-08-25 14:34:43 följande:
    " En återgång till den assimileringspolitik som gällde fram till mitten av 1970-talet och som innebär att det är invandrarna som skall anpassa sig till det svenska samhället och inte tvärtom. " Citerad från SD-hemsidan

Förklara gärna vad citatet betyder. VAD ÄR DET utlänningarna ska anpassas/assimileras TILL?!

Kan även leta efter uttalandet om att utlänningar ska "lockas" till att flytta hem till sina hemländer och då menar man ju självklart Mena-folket.

Japp. man ska ta seden dit man kommer, inte ta med seden dit man kommer.
    Det vet ju varje svensk. Brukligt uttryck här hemma.
  • MirandaSthlm
    I Blackrose I skrev 2010-08-25 14:37:36 följande:
    Då bör du kolla upp öronen för jag som är utlänning och har en ganska stor umgänge som består till största del av invandrare har inte den uppfattningen.
    men det är ju ditt umgäng det, inte mitt.
  • MirandaSthlm
    I Blackrose I skrev 2010-08-25 14:40:42 följande:
    Miranda

" Japp. man ska ta seden dit man kommer, inte ta med seden dit man kommer.
    Det vet ju varje svensk. Brukligt uttryck här hemma. "

Jag ställde en fråga. Vad är det invandrarna ska assimileras TILL?!

När du säger att du tänker rösta på SD men inte kan allt om dom så får det dig att framstå otroligt okunnig. Kanske dags och läsa lite om deras politi? Obestämd
    Men snälla.. jag tänker rösta på dom . puuuuuuunkt sluuut.

kan du inte ta det så är det ditt problem.
  • MirandaSthlm
    Knugen2010 skrev 2010-08-25 14:42:10 följande:
    Ja, det blir faktiskt oklart när det visar sig att du inte vet vad SD står för.
    jag vet tilräckligt för att dom ska få min röst. Bra va.
  • MirandaSthlm
    Andreas tjej skrev 2010-08-25 15:03:41 följande:
    Varför är det bara WT-människor som röstar på SD?
    Varför hör man sällan om högutbildade, vettiga människor som röstar på SD?
    jag bara undrar.
    WT? Så bara för jag är en ensamstående mamma som bor i förorten så är min röst mindre värd en som bor på östermalm?

Snacka om diskriminering!!!!

Blir snart lack om fler kommer dragandes att jag är mindre värd bara för jag inte är rik som ett troll eller jobbar på NASA.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-25 15:10:12 följande:
    Ja men det brukar faktiskt vara så.
    Man hör saker på FL men aldrig inom familjen eller umgängeskretsen.

Tycker det är orättvist av TS att påstå att många invandrare vill avskaffa svenska flaggans dag.
    Och det är fett orättvist att bli kallad WT. right?
  • MirandaSthlm
    LjubaviMoja skrev 2010-08-25 15:17:01 följande:
    Där måste jag hålla med tycker det var ett jäkla tjat om utbildning hit och dit det verkar på något sätt alltid upprepas om och om igen. Fattar inte ens vad det har med saken att göra.
    inte jag heller. fett less på personanggrepp nu
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-25 15:17:53 följande:
    JAG tycker att det är orättvist av dig och JAG har inte kallat dig WT så det är helt irrelevant.
    so. vem bryr sig.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!