Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

NU ska jag testa mej själv med valkompassen så får vi se vad jag står enligt den.Gjorde en precis men den var nog gammal då SD inte var med men på denna nya är dom med.
    Drömmer

Ni som är osäkra kan ju oxå testa den här!
    www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/Valkompassen/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm

Ok såhär blev det för mej med valkompassen;

SD 43,5%
    V    36,4%
    M   33,5%
    FP 32,8%
    FI   32,8%
    MP 29,2%
    C   28,5%
    KD 28,5%
    S   16,4%
    PP  9,2%

Drömmer Så jag står kvar bakom SD iaf.

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Nenne666 skrev 2010-08-22 16:56:56 följande:
    Jag tycker det skriks rasist hejvilt överallt så fort man inte dyrkar marken en invandrare går på-tyvärr.

Och det verkar inte heller som folk egentligen har en aning om den rätta innebörden av vad en rasist är för ngt.

Rätt sorgligt.
    jo visst gör det de.Fast jag börjar bli immun mot det nu. och skulle jag rata alla med utländsk härkomst så ratar jag mitt barn och hennes pappa och det finns ju inte.

SD är inte så mjäkiga mot invandrarna som dom flesta andra är utan ställer lite krav på dom som jag tycker är en självklarhet. SD tycker nog att man ska ta seden dit man kommer, inte ta med seden dit man kommer.

Flört 
  • MirandaSthlm
    Vanilj L skrev 2010-08-22 17:06:06 följande:
    Nejmen samtidigt vill dom inte ge invandrarna några speciella rättigheter såsom hemspråksundervisning speciell mat i skolan osv.
    nej och där håller jag med SD. varför ska dom särbehandlas när dom kräver att inte bli särbehandlade?
  • MirandaSthlm
    Vanilj L skrev 2010-08-22 17:14:11 följande:
    Nej och sen kanske dom får bukt med förtryckta kvinnor i slöja, som någon där uttalade sig om.
    ja men domkvinnorna  kanske vill bli av med sina slöjor en gång för alla... känna vinden i håret och frihet tex.
  • MirandaSthlm
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-22 17:26:38 följande:
    Hur ska SD avgöra vilka kvinnor som frivilligt bär slöja?

Vet ni föresten, SD sympatisörer, att SD inte alls är emot slöja.
    Burka på allmänna platser ja, men det är fler partier.
    Inget parti propsar dock på slöjförbud.
    Folk gör väl som dom vill i sina hem. Vill jag gå naken med en klick grädde på tutten så gör jag det lagligt i mitt hem.
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-22 17:36:22 följande:
    Jag är här ja. Eller vad var det du försökte säga?

Allvarligt nu, du vill bli lämnad i fred här så ni kan sitta och sjunga campingsånger och hoppas invandringen upphör.
    Men kan inte ni ta och diskutera SD och deras politik då? Det har hittills inte skett i denna tråd.
    klart det har skett.. hela tiden typ... massor av inlägg.. bara att leta dej tillbaka
  • MirandaSthlm
    Posh skrev 2010-08-22 17:40:18 följande:
    Tråden riktar sig till SD väljare.....

Att SD hyser representanter som innehar sköna rasistiska och rent misogyna åsikter betyder inte att de är ett "rasseparti".

Ett "riktigt" rasseparti skulle i jämförelse vara ett som öppet vill förbjuda t ex slöja. Det finns en del såna vet du.
    Ja men dom kan vi ju inte göra så mycket åt eller hur?

Och det finns säkert en del frågor i ditt parti som du inte håller med om.
  • MirandaSthlm

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle

peka ut dom felen du ser i detta.

Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!