Inlägg från: MirandaSthlm |Visa alla inlägg
  • MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Knugen2010 skrev 2010-08-25 11:51:36 följande:
    Anser du att positiv särbehandling är en stor och viktig fråga i valet?
    alla frågor är inte viktiga för alla.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    MirandaSthlm skrev 2010-08-25 12:49:31 följande:
    testa dejsjälv här då så får du ett hum om vart du står
    svt.se/valet
    förlåt fel länk.denna ska det vara Glad
    valpejl.se/kompass
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm
    Knugen2010 skrev 2010-08-25 12:51:21 följande:
    Nu var frågan till dig.
    jo jag vet men väljer att avstå att svara
  • MirandaSthlm
    Ökänd skrev 2010-08-25 12:54:57 följande:
    Jag visste redan var jag stod innan testet.
    samma här. så vad röstar du på då
  • MirandaSthlm
    Ökänd skrev 2010-08-25 13:11:08 följande:
    Vänstern.
    vänstern och  sd ligger ju rätt nära vrran enligt valkompassen..Tungan ute
  • MirandaSthlm
    I Blackrose I skrev 2010-08-25 14:05:26 följande:
    Vill någon berätta vad detta betyder?

* Låt Sverige förbli Sverige
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet

Tacksamt för seriösa svar.
    * Låt Sverige förbli Sverige
    Svar: precis som det låter. Vi ska ha kvar nationaldagen, svenska flaggans dag, midsommar,jul mm. Ja det som hör sverige till.

* En ansvarsfull invandringspolitik
    Svar: ta mera ansvar för dom som kommer hit så dom får ett bra boende, slipper vänta i år på svar om dom får stanna, ge dom jobb om de går, se till att dom har det bra helt enkelt.

* En trygg och kunskapsinriktad skola
    Svar: barnen ska känna sig trygga i skolan och även när dom tar sig dit och hem och tex mobbning ska motverkas samt våld, kränkningar mm.

* En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    Svar: ja den som är bäst kvalificerad ska få jobbet och det ska skapas mer jobb och jobb ska även tillsättas snabbare.

Men detta är ju bara min enskilda tolkning, jag kan ha  fel. Glad
  • MirandaSthlm
    Knugen2010 skrev 2010-08-25 14:20:12 följande:
    1: Vilka vill idag ta bort nationaldagen, jul m.m?
    2: Låter mer som MP
    3: Alla partier har samma åsikt här
    4: Jobb ska tillsättas snabbare????
    Kanske bättre du svarar på frågorna istället för att svara på mina.
  • MirandaSthlm
    I Blackrose I skrev 2010-08-25 14:23:51 följande:
    I C

Få se:

1. Hur/när Jul och midsommar blev svenska kan ju någon vänlig själ berätta för mig. Så att bevara Sverige svenskt betyder enligt SD INTE att man ska rensa landet från utlänningar/blattar ( Mena-folket/muslimer )? Obestämd

2. Så du menar att jag läste fel sist jag läste en SD-hemsida/blogg där det stod att man ska stoppa invandringen från "avlägsna" länder/kulturer?!

3. Även här verkar jag ha förstått det fel när jag tydligt och klart läste att man tydligen vill dra ner på religion-kunkspaerna när det gäller alla andra religioner förutom Kristendomen. Där ska man tydligen lägga ännu mera lektionstider.

4. Din tolkning var ju helt okej synd bara att det inte är i enlighet med vad SD menar.

Är du säkert på att du har förstått SDs Partiprogram?!
    Rensa landet från inv? hur ska det gå till då?

strypa invandringen, inte strypa invandrarna.

klart vi inte ska ha enbart rkistendomen men kanske inte så mycket om andra religioner som finns nu.

det var min tolkning av dom frågorna du ställde.
  • MirandaSthlm
    Knugen2010 skrev 2010-08-25 14:25:06 följande:
    Det är ju dina svar som är intressanta. Du startar en tråd om SD men du verkar inte riktigt veta något om deras politik.
    ja jag har startat en tråd för oss som tänker rösta på SD, thats it. Jag jobbar inte med SD utan är bara en väljare. så tror du jag kan alla svar exakt då eller? ähh
  • MirandaSthlm
    I Blackrose I skrev 2010-08-25 14:27:26 följande:
    MOHAHA. Demon
    Jag har iaf hört att många inv klagar på att svenska flaggans dag är rasistiskt och vill därför avskaffa den.

Men det är bara vad jag hört, har ej siffror eller statistik på det.
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!