Inlägg från: Jossan90 |Visa alla inlägg
  • Jossan90

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Fru U skrev 2010-08-22 23:02:10 följande:
    Jag hade inte anmält oavsett var personen kom ifrån.

Jag ser det som så att många svenska kvinnor inte anmäler de våldtäkter som det begås flest av för det vet att det inte händer nåt (dvs partnerskapsvåldtäkter) och därmed blir också statistiken snedvriden.

Jag vill väldigt gärna diskutera sd's politik öht. Just invandringsfrågan känns ganska uttjatad.

Jag hade gärna sett att 1)alla kommuner tvingades ta emot flyktingar 2)kostaderna för dessa ska enbart ligga på staten 3)det ska inte vara något vinstdrivande bakom de flyktingmottagningar som finns (tyvärr tjänar många pengar på detta) 4)Folk ska inte behöva vänta i år för att få reda på om de får stanna 5)flyktingar/invandrare borde få börja arbeta snarast möjigt
    (det finns mer men jag är trött och behöver gå o lägga mig för att orka jobba imorgon)

Det är sjutton år sen för mig med. Jag anmälde inte eftersom ord stod mot ord och omständigheterna var sådana att jag visste att jag inte skulle bli trodd så varför då ta det trauma det skulle innebära att anmäla.

Go'natt
    ta emot i alla kommuner NEJ TACK!
    låt någon kommun få vara LITE svensk iaf. Där jag och mina barn ska bo, annars börjar väl de bryta på andra språk som många svenska barn gör nu för tiden!
  • Jossan90
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 23:10:57 följande:
     Ja fast nu är det lite att ta i ändå va? Hur ser rosengård ut egentligen det är jo hemskt just för att de är BARA utläningar och visst fasiken blir det svårt att lära sig språket och Sveriges normer och värderingar.

Själv tycker jag att det är de värsta man kan göra att just bunta ihop dom på en och samma håla.
    klart man inte ska sätta alla på en och samma plats men jag tycker det är bra att det finns kommuner som inte tar emot flyktningar.
  • Jossan90
    Vanilj L skrev 2010-08-22 23:31:13 följande:
    Men nu säger du ju själv då att SD vill stoppa invandringen.
    är det en nyhet? begränsa kanske man ska använda istället.
  • Jossan90
    LjubaviMoja skrev 2010-08-23 00:45:17 följande:
    fast då kan man jo tycka att utlänningar ska få välja att bara bo där det finns andra utlänningar. Och jag tycker inte attd e borde vara så för det är jo just sånt som skapar rasim att man undviker varandra utan att ens lära känna varandra det är just sånt som skapar fördomar.
    nej de får inte välja tycker jag, men som jag vet så kanske de sätts någon annanstans, men sedan märker de själva att de kommer känna sig mer hemma ex i rosengård och flyttar dit!
  • Jossan90
    LjubaviMoja skrev 2010-08-23 00:53:55 följande:
    Var tycker du då man borde placera dessa flyktingar?
    blanda dem med svenskar!
  • Jossan90
    LjubaviMoja skrev 2010-08-23 02:00:16 följande:
    Ja men så tycker jag oxå, men du skrev tidigare att du inte tyckte att alla komuner skulle ta in flyktingar.
    men någon enstaka kommun behöver inte ta in. Men som i rosengård där skulle varit 50/50!
  • Jossan90
    LjubaviMoja skrev 2010-08-23 02:18:49 följande:
    Så någon enstaka kommun ska kunna få stämpeln rasist? Nä håller inte med där riktigt men det behöver vi jo inte göra heller.Flört
    varför ska de få stämplen rasist? bara för att de inte vill ta in flyktingar? jag tror inte det gör så mycket om 1 enda kommun i hela sverige inte gör det.
  • Jossan90
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-23 13:10:46 följande:

Vad skulle poängen vara med att ha en enda kommun som inte tog emot invandrare? Vad skulle poängen vara med att bara placera invandrare i vissa kommuner?

Jag tycker att det ska finnas en enda kommun där de inte tar emot. Vill man verkligen inte bo bland indvandrare så ska man kunna bo i den kommunen, och en kommun i hela sverige är inte så mycket att begära tycker jag. Det kan vara en liten kommun. Men annars tycker jag det ska vara 50/50 i alla andra kommuner men nu ser tyvärr inte ut så.
  • Jossan90
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-23 13:39:59 följande:
    Men det skulle ju aldrig funka i verkligheten. Varför skulle man inte vilja bo bland invandrare alls? En enda kommun med bara etniska svenskar... Hur många skulle bo i den kommunen? Skulle alla yrken kunna fyllas med bara svenskar, lärare, läkare, busschaufförer, lokalvårdare etc? Nej som sagt, det skulle aldrig funka. Jag gillar inte ens tanken. Om man har så mycket emot invandrare att man inte ens kan bo i samma kommun som dom så får man nog isolera sig i en stuga i skogen istället och skicka in någon till stan för att förse en med förnödenheter.
    Det finns säkerligen vissa som inte vill bo bland indvandrare alls (inte jag) och varför ska man behöva bo i skogen för det? Man ska kunna välja vart man vill bo och med vilka människor..
  • Jossan90
    Avigast skrev 2010-08-23 13:47:17 följande:
    Fast till slut är det någon djävel som gifter sig med en blatte och flyttar dit och då är karusellen igång igen.

(Sorry, kunde inte låta bli).
    men om man nu flyttar till denna kommun som inte finns, så vill man uppenbarligen inte bo med indvandrare och då gifter man väl inte sig med en heller!
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!