Inlägg från: LindiweSA |Visa alla inlägg
  • LindiweSA

Sydafrika-tråd!

Lillan73 skrev 2011-11-14 19:26:12 följande:

Vår tjej har blivit storasyster, idag fick vi BB, en lite kille på 11 månader väntar på oss i SA! Allt bara snurrar, helt fantastiskt! GladHjärta

Grattis här också! Hjärta Nu vill vi också få bb så att vi får göra sällskap med er där nere!
  • LindiweSA
    ViljaDrömma skrev 2011-11-15 10:49:07 följande:
    Jag hoppas att ABBA och SMHI har nåt gemensamt....felaktiga prognoser alltså...
    Det hade de ju i alla fall förra året, fast åt fel håll, när de trodde att det skulle komma 20 bb inom bara några månader på hösten. Så då kan de ju få ha fel åt rätt håll den här gången.

Jag har en väninna i SA som är svårt sjuk och jag skulle väldigt gärna få bb den här veckan så jag kan åka ner och kolla upp hur hon har det. :(  Gärna ett bb från Kapstaden eller den regionen eftersom hon bor där.
  • LindiweSA

Hoppas att det är onsdag som gäller.  Glad
    Enligt en vän som pratat med Birgitta idag så vet inte hon om det kommer några fler bb den här veckan men hon tror att det kan göra det. Så vi hoppas att hon tror rätt den här gången.

• LindiweSA

Vi kan väl ta ett idag och ett på fredag, och så några bb i slutet av november och början av december också. Då kan vi ju faktiskt ändå komma upp i 32 barn i år och kanske 35-37 bb i år och det skulle ju inte vara helt fel.

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-11-16 16:25:00 följande:
    Har ni som väntat längre än 12 mån på bb och som nu behöver skicka om vissa dokument sett något aktualiseringsintyg på ACs hemsida? Jag brukar vara "blind" och inte hitta sådant när jag letar nämligen. Och sen funderar jag lite på hur vi som ändå behöver skicka ner nytt medgivande ska göra med det där intyget. Någon som vet?

Fast helst hoppas jag ju på bb på fredag så jag slipper ta tag i allt det där pappersarbetet!
    Jag letar också efter auktaliseringsintyget och har inte hittat det än. Vi passerar ett års väntan nästa vecka så det börjar bli dags att fixa intyg för oss också.
  • LindiweSA

Tack Längtande SA, nu har jag skrivit i ordning den och skickat det till vår socialsekreterare så får vi hoppas att hon lyckas fylla i resten rätt. Har erfarenhet av att de alltid skriver något fel...

Ni får gärna hålla era tummar för oss också för jag frågade henne samtidigt vad som händer om vi inte får bb innan vårt medgivande gått ut, om vi kan få det förlängt med några månader i värsta fall. Vi får ju hoppas att vi åtminstone inte behöver vänta mer än två år på att få barn från SA.  Om vi inte fått bb efter 21 månader blir det problem för oss.

• LindiweSA
    dubbelmamma0310 skrev 2011-11-16 18:55:51 följande:
    Varför skulle det innebära problem? Har det med åldern att göra? Eller något annat som de har kommit på efter hand? man vet aldrig med de där handläggarna.
    Vi är 44 nu, båda två, och ansökte när vi var 42 och fick utredningen klar precis innan vi fyllde 43. Det kan vara svårt att få dem att gå med på att förlänga, om än bara för några månader eftersom vi kommer att vara 45 nästa år. Fast vår kommun verkar vara ganska bra att ha att göra med när det gäller adoptioner. Mycket bättre än Bromma där vi bodde förut.
  • LindiweSA

Ada, jag tror att det kommitt bb varje gång jag ser att någon skrivit i tråden. Varför skulle det annars vara en glad smilie i trådens rubrik???

Hoppas på goda nyheter snart!

• LindiweSA

Nu har vi fått svar från vår soctant och det kan bli problem att få nytt medgivande om vi inte fått bb inom 21 månader, men om vi får bb när vårt nuvarande medgivande är på väg att gå ut så kommer vi antagligen att få förlängt utan några problem. Usch, varför skickar vi alltid våra papper till Sydafrika när det strular där? Sist var det strejk och nya lagar som skulle implementeras så då fick vi vänta 14 månader på bb, och den här gången verkar ju väntan kunna bli hur lång som helst. :(

• LindiweSA

Jag har också laddat mobilen, Abba, vi är många som är redo för bb nu!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!