Sydafrika-tråd!
Vi fick vårt bb 13.48 och jag hört om andra som fått sina samtal på eftermiddagen så än är det inte försent.
Vi fick vårt bb 13.48 och jag hört om andra som fått sina samtal på eftermiddagen så än är det inte försent.
Åh vad härligt med så goda nyheter! Stort grattis till er lilla flicka!!!
Härligt att Pretoria har kommit igång igen, då är det nog som jag sagt hela tiden att det nog är många som är matchade med barn från Pretoria och som fått vänta längre än vanligt eftersom det varit strul i domstolen där.
Nu får vi hoppas att det kommer fler bb under veckan så att nif år sällskap där nere.
Fast jag har vänner som väntat på syskon som fått vänta runt 6 månader bara så det stämmer ju inte alltid att de som väntar på syskon får vänta längre. Jag tror att den största anledningen till de längre väntetiderna är att det har varit stopp i Pretoria. Förhoppningsvis har de fått bort den proppen nu och då borde det ju kunna strömma ut flera bb i ganska rask takt.
AJK, stort grattis till er och till er son. Förstår att det inte blev mycket sömn i natt. Jag minns så väl hur det var de där första dagarna efter bb.
Jag är lite nyfiken, varifrån kommer er son? Lycka till med all planering och packandet.
Nu har det kommit ny och spännande information på ACs sida! :)
Jag längtar till att få sätta mig i soffan och njuta av Drömmen om ett barn snart!
Heavenlee, de nya uppgifterna står på Min Sida när man loggat in på ACs sida, om jag minns rätt måste man ha sina papper i landet för att kunna läsa det som står där.
Att Abba nu är ackrediterade betyder att centralmyndigheten gått igenom deras rutiner och nu anser att de uppfyller alla de krav som har ställts på de adoptionsorganisationer som arbetar med internationell adoption.
Om AC har tagit bort texten om att de inte skickar nya ansökningar just nu, så betyder det nog att de anser att tillräckligt många bb har kommit för att de ska våga starta upp en eller flera familjer att samla papper.
Lycka till med medgivandet!
Qermit, fantastiskt program idag också. Vår dotter blev så glad över att du pratade om "hennes" land och då berättade jag att ni också väntar barn från Sydafrika. "Vad kul, då får de ett barn som är likt mig, lika fint!" svarade hon.
Qermit, det ser jag fram emot! Hoppas att några i släkten kommer att se på det programmet.
Det har inte kommit några bb idag enligt Ylva som har haft mejlkontakt med Birgitta idag.
Har ni förresten sett mejlet från Birgitta till alla som väntar? :(