Inlägg från: LindiweSA |Visa alla inlägg
  • LindiweSA

Sydafrika-tråd!

enligt en vän som haft mejlkontakt med AC idag så har det inte kommit några fler bb den här veckan. :(

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-11-20 10:17:09 följande:

Vad tror ni. OM det kommer bb imorgon, kan AC/Abba då ändra sig så att vi får åka och hämta våra pluttar innan jul?
    Det borde ju kunna gå om man kan tänka sig att stanna till den 23 nånting och om man kan åka med riktigt kort varsel, men det beror ju på när domstolstiden är bokad.

Äntligen är den här långa söndagen nästan över och man kan börja vänta aktivt igen.
  • LindiweSA

Det har visst inte kommit några bb idag heller Rynkar på näsan
    Nu får vi hoppas på flera bb under december så att flera får åka tidigt i januari och möta sina guldklimpar.

• LindiweSA

gracel79, de två jular som jag firat medan vi väntat bb (en jul när vi väntade på dottern och så förra julen) har jag tyckt att det varit väldigt skönt när AC meddelat att nu kommer det inte att komma några fler bb i år. Då kunde man få vila i några veckor och slappna av lite. Annars lever jag ju med ständig förhoppning och besvikelse och stress över att maken är ute på ständiga tjänsteresor så att vi hela tiden måste ha backup planer om vi skulle få bb medan han är i Kina/Australien/Bryssel eller Paris (dit han flyger imorgon).

Just nu känns det som om det skulle vara riktigt skönt att få bb i december och sedan få flera veckor på sig att förbereda resan, men sist fick vi 12 dagar på oss och 15 dagar innan vi fick träffa vår prinsessa, och det var fruktansvärda långa dagar så jag kanske tar tillbaka det om vi blir välsignade med ett bb före jul.

Vill också tipsa om ett program som gick på kunskapskanalen ikväll och som kommer att visas igen den 25 och 26/11. Det finns också på UR Play: urplay.se/164692

Världen: Att överleva i Johannesburg

Dokumentär. Problemen i Johannesburg är påtagliga, men här finns också framtidsvisioner. Många verkar för en utveckling av infrastrukturen. Kan man nå målet att existera som en "fantastisk storstadsmetropol" med möjligheter för alla?

• LindiweSA
    Qermit skrev 2011-11-22 13:06:37 följande:
    Håller med, tack för TV-tips!

Nu har jag postat de handlingar som behöver förnyas efter 12 månaders väntan. Och alla andra handlingar som behövs till ny medgivandeutredning är inlämnade. Känns fantastiskt skönt att bara luta sig tillbaka och vänta igen. Tror minsann att jag är värd lite choklad !
    och jag behöver nog sparka på min man lite så att han bokar tid hos läkaren. Det är det enda som saknas för oss nu, men jag tänker att det inte är någon större katastrof eftersom de inte börjar kräva det förrän nästa år...
  • LindiweSA

Jag hade lite mejlkontakt med Birgitta idag och hon skrev att hon kommer att hålla Abba informerade om oss som inte kommer att få nytt medgivande när det gamla gått ut så att de inte missar det. Skönt att veta. Om det är fler som är i samma situation som oss kan det alltså vara bra att informera Birgitta om detta.

• LindiweSA

Idag är det Thanksgiving Day och jag tycker att det skulle vara en bra dag att få barnbesked på, så jag håller tummarna lite extra hårt idag.

• LindiweSA

Jag tänker också på den familj som fått problem i domstolen och undrar samtidigt om det är någon som hört något från iväntanstider, de har inte uppdaterat sin blogg sedan de var på väg till domstolen och jag hoppas att allt är bra med dem. När man hör om en familj som har problem är det ju lätt att man börjar oroa sig för andra som är nere också.

• LindiweSA

AC har skrivit en uppdatering om problemen i domstolen i Pretoria. Det är visst två familjer som har problem där nere just nu. Mina tankar går till dem och jag hoppas att åtminstone den andra familjen ska få komma hem med sitt barn nu och inte behöva vänta tre månader som den första familjen verkar få lov att göra. Rynkar på näsan

• LindiweSA

Kom precis på att vi har väntat ett år på vårt barnbesked idag.  Undrar lite hur lång väntan kommer att bli, med tanke på de allt längre väntetiderna och det som händer nere i Sydafrika just nu så känner jag inte för att fira idag.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!