Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

LindiweSA skrev 2011-11-04 09:22:37 följande:
    Så tänkte jag den fredagen som de ringde till oss och när de ringde kände jag inte igen numret utan trodde att det var SATS igen för de hade ringt och frågat mig om jag ville förnya mitt medlemskap flera gånger den veckan och jag var ganska sur på dem. Stackars Fadila på AC, jag svarade så bryskt jag kunde och hon stammade fram att det var Fadila på AC, ringde hon olämpligt???
    Tror att det här är Ylvas och Qermits vecka! :)
    Hahaha! Hon på AC måste blivit alldeles ställd. Ja, visst är det vår och Ylvas vecka! Det håller jag verkligen med om (även om jag ju hoppas på bb för oss alla förstås...).
  • Qermit

Har förresten just hittat ett jättespännande jobb som jag funderar på att söka (bara för att utmana ödet lite, för tänk om jag får det...). På tal om ingenting alltså.

• Qermit
    Namaste72 skrev 2011-11-04 13:38:16 följande:
    Håller tummarna för fina barnbesked idag!
    Tack Hanya! Dina tummar är väl snart utslitna för oss SA-väntandes snart... Kram på dig!
    Längtande SA skrev 2011-11-04 13:51:15 följande:

Har mailat Birgitta.... Tänkte att det var min tur att kolla upp läget... Väntar med spänning på svar! Kram

Spännande, spännande!!!
  • Qermit

När jag ändå är igång kan ni få några andra favoriter att lyssna till såhär en trist novemberfredag när AC glömt att ringa ut lite bb innan de stängde...

Counting Crows – Mr. Jones - Live Version (VH1-Storytellers)

Henric de la Cour – Henric de la Cour "Dogs"'

The Little Hands Of Asphalt – Oslo

Och min favorit när jag behöver peppas upp;

Laleh – Bjurö klubb

Sådär, hoppas ni blir lite gladare av lite go´ musik . Stor kram alla fina SA-väntande!

• Qermit
    Längtande SA skrev 2011-11-04 17:03:58 följande:
    Hallå!
    Birgitta svarade! Inga bb idag, men hon skrev att det troligtvis kommer att komma ibörjan av nästa vecka! 4 familjer är i SA eller är på väg. Så på måndag!!!

KRAM PÅ ER
    Jippie!!! Hoppas massa bb går till oss i den här tråden. Stor kram och tack för uppdateringen!
  • Qermit

Och vi skickade 3 juni 2010 ... Tänk om det kunde komma en hel drös bb imorgon.

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-11-06 15:33:51 följande:
    Vi har väntat sedan 28 november 2010, vi var väl några av de sista som de satte igång när det skulle komma 20 bb i rask takt under november, december, så vi är visst nummer 18-19 eller nåt sånt på listan. Tungt att det är så många som väntat så länge, men imorgon förväntar jag mig fyrverkerier och glädjetårar! Jag har tappat räkningen över hur många bb det kommit sedan det skulle vara 8 kvar, så hur många ska vi hoppas på att det kommer den här veckan? 3,4 eller 5???
    Tur att jag ska lämna in tentan idag, för imorgon lär jag inte få någon ro till att plugga.
    5 är kvar att komma...
  • Qermit
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-06 19:28:04 följande:
    Var det prognosen att det skulle komma 30 barn i år? 22 har kommit hem, 4 är där nere nu och en är på väg ner. Då borde det väll vara bara 3 bb kvar?
    Dessutom så tycker jag vi ska komma ihåg att Abbas uppskattningar inte brukar stämma nå vidare alls... Så jag tycker vi kan hoppas på en massa bb innan jul!  
    Om jag inte minns helt felt så var prognosen 30 barn ja, och då hade det kommit 22 bb. Efter det har det kommit 3 bb så därför borde det vara 5 barn kvar. Jag har inte riktigt koll på de som är därnere/på väg ner utan vet bara antal bb som enl B på AC har kommit.

Haha, vi får väl hoppas på att de tagit i lite i underkant för att göra oss positivt överraskade . Tyvärr så vågar jag nästan inte orka hoppas på ett barn 2011 längre.
  • Qermit

Tack för tumhållningar och pepp! Har sovit jättedåligt i natt för att jag varit så nervös över de ev bb som ska komma... Tänk om det kunde vara så att de "betar av" oss som väntat längst nu? Det vore isf på tiden! Ha en fin måndag allihop och må telefoner ringa runt om i Sverige.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!