Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

iVantansTider at Wordpress skrev 2011-09-07 20:36:28 följande:
    Rullar det in bb till Finland? Vad vet du som inte jag vet? Enligt Intrepedias hemsida så har det ju inte kommit bb sen den 8/8?? *Förvirrad*
    Haha, det var nog fel sätt att uttrycka sig på... Allt är relativt och med tanke på den takt som bb kommer till Sverige så rullar det ju på bra för Finland .
    LindiweSA skrev 2011-09-07 20:55:05 följande:
    Abba försöker (enligt vad de sa när vi var nere och hämtade vår dotter 2008) att hålla en jämn fördelning av barnbeskeden till de olika länderna, och Finland hade ju fått ganska få barnbesked under våren, så det är bara naturligt att de fick fler än Sverige under sommaren. Jag undrar om en anledning till att Sverige inte fått några bb på ett tag kan bero på att vi har fått en ny handläggare hos Abba som ju antagligen måste läsa in sig på våra handlingar och så. Skönt att höra att AC och Abba kommer att fortsätta som samarbetspartners även om de internationella adoptionerna minskar framöver.
    Jag försöker hålla hoppet uppe om att det ska komma bb snart, men just idag känns det ganska deppigt, kanske beroende på att dottern som nyligen skolats in på förskolan, inte vill gå till förskolan längre utan vara hemma med mig. Hon fick vara hemma idag eftersom hon varit ledsen både i måndags och tisdags när jag hämtat henne. Nu när hon skulle sova sa hon igen att hon inte vill gå till dagis imorgon och sen la hon till: "men mamma, kan vi inte bara åka imorgon och hämta lillebror då? Han väntar ju på oss på barnhemmet och han vill ju inte vara där förstår du väl!" 
    Alltså är det dags för Sverige nu .

Hoppas din dotter snart finner förskolan roligare. Det är jobbigt med separationsångest. Och vad svarar man på hennes konstaterande om lillebror?!
    Nystart skrev 2011-09-07 21:00:46 följande:
    Det beror väl på vad AC menar med att de ska komma lika många barn som tidigare... Förra året kom det 28 (ca 10 färre än 2009) och den siffran kan man nog uppnå även i år. 

Det där med spekulationer istf information är drygt, men nog något man får leva med. Ofta är det ju hos myndigheterna inte hos Abba eller andra adorganisationer flaskhalsen ligger och man är ju inte "du" med sin tjänsteman i alla länder. Jag är inte säker på att Abba kan ge så många fler svar. 

När vi väntade förra hösten var det Abba som sa att nu (2010) under nov, dec kommer det att drösa in så många BB att vi knappt hinner med! Det blev sju -ganska normalt tempo. Vi fick dessutom BB 2,5 månader efter vi matchats hos Abba visade det sig, dvs det gick lite trögt hos myndigheterna...Vem vet, ni som väntar kanske redan är utsedda till föräldrar/föräldrar igen??

Håller tummarna för ketchupeffekt!!  
    Ja, man undrar vad som räknas som "normalt" för Sverige? Och som du säger, kanske är vi redan matchade... får hoppas så!
  • Qermit

Åh, så härligt att höra! Nu kanske det blir den ketchupeffekt vi väntar på.

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-09-09 18:13:52 följande:
    En kompis ringde AC idag och hon berättade det för mig. Det ska vara någon som väntat sedan i höstas och som fått ett litet barn (runt året tror jag det var).
    Härligt att det kommer bb även om det alltid känns lite bittert när folk som väntat kortare tid får bb före oss... Men så är det ju med matchning. Vårt barn har helt enkelt inte dykt upp än. Eller också har det det och också blivit matchat med oss men vi ännu inte fått reda på det. Ha en härlig helg allesammans!
  • Qermit
    hjärtelängtan skrev 2011-09-11 22:23:14 följande:
    Tack för alla grattis! Just nu råder det lite smått kaos här hemma, för allt det där vi skulle göra i höst och trodde oss ha all tid i världen för, skall ju helt plötsligt vara klart på ett litet kick!
    Har skickat önskan om Alleyn, så vi får se sen vad de kan ordna.
    Ja, det verkar vara pojkarnas år i år! Vår lilla kille är så söt så vi vet inte var vi skall ta vägen när vi tittar på korten
    underbart! Stort grattis till er!!! Och självklart hoppas vi att vi är några fler som får göra er sällskap därnere .
  • Qermit
    hjärtelängtan skrev 2011-09-12 23:21:54 följande:
    Tack för fortsatta grattis! Vi har också tyckt att det gått (otroligt) bra att vänta. Det har nog att göra med att vi nu verkligen VISSTE att det skulle bli ett barn till slut!
    Om ni inte fått BB innan vi åker så får vi väl jobba på det där nerifrån och tala om hur underbart vårt land är och hur bra alla väntande här hemma är
    Härligt att ni har den känslan. Själv börjar jag undra och tvivla på om vi någonsin kommer bli föräldrar .
  • Qermit

Åh, så spännande och rolig läsning! Den där ketchupeffekten vi väntar på är på G. Jag känner det på mig. Återigen ... Ni ska se att vi alla snart hänger nere i SA istället för här på FL. *hoppas, hopppas, hoppas*

Namaste72 skrev 2011-09-15 09:10:17 följande:
    Håller tummar och tår för er som väntat lääääänge på barnbesked!
     <3 
  • Qermit
    gracel79 skrev 2011-09-18 21:16:35 följande:
    Vi ska gå, om inte biljetterna är slut när det närmar sig, Vill ju inte köpa biljetter nu, för vi hoppas ju såklart på att vara i SA när konserten är. Vi var på en korsert under deras förra turné, skulle gärna ta med vår dotter denna gång, men vet inte om hon orkar efter en dag på förskolan.

Hoppas på flera BB i veckan nu, funderar på att slå en signal till AC i slutet på veckan, har inte ringt den på över en månad nu. Jag delar med mig här om vad de säger.
    Vi funderar också på att gå på en konsert men vill heller inte boka än, eftersom hoppet om att vara någon annanstans alltid finns...

JA, ring AC och fråga vad som händer egentligen. Och tack för att du delger oss! Häromnatten drömde jag att min man ringde AC och var riktigt arg över den brist på information som råder. När han hade skällt ett tag fick han veta massor så det kanske är så vi ska göra ...

Håller tummarna för oss alla den här veckan!
  • Qermit

Om vi är redo?! Hoppar Kajsa högt? Är citroner sura? Bor Obama i ett vitt hus? Har aldrig varit mer redo, om jag talar för mig själv (och mannen...). Ge oss barnbeskeden bara. Vi kommer!!!! (ja, alltså alla bb behöver ju inte komma till oss... utan till oss här i tråden )

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-09-19 13:17:31 följande:
    Fast jag vet inte om jag känner mig redo just nu. Har haft svår astma och hemsk hosta i två veckor nu och har ont i hela kroppen. Men skulle bb komma idag så orkar jag nog det också.
    Du kan skicka ert bb till oss om det skulle vara så att du inte riktigt känner dig redo .
    Zabka skrev 2011-09-19 13:37:13 följande:
    LOL!

Jag håller tummarna att många SA-väntande får BB idag eller under veckan   Fast det får gärna komma ett från Colombia också
    Då bestämmer vi så! Massor av SA-bb och ett Colombia-bb till er !!!

• Qermit

Det har inte kommit något bb sedan det som kom för snart 2 veckor sedan . Pratade med AC idag.

Jag har en riktigt jobbig tid just nu. Tappar snart lusten för allt. Det här är verkligen inte roligt längre.

Svar på tråden Sydafrika-tråd!