Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

gracel79 skrev 2011-10-27 22:31:04 följande:
    Jasså undrade hanFlört  Har han inte sådan koll på alla väntande SA-familjer här på familjeliv som vi:)

, nej han brukar inte hänga på så här viktiga forum...
    Hjärtat längtar skrev 2011-10-27 22:46:45 följande:
    Tack för en jättebra insats Qermit! Ni fick verkligen fram glädjen över att få adoptera.
    Jag kände igen mig lite i er.
    Vi hade varit tillsammans i 5,5 år när vi började försöka få barn. Och har försökt få barn sammanlagt i drygt 3,5 år
    Håller med om att det känns stort! Och brukar börja gråta när jag tänker på det... Skrattande

Jättefin fondtapet i barnrummet Flört
    Tack! Roligt att du tycker det. Ja, visst är tapeten fin, kommer från Sandberg.
  • Qermit
    Nystart skrev 2011-10-27 21:59:34 följande:
    Vi får hoppas att tv3 måste göra en uppföljning och uppdatering i morgon! Håller tummarna! Kram
    . Idag är det fredag och bb-dag. Vad säger ni, en sisådär 4 bb vore väl lagom såhär i slutet av oktober?! Jag håller tummarna för oss alla. Kram!
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-10-28 09:33:32 följande:
    Qermit, ni gjorde en väldigt fin insats. Ser fram emot följande program och så hoppas jag att de får göra en liten uppföljning snart (och kanske till och med följa med er till SA om några veckor?!!!). 
    Vi har också en sån där liten Peppadocka som ni har på spjälsängen, vår satt precis likadant på dotterns säng ända tills vi fick bb då vi packade ner den. Jag har försökt att få sätta dit den åt "lillebror" också, men det går inte dottern med på. Det är ju hennes, (och det hjälper inte att vi har två stycken, då är båda hennes...).
    Var hade du hört det där om 9 månader och kvinnor? Det stämmer verkligen på mig också, med båda gångerna! Tänker på dig YlvaL som har fått gå över tiden med mer än 9 månader. Rynkar på näsan Men idag vänder det nog, jag tror att det är ett bra tecken att du sovit gott första tordagsnatten på länge.

Håller tummarna för att det ska börja ringa runt om i Sverige idag. Birgitta sa att hon hade ingenting emot att jobba över ikväll bara det innebär att hon får ringa runt med flera bb idag.

Håller tummarna lite extra för er som har väntat så länge (och en för oss själva också, även om vi bara väntat 11 månader).
    Tack! Det där ang 9-månadersgränsen har en nära väninna berättat som gick hos en psykolog inriktad på adoptionsföräldrar. Det stämmer verkligen och jag ville på något sätt lyfta fram det så att folk som inte adopterar kanske fattar vilken mental press det är att gå över tiden med månader eller t om år... Jag blir lite trött på bio-mammor som gnäller över några dagar över tiden även om jag förstår att det fysiskt är väldigt jobbigt. Så´n är jag, lite bitter ibland .
  • Qermit

Glömde ju skriva att det var fantastiskt sagt av Birigitta! Hon får GÄRNA ringa oss när hon vill under det närmaste dygnet. Men som jag sagt tidigare hoppas jag mest på att ni Ylva ska få ert efterlängtade barn idag. Det är verlkligen på tiden nu!

Kram på er alla, nu måste jag jobba lite igen.

• Qermit
    Kwela skrev 2011-10-28 21:26:40 följande:
    Ylva sa AC hur de visste att det inte skulle komma några BB? Hade Abba ringt och sagt det? Nu ältar vi lite. Kan det vara så att AC ligger på Abba? Hoppas hoppas!!! Framför allt får vi hoppas att alla barn som är färdiga för adoption får komma hem innan jul.
  • Qermit
    gracel79 skrev 2011-10-30 13:25:09 följande:
    Ja, vi hoppas på flera BB nästa vecka, borde komma något, annars vet jag inte om jag längre tror på 6 barn till i år.

Här pågår flätning, alltid bra att ha nya flätor fixade på storasyster om vi skulle få åkaGlad
    Jag har funderat mycket kring det där med 6 barn till. Visst borde det vara så att det måste komma iaf ett par barn snart om man ska hinna vara därnere i 4 veckor (för det är väl ff inte ändrat?) innan de stänger för sommarsemestrarna? Så låt oss hoppas på ett par bb i nästa vecka, annars tappar jag hoppet totalt. Igen.
  • Qermit
    Emeli skrev 2011-10-30 19:32:36 följande:
    Jag följer också denna tråd trots att jag har adopterat klart för länge sedan och till råga på allt från en helt annan del av världen. Det spelar ingen roll. Jag minns hur det kändes att vänta, varenda dag, inte kunna planera sitt liv, rycka till varje gång telefonen ringde osv. Jag vill bara säga att jag tänker på er och håller tummarna.

Såvitt jag vet är det bara en timmes tidsskillnad mellan SA och Sverige. Domstolarna jobbar sannolikt inte på helgerna. Om de meddelar bb på måndagarna bör det vara tidigast vid lunch, eller hur?

Jag tänker på att AC har kalkylerat med ytterligare 6 anlända barn innan årsskiftet. Hur tror de sig veta det? De måste ha fått indikationer från en säker källa innan de säger en sån sak. AC brukar nämligen tiga som muren om de inte är relativt säkra på sin sak. Detta påstående måste innebära att det åtminstone finns sex matchade barn till svenska par nere i SA. Dessa barn kommer sannolikt att komma, men ingen kan säkert säga när.

Kram på er alla
    Tack för hoppingivande spekulationer! Jag funderar på om de bb som kommer på måndagarna blivit klara på fredagarna men att de (ABBA) inte hunnit/valt att meddela dem på fredagen. Alternativt att de gjort det men att AC inte hunnit göra iordning alla papper för att kunna ringa ut dem på fredagen.
  • Qermit
    gracel79 skrev 2011-10-31 16:07:56 följande:
    Hej!

Upptäckte just att det kommer att handla om SA på kanal 1 kl 22:00 ikvällGlad

Tack för tipset!
  • Qermit

Så sant Längtande SA. Den som väntar på något gott ... Ja, idag är det fredag och det bara MÅSTE komma bb idag! Annars förstår jag inte hur de barn som skulle komma enligt prognosen kommer hinna hem innan de stänger för semestrarna. Vi firade 17 månader igår ...

• Qermit
    Zabka skrev 2011-11-04 08:29:09 följande:
    Qermit: Jag håller tummarna superhårt idag!!! Idag måste de verkligen ringa er! Solig
    Telefonen är på laddning ... Men jag har gett upp hoppet nu. Tror faktiskt att de aldrig kommer att ringa. Japp, fru Bitter är här på besök. IGEN.
Svar på tråden Sydafrika-tråd!