Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Jag tror att det var sedan hon ställde sig i adokö...

• Qermit

Jag mår helkasst av det här men det finns ju tyvärr inget alternativ...

• Qermit

Så sant Pippi! Jag önskar dig och alla andra detsamma, fast i efterskott.

• Qermit
    hellokitty1 skrev 2012-05-03 19:22:14 följande:
    Står det fortfarande helt still i Sydafrika? Vad ledsamt, vad är det som händer egentligen?? 
    Skickar styrkekramar till alla som väntar! 
    Det är enligt AC inte något stopp. Men det dröjer väldigt länge mellan barnbeskeden (tycker iaf vi väntande). Och det verkar heller inte ha kommit så många bb i år.
  • Qermit
    Lillave skrev 2012-05-04 12:15:28 följande:
    Efter att ha följt tråden i spänd väntan (mkt pga att ni var på TV Qermit) så kan jag bara säga följande tröstande ord (även om jag inte varit i exakt samma situation och ni säkert inte tycker de är mkt värda just nu)

När ni en dag står med ert lilla barn i famnen kommer ni att förstå varför det tog sån tid. Det var ju just detta barn som skulle bli ert. Allt annat hade varit fel. Det finns en mening med allt och alla jobbiga känslor ni har nu kommer att förblekna helt i den stunden. Ni har något så fantastiskt framför er och snart händer det.

Vi har själv en dotter från Kina och vi hade enorm tur när vi fick henne 2004 för köerna hade aldrig varit så korta som då, 6 månader. Men oavsett vilket så var det ju just HON som skulle bli vår, det förstår man i efterhand.

Många peppkramar till er som väntar och längtar.
    Tack för stöttande ord! Jag försöker trösta mig själv med att tänka så när det känns för jobbigt. Kram!
  • Qermit

Vad vi vet om är det ca 4 veckor sedan senaste bb till Sverige.

Stort grattis till ert norska bb men det är ju riktigt segt att det ska ta så lång tid mellan dem!

• Qermit

Stort grattis! Och den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

• Qermit
    Längtande SA skrev 2012-06-15 09:18:25 följande:
    Hej på er!
    Här kommer en hälsning från ett soligt men kallt Sydafrika! Men vi har kärlek i massor som håller oss varma!
    Han är vår nu! Vår lilla solstråle till son <3
    I onsdags var vi i domstolen. Nu sover han sött en förmiddagslur! Hoppas det ringer i fler telefoner idag! Det är ju fredag!!! Stor kram från oss i Sydafrika 
    Grattis! Så underbart att höra. (ja jag vet att jag har FL-förbjud...)

Här har det varit tyst men kanske har det ringt någonannastans? Hoppas det börjar rulla in bb på löpande band snart! Hur kallt har ni det? Min Yr.no-app säger att det är ungefär som här hemma. Stämmer det?
  • Qermit

Alltså jag vet att jag har FL-förbud för mig själv men ändå är här inne och tjuvläser...

• Qermit

Tusen tack! Ja, det är en fantastiskt känsla och vi är så oerhört lyckliga. Bloggen är ett avslutat kapitel för mig men det kan hända att À skriver ngt då och då.

Så spännande att vi får våra barn nästan samtidigt TomMon.

• Qermit

Grattis Flybe! Så trist att vi inte hinner ses härnere. Lycka till med allt!!!

• Qermit

Jag har inget nytt men innan vi skulle åka hem sa resebyrån därnere att det skulle bli en lugn period framöver. Hoppas att den inte blir så långvarig!

• Qermit
    Caaarroo skrev 2012-08-19 14:04:03 följande:
    Åh jag vill också se honom! Följer bloggen och har gjort sen tv-programmet. Kommer det upp någon bild i bloggen? Även om du inte är så aktiv längre! :) saknar ditt skrivande och hoppas att du nån gång vill fortsätta som förut Emelie! Stort grattis igen! Kram Carro.
    Tack! Kanske tar jag upp skrivandet någon dag igen, vi får se . Det är kul att ni är så många som följt oss och som ff vill följa oss.

Vi kommer inte ha någon bild på A i bloggen eftersom vi tycker att han själv får bestämma om han vill finnas på bild på nätet eller inte. Vi förstår att ni är många som skulle vilja se honom men så tänker vi...

Ha det så gott och nu hoppas vi att det snart börjar röra på sig ordentligt nere i SA och att många bb rings ut helst redan på fredag!
  • Qermit

Åh, stort grattis southafricamamma! Vilken underbar tid ni har framför er nu!

• Qermit

Imorgon är det fredag och jag önskar av hela mitt hjärta att det ska regna barnbesked över Sverige! En stor kram och tanke till alla er som väntar och längtar.

• Qermit

Det tycks gå trögt för väntande i den här tråden... Jag tänker massor på er och önskar så att detta blir sista veckan att vänta! Stor kram!

• Qermit

Har för mig att de förra året sa att det kunde komma bb ända fram tills Abba stänger vid jul men att man då får vänta lite med att resa ner. Så visst kan det ringa länge än. Tänker på er som väntar och längtar. Jättemycket! Kram!

• Qermit

Om ni inte tänker besöka Kreuger och övernatta behöver ni inte ta några vacc alls. Håller tummarna för många bb-samtal nu!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!