Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Längtande SA skrev 2012-02-10 12:53:42 följande:
    Ja usch usch usch oliiiidligt.... Ringer de mest på förmiddagarna eller kan de ringa eftermiddagar också? 

Just nu känns det som telefonen aldrig kommer ringa.... HOPPAS  ATT NÅGON FÅR DET MAGISKA SAMTALET JUST NUUU!
    Jag har faktiskt hört om fler som får bb på em än fm så än finns det hopp!
    ia78 skrev 2012-02-10 13:40:14 följande:
    Jag (jag har bytt användarnamn men kanske att vissa av er känner igen vem jag är ändå, då jag varit med på detta forum lääänge) är en av dem som med spänning följer denna tråden.

Jag (och min man) är en av dem som nu hoppat av Sydafrikakön. Efter drygt tre och ett halvt års köande (vi ställde oss i kö i juli 08) och med köplats nu senast nummer 8, så fattade vi med blandade känslor, beslutet att inte fortsätta. Sydafrika har alltid legat oss nära, då jag (och en period även min man) bott och jobbat där som volontärer i olika omgångar. 

Under denna kötid har vi hunnit få hem en underbar pojke från Kenya (kom hem i juli 2010) och nu sitter vi här redo att åka ner till Kenya igen för ett syskon om några månader!! :)

Vill önska er alla som väntar ett stort lycka till och jag måste säga att jag beundrar er massor, som orkar kämpa vidare! 

Grattis till era barn!
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-02-12 17:41:33 följande:
    Fick precis en liten rapport från våra vänner som är nere i Sydafrika nu. Enligt dem har Heidi sagt att det är ett helt gäng barn som är matchade och som bara väntar på någon myndighet där nere. Så nu får vi hoppas att det ska smälla till rejält snart. Ber att de som sitter på våra papper ska få väldig arbetslust helt plötsligt.

Tack ia78, ja vi är närme än nånsin nu, snart är vi tvåbarnsfamil och enligt min vän så är det inte helt lätt, får nog börja träna för att orka med att bära storasyster om hon blir bebis helt plötsligt när vi kommer ner dit.
    Spännande! Undrar hur lång tid det kommer ta för myndigheten att fixa det som behöver fixas... Det är en hisnande tanke att tillåta sig drömma om att det kanske kan komma ett bb inom några veckor. Även om jag tycker att det verkligen borde vara dags nu!
  • Qermit

Usch, det här är inte roligt. Jag har laddat min mobil inatt men glömt att stoppa i kontakten i väggen. Resultatet är således en urladdad (fast nyladdad ) mobil!!! Vore väl höjden om det är idag bb kommer. Har ringt A och tvingat honom att bära runt sin mobil idag. Jag hoppas verkligen att han lyder!

• Qermit

Jag skulle så gärna vilja ha lite info från SA nu... Att bara vänta i tystnad är olidligt!

• Qermit
    Flybe skrev 2012-02-22 20:20:09 följande:
    Det har visst kommit ett bb från SA till Finland den 17 februari, så vi får väl hoppas att det kommer en hel drös med bb imorgon eller på fredag. Jag är redo att åka nu och anmäler mig som frivillig mottagare av samtal från Birgitta. ;) Kanske är fler som kan tänka sig att ta emot samtal den här veckan, eller?!!!
    Jippie! Min erfarenhet säger att det kommer bb till Finland någon vecka innan Sverige. Så på fredag eller nästa vecka kommer det bannemig ringa ute i stugorna! Och jag kan också ställa upp på ett samtal från Birgitta .
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-02-22 21:45:05 följande:
    Så roligt med BB. Tyvärr har en nära släkting till mig dött i en olycka igår, och nu känner jag mig splittad i min väntan, jag vill hinna vara med på begravningen innan resan till SA, samtidigt som jag inte vill något hellre än att få BB. Jag kan inte styra, så jag får gå dit benen bär mig, som Lisa Ekdahl sjunger. Det optimala vore ett par BB till er andra först och sen till oss....

Stor kram! Jag förstår din splittrade känsla.
  • Qermit
    Dinopino skrev 2012-02-23 09:02:28 följande:
    Jag är imponerad av att ni lyckas avhålla er från att ringa Birgitta
    Personligen har jag ingen ork till det. Hon kan ändå inte säga något om hur situationen är. Jag blir faktiskt bara mer ledsen efter att jag pratat med AC än innan...
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-02-23 14:54:30 följande:
    Är det någon som frågat Birgitta varför hon rensar listan med information om adoptionsläget? Det är ju faktiskt intressant att gå tillbaka och se vad de skrev för några månader sedan också.

För att vi informationsfreak inte ska kunna ställa frågor på gammal information kanske?!
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-02-23 17:10:31 följande:
    Fast sen hon börjat rensa så har jag börjat spara undan ny information, så hon ska inte tro att hon slipper undan så lätt. :)

Underbart!!!
Svar på tråden Sydafrika-tråd!