Inlägg från: iVantansTider at Wordpress |Visa alla inlägg
  • iVantansTider at Wordpress

Sydafrika-tråd!

Jätte spännande att Birgitta tror att det ska komma fler bb i början av nästa vecka! Då ser det ju som om det kan hinna komma hem fler barn än vad abba prognostiserade.
    Har någon hört när abba stänger för sommar ledighet i år? Undrar när man kan få bb och hinna hem till jul? Borde ju hinna om man får på fredag, men hur lågnt efter det? Vad tror ni?
    Sen undrar jag hur många av de som väntat över ett år som "hänger" här? Hur kan vi vara så många som 15st som väntat så länge?? Vi har väntat sendan Juli 2010 och enligt tidigare uppgift så är det ingen kvar från varken augusti eller september 2010. När skickade ni ner era papper?   

Var det prognosen att det skulle komma 30 barn i år? 22 har kommit hem, 4 är där nere nu och en är på väg ner. Då borde det väll vara bara 3 bb kvar?
    Dessutom så tycker jag vi ska komma ihåg att Abbas uppskattningar inte brukar stämma nå vidare alls... Så jag tycker vi kan hoppas på en massa bb innan jul!  

Äntligen Äntligen Äntligen. Idag runt halv sju kom det efterlängtade beskedet. Vi har fått en underbart söt flicka på 15månader, som väntar på oss nere i Pretoria. Lyckan är total!

Tack så hjärtligt för alla grattis! De värmer

Qermit skrev 2011-11-07 21:45:37 följande:
    I väntantsTider, får jag fråga om ni har syskonmedgivande eller "bara" ettbarnsmedgivande? Jag blir alldeles pirrig här nu om det är så att de börjar "släppa" oss med syskonmedgivande.
     Nej, vi har "vanligt" medgivande. 
    Vi ska till domstolen i Pretoria, som nu tydligen börjar släppa igenom papper igen. Vi var matchade redan i slutet av juni!!! Så håll ut, många som har väntat länge är säkert redan matchade för länge sedan!

Vad är det för information som AC har skickat?? Är sjukt nyfiken och orolig. Låter som om det inte alls är goda nyheter! Finns det någon möjlighet att någon kan inboxa mig informationen?? Snälla...

Lillan73 skrev 2011-11-16 11:54:46 följande:

Ja vi åker på söndag nästa vecka och bor två nätter i Pretoria, har önskat Alleyn Mansion, sen flyger vi till Kimberley för att hämta lillebror, och flyger till Pretoria igen dagen efter. Härligt med ett varmt Pretoria ska packa badkläder! Hur varmt är det? Kul att ses, hämtar ni ert första barn? Enligt Birgitta kommer det att vara fyra familjer i Pretoria när vi kommer! Glad

Det är vårt första barn. Som det är nu så är vi tre svenska familjer här och det låter som den fjärde familjen kommer nästa vecka. Det är så varmt att man nästan hör hur det fräser i huden mitt på dagen... Blir tack och lov svalare på kvällen och natten så det går att sova... 

Tack för era tankar. Vi känner att ni är med oss! Än så länge får vi ha dottern hos oss, och hon ger oss den kraft vi behöver i denna stund. På torsdag ska vi tillbaka till domstolen, så snälla be en bör att det går vägen för oss då!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!