Inlägg från: iVantansTider at Wordpress |Visa alla inlägg
  • iVantansTider at Wordpress

Sydafrika-tråd!

Oj, har det kommit ett till bb alltså? Vet ni nå när de fick beskedet och när de ska åka?
    Vad roligt att det rör på sig! Blir så glad!  

LindiweSA skrev 2011-09-21 19:49:48 följande:
    Någon som hört något om barnbesked från Sydafrika? Idag är väntan smärtsam tycker jag. Hur går det för er andra att vänta?
    Nej inte hört någonting...
    Jag försöker hitta på så mycket roliga aktiviteter jag bara kan, plocka svamp i skogen, rida, träna och inte tänka så mycket på bb (även om det är svårt) , och än så länge så går det faktiskt ganska bra. Känner mig gladare och mer hoppfull än på länge!

Hur gör ni andra för att försöka hålla humöret upp i dessa väntans tider?

Vi får inte ge upp nu! Jag tänker tro att många av oss kommer hinna hem innan jul! Vi väntar väll fortfarande på en ketchup effekt. Jag tänker tro att det kommer, och att det kommer snart. I morgon är det fredag, vem vet det kanske börjar då?

Jag har pratat med B på AC i dag. Och enligt henne som hade det kommit ett till bb i fredags.Så det är ju glada nyheter! De som har väntat längst har fortfarande väntat sedan i mars, och hon trodde att de som fick bb i fredags hade väntat sedan Juli 2010. Det är 38 handlingar i landet och de kommer fortfarande inte att skicka ner några fler. Annars var det inte så mycket hon kunde säga om läget, det tar fortfarande lång tid att få centralmyndigheten att skriva på pappren, så de som fått bb har varit matchade länge innan... Bråkade på om att vi vill ha mer och kontinuerligare information, men hon hävdar fortfarande att det inte är hennes sak och att de inte har någon information att ge...
    Ja ja man får vara glad om att det kom ett bb i fredags i alla fall!  

hellokitty1 skrev 2011-10-02 20:00:33 följande:
    Hej, jag undrar vad som tar tid i Sydafrika, är det barnbesked eller resebesked? Verkar som alla väntar här inne.. 
    Det är bb som, tar tid. När man får bb från Sydafrika så får man rb samtidigt. Det brukar vara ca 14-10dagar innan man ska vara på plats där nere... så när bb väl kommer går det undan!
    gracel79 skrev 2011-10-13 21:36:17 följande:

Vet ni andra att det kom ett BB förra veckan?!Glad. Det var den familjen som väntat längst. Vet inte när de åker ner. Var en annan tjej här i tråden som fick reda på det av AC.

Oj, var roligt! Tack för att du delar med dig!
    ViljaDrömma skrev 2011-10-14 16:29:13 följande:
    Det kom ett BB idag har jag hört. Men Qermit får nog berätta mer....Det var inte till dem tyvärr...
     Oj oj oj var nyfiken man blir!
Svar på tråden Sydafrika-tråd!