Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Dinopino skrev 2012-02-24 09:10:16 följande:
    Haha!

Qermit: Åh vad jag önskar att de ska ringa till er idag! Hjärta
    Kyss

Är du sugen på att komma på pizza och champagnefesten? Skål
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-02-24 14:54:18 följande:
    Någon som hört något?
    Inte ett ljud ...
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-02-24 18:53:49 följande:
    Fick svar på mitt mail till Birgitta idag. Hon bekräftade att det forfarande endast har kommit 2 BB i år, hon skrev mailet ca 13:00 idag. Så då får vi hoppas på måndagen då.
    Tror ni det kan vara så att Birgitta trodde att det skulle komma bb i veckan och därför väntande med att svara på mailet tills hon såg att det inte gjorde det?
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-02-25 22:03:49 följande:
    Har också tänkt den tanken. Hon hoppades nog på att kunna meddela en glad nyhet.
    Då hoppas vi på att det ringer hos oss båda (och gärna hos många andra också!) imorgon!!!
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-02-26 12:16:25 följande:
    Ni som ringt till Birgitta, vilken tid brukar vara en bra tid att ringa henne? Jag tänkte först skriva, men sist jag skrev till henne och hon ringde upp mig fick jag ju hjärtat i halsgropen. Vågar inte utsätta mig för det igen tror jag. Hon lovade i höstas att hon skulle informera Abba om vår situation, att vi inte kommer att få förnyat medgivande och jag vill kolla om hon har gjort det eller inte. Önskar så att man kunde få en liten signal om att man blivit matchad eller inte, men vi visste ju vad vi gjorde när vi valde Sydafrika, både på gott och ont.
    Jag har för mig att det är mån, ons och to mellan 9-12 som det är telefontid. Jag brukar antingen ringa direkt kl. 9 eller vänta lite och ta det i slutet av telefontiden då det inte brukar vara kö. Tycker absolut att du ska ringa och fråga om de pratat med Abba. Ert fall borde verkligen vara ett sådant då Abba skulle kunna ge lite mer förhandsinfo till AC innan allt är klart.
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-02-27 10:08:05 följande:
    Inga goda nyheter, mer än att hon hoppas, liksom vi, på att det ska komma ett antal bb snart eftersom det inte hänt något sen de första två bb. Hon har informerat Abba om vår situation och hon berättade också att vi inte är ensamma om att ha tidspress på oss, det är visst flera vars medgivanden går ut under våren och sommaren och som inte kan få förnyade medgivanden. Hon berättade dock att så vitt hon vet så har det alltid löst sig tidigare för familjer i liknande situationer. Även om de har fått bb för sent för att hinna hem så har socialnämnderna gått med på att de får fullfölja adoptionen. 
    Stor kram till er!

Jag tycker att det känns så jobbigt att de inte kan få minsta vink om varför det dröjer så. Vad är det som händer därnere egentligen?! Just nu känns SA som ett mycket osäkert adoptionsland...
  • Qermit

Är det så att det är 5 veckor sedan det kom bb förra gången nu?!

Snart spränger vi 21-månadersgränsen ... Tänk om man hade vetat att det skulle bli såhär för två år sedan när vi glatt startade med att sätta samman vår ansökan. Det var nog tur kanske att vi inte visste det iof. Då trodde vi naivt att längre än 18 månader behöver vi inte vänta på att få bli en familj.

• Qermit
    gracel79 skrev 2012-02-28 21:35:15 följande:
    Det var 5 veckor sedan i måndags som det senaste BB kom. Och i måndags passerade vi 21 månaders väntan. Inte klokt det här.....Nu måste det snart hända något!
    Pust .
  • Qermit
    Längtande SA skrev 2012-02-29 09:21:28 följande:
    Ny info på AC hemsida!
    Det finns barn som har fått föräldrar utsedda till sig men besked om barn låter vänta på sig. Huvudanledningen till detta är problem med domstolen i Pretoria....
    Spännande! Jag skull dock vilja veta om problemen betyder att det är mycket att göra för domaren (arbetsbelastning och därmed bortprioriterade adoptionsärenden) eller om domstolen inte är nöjda med Abbas utredningsarbete såsom det tidigare varit lite strul med. En rätt viktig skillnad i mina ögon. Men jag tolkar absolut infon vi fått idag som positiv!
  • Qermit

En liten spekulation som jag legat och funderat på inatt isf att sova... Visst är det så att AC tidigare gått ut med info om att abba försöker få igång fler lokala alternativ runt Pretoria? Jag tror att det var i samband med att det stoppade i somras. OM det nu är så att de hållit på med det ett tag och samtidigt har det ju strulat, för vår fina iväntans tider bl a, hos pretoriadomaren. Då borde väl inte abba matcha barn som de vet inte snart kommer att kunna få sina föräldrar? Alltså, kanske är det så att de är närmare lösningar än vad man kan tro?

Svar på tråden Sydafrika-tråd!