Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

SouthAfricamamma skrev 2012-01-08 15:21:15 följande:
    Ja, abba i Pretoria er tilbake igjen i morgen Glad
    Jeg har pakket vekk julepynten i dag, og tatt ned koffertene fra loftet... Klar for å pakke dem til en tur til Sør-Afrika, forhåpentligvis veldig snart. Flört Håper på mange bb både i Sverige og Norge i 2012.

Hilsen Helene i Norge, som har hatt papirene i Pretoria i ca 14 måneder. Vi har tvillinggutter på 6,5 år, som vi hentet i Pretoria i 2007.   
    Hej och välkommen hit till tråden . Ja, vi får hoppas på bb-regn under veckorna som kommer!
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-01-08 19:25:59 följande:
    Tack, ja nu börjar väntandet på riktigt igen. Har ni andra fått någon bekräftelse från Birgitta att era kompletteringar kommit fram? Det man kompletterar med efter ett år, menar jag.
    Nope, inte den minsta svar ...
  • Qermit
    Heavy skrev 2012-01-08 19:23:58 följande:
    Ni hjälper väl till att dela det här via era bloggar och facebook! Hjärta

Hjälp mig, mina fina vänner och fler med dem!!

Att få ett barn via adoption kostar en jäkla massa pengar. Beroende på vilket land man väljer så kostar det mellan ca 180,000 kr- 280,000 kr. Det som kostar är bla: förmedlingsarbete i Sverige, barnets vård, översättningar och bestyrkanden, avgifter till myndigheter, resa och en massa annat.

En liten, liten del av detta får man tillbaka av försäkringskassan när man kommer hem. 40.000 kr. Det tycker vi är alldeles för lite!

Hjälp mig och många andra! Maila ditt namn och hemkommun till mailadressen nedan så kommer en namninsamlingslista skickas till vår regering.

DET ÄR SÅ LÄTT! DRA IVÄG ETT MAIL OCH SNÄLLA SPRID DET HÄR!

Skicka mailet till:

hogreadoptionsbidrag@gmail.com

Initiativtagare: moderbloggen.blogspot.com/2012/01/nu-startar-...

Delat både på fb och i blogg . Och självklart mailat namn och kommun!
  • Qermit

Tack, så gulligt av er som inte är SA-väntande att hoppas så för vår skull! Hjärta

• Qermit
    Längtande SA skrev 2012-01-12 09:38:58 följande:
    Åh denna väntan... Försöker koncentrera mig på jobbet, men det går ju INTE!!! Styrka behövs det mycket av!

Kram till alla som väntar och till alla som är så snälla att hålla tummarna för oss alla!

Abc123: Synd att det är så långt till Göteborg!  Glad
    Håller med... det är svårt att fokusera på annat just nu.
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-01-12 15:34:53 följande:
    En till som håller med! Särskilt nu när det börjar gå mot slutet av veckan. Hoppas på något BB imorgon eller på måndag, det är ju faktiskt inte helt orealistiskt:)
    Ja, lite livstecken från SA vore inte helt dumt...

Ni som varit med förr; när har januari-bb kommit? Har de kommit i slutet av månaden eller är det realistiskt att våga hoppas på att det kanske dyker upp något bb redan i dagarna?
  • Qermit

Tack för svar Abc!

Nu till världens dummaste fråga... men jag måste bara få hjälp till lite positivt tänkande idag. OM det nu skulle vara så att Abba tycker att jag och min man inte alls är lämpliga föräldrar till något litet barn från SA. Då borde de väl hört av sig vid det här laget och bett oss att välja ett annat land?!

• Qermit

Tack för era uppmuntrande tankar! Jag hoppas verkligen att det är så att vi redan är matchade... vill inte tänka tanken om det är så att vi inte är det och det ska ta många månader mellan matchning och bb.

Abc, angående syskon så är det nog inte så troligt att det finns syskon under 12 månader. Vi har olika åldersspann i våra önskemål, ett för ett barn, ett högre för tvillingar och ett ännu högre för syskonpar.

• Qermit
    Kwela skrev 2012-01-16 22:13:48 följande:
    Jag tror på två BB i veckan!!!
    Ja, eller iaf ett livstecken från AC och Abba så att vi vet att de kommit igång efter semestrarna igen.
  • Qermit
    Längtande SA skrev 2012-01-17 11:01:42 följande:
    Skickade ett mail till Birgitta, hon svarade att det inte hänt något än, men att Abbas personal är tillbaka som vanligt. Intet tyder på krångel i alla fall, det är ju bra! Karm
    Tusen tack! Känns gott att höra att det inte är något krångel att vänta iaf .
Svar på tråden Sydafrika-tråd!