Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?
Jag bor i Lund och har en pojke som är 4,5 som också gärna vill träffa fler lekkamrater.
Jag bor i Lund och har en pojke som är 4,5 som också gärna vill träffa fler lekkamrater.
Här kommer ett förslag på träff för alla i tråden med lite framförhållning så att alla har möjlighet att vara med, hunnit flytta hem etc.
Tid: Fredagen den 8 oktober kl 10
Plats: Lekplatsen på Skrylle www.skryllegarden.se. Sen kan vi fika eller äta något på restaurangen www.skrylle.se. Det finns även möjlighet att gå en promenad i naturen på någon av de uppmärkta stigarna och besöka naturrummet. Skrylle ligger ca 12 km öster om Lund mellan Dalby och Södra Sandby (för vägbeskrivning se: www.skryllegarden.se/hitta.php )
Vilka kan komma?
Kul! Då blir vi några stycken på fredag. Klart du queenofanels och din dotter ska komma med!
Vi blir:
queenofangels
Laterna
Sofias bebbe
KarinJ
En väninna till mig som är hemmaförälder med tre barn (4,2 och 0 år)
ev Helene från Hemmaförälders forum
Vi blir lite försenade, men kommer.
Vi var fem mammor och ett antal barn på träffen i Skrylle förra fredagen. Det var queenofangels, Helene, Heidi och Karin J och jag. Det blev lyckat med mycket lek ute för barnen först och sedan fika på serveringen. Vi pratade om ny träff, men bestämde inget konkret - bl a var det förslag på bad i närliggande simhall t ex i Staffanstorp, men det kan vi ta nästa gång.
Jag och min pojke försöker komma till träffen på Tirup på torsdag. Vilken tid på eftermiddagen passar? Ska vi ta kl 14?
Hoppsan, jag menade onsdag ...
Vad sägs om lekplatsträff med medhavd fika måndagen den 8 november kl 10 på den nya lekplatsen Snäckan (invigdes i september) på nya Linero (ligger i sydöstra Lund). Länk om lekplatsen med vägbeskrivning finns på: www.lund.se/sv/Miljo--natur/Park-koloni-och-lekplats/Lekplatser/Snackan---en-lekplats-for-alla/ . Min kille och hans kompisar älskar att leka där.
Vi kommer till lekplatsträffen imorgon. KajsaMaja kom när ni kan och hoppas att ni andra också kommer imorgon! En väninna till mig som inte är med i forumet och hennes man och två barn (5 resp 3 år) har också tänkt komma med.
queenofangels: Stort grattis från mig också!
Vi hade trevligt på lekplatsträffen i måndags. Kallt men soligt och barnen lekte för fullt. Vi var tre mammor och sex barn.
Nästa träff föreslog vi på tisdag i nästa vecka den 16/11 kl 14. Ni är då välkomna hem till mig. Vi börjar med att vara på lekplatsen intill där vi bor och sedan bjuder jag på fika. Om alla som har lust att komma skriver upp sig på listan så vet jag hur många vi blir och kan inboxa adressen.
Kommer på tisdag 16/11:
Laterna
Sofias bebbe
L78