• Laterna

Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?

Bra tips Sofia! Dit får vi åka! Vi kanske kan hänga med till djurparken på torsdag. F ska med lekskolan och titta på julkrubban i Allhelgonakyrkan på förmiddagen, men vi hade kanske kunnat åka efter lunch så då hade vi kunnat vara där vid 13:30 ca. När hade du tänkt, KajsaMaja70? Passar på att uppdaterar badlistan också :). 

Skånes Djurpark: torsdag 1 december. Parken öppen 10.00-15.00 (grindarna till 16.00)
    Kommer: KajsaMaja70, 7feb, L78, Laterna?

Bad: Fredag den 2 december kl 13, Tolvåkersbadet, Landskronavägen 24, Löddeköpinge. Badet öppnar kl 13. Kommer: Laterna, L78, 7Feb, Sofias bebbe 

• Laterna

Skånes djurpark på fredag låter jättebra. Vi kan ta badet en annan dag. Sofias bebbe - hänger du med till djurparken?

• Laterna

Skånes Djurpark: fredag 2 december - OBS ändrad dag! Vi träffas klockan 11.00 vid grindarna. De som vill ansluter senare. Parken öppen 10.00-15.00 (grindarna till 16.00) Kommer: KajsaMaja70, 7feb, Laterna, L78?

• Laterna
    Det blev Skånes djurpark igår trots allt! KajsaMaja70, 7Feb och jag var där 4 timmar och hade hela parken för oss själva. -Vi såg inte till några andra besökare faktiskt... Picnicade mysigt under tak med utsikt över lodjuren.

Passar på att skriva in lekträff på Sjöfartsmuseet som Sofias bebbe tipsat om.

Måndagen den 12/12 vid 14-tiden Sjöfartsmuseets lekrum med piratskepp, grotta, gångar, rutschbana och fikaplats. Adress: Malmöhusvägen 1, Malmö. Kommer: Laterna, Thibb
  • Laterna

Vi träffas också gärna på torsdag!
    Vad sägs om att börja med barnkoncert kl 10:15 på Lunds stadsbibliotek, S:t Petri kyrkogata 6 (parkering under biblioteket):
    "Kulturskolan Lund: Sjung och lyssna! Vardagskonsert för barn, rekommenderad ålder 3-6 år.Vid två tillfällen under hösten kommer unga kulturskoleelever och spelar känt och okänt, glatt och svängigt i en härlig mix." 

Efter det kunde vi ta lunch på MacD och sedan gå till linbanelekplatsen. 

• Laterna

Koncerten kostar inget. Jag har fixat anmälningar. Kul då ses vi på biblioteket i Lund (atriumgården mitt i) imorgon 10:15!

• Laterna

Tack KajsaMaja70 och L78 för en kul dag igår med barnkoncert, domkyrkobesök med julkrubba och mekaniska uret, McD och utelek och kul att ni kom hem och till oss sen!

Thibb: Jag har tyvärr fått förhinder på måndag så det blir inget sjöfartsmuseumbesök för oss då. Ni kanske åker ändå och det kanske är fler som följer med. Eller så kan vi ta det en annan dag.
    Ha en trevlig helg!

• Laterna

Vi har varit bortresta några veckor men nu är vi tillbaka igen! 

• Laterna

Hej! Fler som har lust att komma med på lekträff på fredag den 2/3 från kl 13 på Tirups Örtagård www.tirupsortagard.se ? Ligger söder om Staffanstorp: för vägbeskrivning sök på "Tirups örtagård" på Enrio eller Hitta.se. Kommer: Laterna, KajsaMaja70, 7Feb

• Laterna

Krya på er så får vi ses en annan dag!

• Laterna
    Hej! Kul Gaddis att du kommit med i tråden! Vi var tre mammor och 5 barn som träffades på Tirups örtagård i fredags. Vi pratade om en ny träff på måndag, lekplatsen vid Långa Bryggan i Bjärred vid 13:30-14-tiden och framåt. Tips: ta gärna med lite fika/mellanmål Kaffe! Kommer: Laterna
  • Laterna

Vi ställer väl in träffen i Bjärred idagFlört. Det var visserligen någon som inte skrivit upp sig på tråden som kanske skulle komma, men jag pratar med dem.

• Laterna

Tips: Vi har skapat en facebookgrupp och tänkte i fortsättningen boka träffar där för att det ska bli lättare att bara behöva skriva på ett ställe. Så gå in och bli medlem på Hemmaföräldrar i Skåne!!!

Svar på tråden Hemma med lite äldre barn i Lund/Malmö?