Elli77 skrev 2010-08-02 07:52:43 följande:
Det beror helt på en hel massa saker. Barnet kan komma försent och då kan det vara omöjligt för dig. Komplikationer etc kan göra att du inte kan själv, eller inte kan lämna barnet första tiden. Sedan beror det helt på barnet. Mitt första barn åt varenda timme och då hade det inte varit möjligt. MItt andra barn tog ersättning och åt mer sällan - då hade det nog kanske fungerat (men jag hade nog inte gjort det ändå - fyra timmar känns som en hel evighet att vara borta från barnet så tidigt).
Nä, jag hade nog inte gjort det. Du kommer ju kunna göra det till våren och till nästa höst (kanske), kan inte det räcka om du först skall använda högskoleprovet efter mammaledigheten?
Jo är man kvar på sjukhuset så går det inte. Dock har jag en känsla av att lillan kommer lite tidigare än väntat. Vi får se.
Jo det är detta med maten som jag är orolig för, går det inte att lösa på annat vis tro?
Jo 4 timmar kanske känns som en hel evighet men åt andra sidan gör jag inte det så kommer det vara värre då jag kommer gå tillbaka till ett arbete där jag vantrivs något otroligt. Jag ska studera för hennes skull, för hon ska ha ett bra liv....så 4 timmar får man hålla ut.
Jag vill hinna göra det två gånger för att få större chanser att komma in. Så jag vill göra ett HT 2010 och ett Vt 2011 för att komma in till HT 2011 =)