• MatildaAn

Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?

Jag har BF 4okt och jag måste göra högskoleprovet HT 23okt. Kommer detta att gå?
    Högskoleprovet är väl 4 timmar?

Jag måste/vill så gärna göra det så jag kommer in på skola efter min mammaledighet. Är det en omöjlighet?

• Svar på tråden Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?
  • Perlan08
    Perlan08 skrev 2010-08-02 07:59:18 följande:
    Har för mig att högskoleprovet tar mer tid än de tidigare nämnda 4 timmarna. När jag skrev det (var iofs på 90-talet) så var det så länge att man hade lunchrast mellan, ca 9-15 eller något i den stilen...
    Oj, såg att det tom var längre än jag skrev: "Högskoleprovet är öppet för alla. Provet skrivs två gånger per år, på en lördag mellan 8.30 och 16.15. Det kostar 350 kronor att anmäla sig. Provresultatet gäller i fem år och skriver du flera gånger räknas det bästa."

www.studera.nu/studera/314.html

Men du kan ju be pappan komma med bebis så du kan amma i någon paus och under lunchen så det kanske inte är helt omöjligt iaf.

Hoppas det löser sig.
  • MatildaAn
    Elsans skrev 2010-08-02 08:01:33 följande:
    Det tror jag absolut går! Förutsatt att allt efter förlossningen är kompilkationsfritt förstås då. Pappan kan ju ta med bebisen till där du skriver, man skriver ju inte 4h i sträck så behövs du kan du vra med dom på en rast/rasterna.
    Skönt att höra dessa positiva kommentarer!=)
    Exakt, denna tanken slog mig precis! Man kan ju ha pumpat om det skulle vara kris när pappa är själv med lillan. Sen kan dom ju vara i stan och "möta" upp mig på rasterna=)

Du var mig en smart rackare du=)
  • Elsans
    MatildaAn skrev 2010-08-02 08:01:16 följande:
    Ja okej det kanske tar 5-6 timmar. . .
    8.30-16.15 håller det på. Men  mycket raster och en längre lunchrast.
  • MatildaAn
    Perlan08 skrev 2010-08-02 08:02:36 följande:
    Oj, såg att det tom var längre än jag skrev: "Högskoleprovet är öppet för alla. Provet skrivs två gånger per år, på en lördag mellan 8.30 och 16.15. Det kostar 350 kronor att anmäla sig. Provresultatet gäller i fem år och skriver du flera gånger räknas det bästa."

www.studera.nu/studera/314.html

Men du kan ju be pappan komma med bebis så du kan amma i någon paus och under lunchen så det kanske inte är helt omöjligt iaf.

Hoppas det löser sig.
    vad snällt av dig att kolla upp det! Det uppskattar jag verkligen.

Exakt, pappan kan ju luncha i stan och ta en promenad och jag kan ha pumpat om det skulle krisa, sen kan vi träffas på rasterna=)

Tusen tack
  • Elsans
    MatildaAn skrev 2010-08-02 08:03:01 följande:
    Skönt att höra dessa positiva kommentarer!=)
    Exakt, denna tanken slog mig precis! Man kan ju ha pumpat om det skulle vara kris när pappa är själv med lillan. Sen kan dom ju vara i stan och "möta" upp mig på rasterna=)

Du var mig en smart rackare du=)
    Tänk, det har jag aalltid tyckt också. Trevligt att någon annan uppfattar det för en gångs skull
  • MatildaAn
    Elsans skrev 2010-08-02 08:03:10 följande:
    8.30-16.15 håller det på. Men  mycket raster och en längre lunchrast.
    Yes jag har sett detta. Men det löser sig om pappan möter upp mig på rasterna osv...så det kommer nog gå kanoners=)
  • MatildaAn
    Elsans skrev 2010-08-02 08:05:16 följande:
    Tänk, det har jag aalltid tyckt också. Trevligt att någon annan uppfattar det för en gångs skull
    haha aaa men visst är det så? Oftast så uppskattar inte ens omgivning detta;)
  • Modgun

Det kommer nog att gå bra ska du se.

Blev lite nyfiken på vad du ska läsa sen?

• Fröken Småland

Jag skrev högskoleprovet i våras och vill minnas att det varade mellan 8.30-16.30. Men det var många pauser mellan delproven och det längsta passet var nog knappt 1,5 timme. Ta med man och barn vetja

• Elsans
    MatildaAn skrev 2010-08-02 08:06:26 följande:
    haha aaa men visst är det så? Oftast så uppskattar inte ens omgivning detta;)
    Eller hur! Livet är en otacksam strävan!!

Svar på tråden Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?