• MatildaAn

Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?

Jag har BF 4okt och jag måste göra högskoleprovet HT 23okt. Kommer detta att gå?
    Högskoleprovet är väl 4 timmar?

Jag måste/vill så gärna göra det så jag kommer in på skola efter min mammaledighet. Är det en omöjlighet?

• Svar på tråden Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?
  • MatildaAn
    Modgun skrev 2010-08-02 08:12:23 följande:
    Det kommer nog att gå bra ska du se.

Blev lite nyfiken på vad du ska läsa sen?
    Helst ska jag in till Polisen, då behöver jag iofs inte högskoleprovet. Men det ska börjas att tränas, tränas och tränas efter förlossningen. Jag söker till polisen Vt 2011. Fystester sommaren 2011.

Jag kommer samtidigt att söka till lärarprogrammet, detta behövs högskoleprovet.

Tanken är såhär; drömmen är polisen men det är så himla svårt. Så jag söker till lärarprogrammet och förhoppningsvis kommer in. Jag kommer fortsätta att söka till polisen under lärarutbildningen och skulle jag komma in till PHS så hoppar jag av lärarprogrammet.  Onödigt? -javisst det kan man tycka. Jag kan tänka mig att jobba som lärare och skulle fallet vara så att det känns rätt till 100% med lärarprogrammet så söker jag inte till PHS.  Jag gör detta för att skaffa en säkerhet både för mig och vår lilla familj med kommande dotter=).

Tanken är lärare inom idrott och svenska.  Jag kom in nu HT 2010, men ja...det vore lite väl svårt med nyfödd och lärarprogrammet.

Långt inlägg, men ja=)..
  • MatildaAn
    Hannajo skrev 2010-08-02 08:14:28 följande:
    Ska du börja plugga redan till våren? För annars kan du väl skriva högskoleprovet i vår? Eller är det bara en gång om året numer?
    Nej ska plugga Ht 2011 men jag vill säkra mig genom att göra det 2ggr, ju fler gånger man gör det, destu bättre poäng får man=)

Högskoleprovet är två gånger per år=)
  • MatildaAn
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 08:14:00 följande:
    Jag skrev högskoleprovet i våras och vill minnas att det varade mellan 8.30-16.30. Men det var många pauser mellan delproven och det längsta passet var nog knappt 1,5 timme. Ta med man och barn vetja
    Jo det är mellan 08.30-16.15=)

Japp jag ska släpa med dom;)
  • Modgun
    MatildaAn skrev 2010-08-02 08:18:08 följande:
    Helst ska jag in till Polisen, då behöver jag iofs inte högskoleprovet. Men det ska börjas att tränas, tränas och tränas efter förlossningen. Jag söker till polisen Vt 2011. Fystester sommaren 2011.

Jag kommer samtidigt att söka till lärarprogrammet, detta behövs högskoleprovet.

Tanken är såhär; drömmen är polisen men det är så himla svårt. Så jag söker till lärarprogrammet och förhoppningsvis kommer in. Jag kommer fortsätta att söka till polisen under lärarutbildningen och skulle jag komma in till PHS så hoppar jag av lärarprogrammet.  Onödigt? -javisst det kan man tycka. Jag kan tänka mig att jobba som lärare och skulle fallet vara så att det känns rätt till 100% med lärarprogrammet så söker jag inte till PHS.  Jag gör detta för att skaffa en säkerhet både för mig och vår lilla familj med kommande dotter=).

Tanken är lärare inom idrott och svenska.  Jag kom in nu HT 2010, men ja...det vore lite väl svårt med nyfödd och lärarprogrammet.

Långt inlägg, men ja=)..
    Låter som du har många järn i elden så att säga. Låter lite mycket för min del, men spännande.
    Lycka till som sagt =)
  • MatildaAn
    Modgun skrev 2010-08-02 08:20:21 följande:
    Låter som du har många järn i elden så att säga. Låter lite mycket för min del, men spännande.
    Lycka till som sagt =)
    Nja, fast jag har en vilja av järn och ger mig aldrig=)

Tusen tack, det kommer säkert gå galant! Det handlar bara om att aldrig tänka "jag kan inte" även när det är som tuffast, för jobbigt kommer det bli men man klarar allt bara man vill=)
  • Hannajo
    MatildaAn skrev 2010-08-02 08:19:14 följande:
    Nej ska plugga Ht 2011 men jag vill säkra mig genom att göra det 2ggr, ju fler gånger man gör det, destu bättre poäng får man=)

Högskoleprovet är två gånger per år=)
    Ok. Hoppas du fixar det! Jag hade aldrig ens kommit på tanken att skriva högskoleprov med bebis, vill minnas att provet var jobbigt och att jag var helt slut när jag hade gjort det. Därtill ammade jag minst en gång var tredje timme i början, oftast tätare, och hade inte velat börja mixtra med att ge bebis mat på annat sätt så tidigt. För att inte tala om den sprängande smärtan i bröstet om inte bebisen äter, svårt att pumpa ur under tiden man gör provet. Vill minnas att jag behövde den tid man hade till sitt förfogande.
    Mao, jag hade aldrig ens försökt, men vill man så brukar det lösa sig på något sätt!
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • MatildaAn
    Hannajo skrev 2010-08-02 11:44:08 följande:
    Ok. Hoppas du fixar det! Jag hade aldrig ens kommit på tanken att skriva högskoleprov med bebis, vill minnas att provet var jobbigt och att jag var helt slut när jag hade gjort det. Därtill ammade jag minst en gång var tredje timme i början, oftast tätare, och hade inte velat börja mixtra med att ge bebis mat på annat sätt så tidigt. För att inte tala om den sprängande smärtan i bröstet om inte bebisen äter, svårt att pumpa ur under tiden man gör provet. Vill minnas att jag behövde den tid man hade till sitt förfogande.
    Mao, jag hade aldrig ens försökt, men vill man så brukar det lösa sig på något sätt!
    Allt handlar om vilja och att se saker och ting positivt.
    Vill kan så kan man!
  • Trillian80
    Hannajo skrev 2010-08-02 11:44:08 följande:
    Jag skulle nog hålla med om att det gör rejält ont i brösten sådär i början, när mjölken samlar sig... Så om du inte ska amma, ta med en pump och pumpa ur på toaletten i pausen.
    Sen är det ju inte säkert att du får sovit någonting innan, så du lär inte vara den piggaste mörten i lokalen och då presterar man inte direkt på topp...

Men försöka kan man ju alltid! =)
Svar på tråden Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?