Inlägg från: Modgun |Visa alla inlägg
  • Modgun

Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?

Tror jag inte. Kan nog gå jättebra.
    Kan du inte be pappan ta barnet dessa timmar?

Lycka till på provet. Glad

• Modgun
    MatildaAn skrev 2010-08-02 07:53:41 följande:
    Jo pappan kommer ta lillan när jag är borta, det är mer över mat osv som jag är orolig för.
    Jo det är ju klart, du kan ju alltid pumpa mjölk och så kan pappan koppmata/flaskmata. Det är ju en lösning iaf.
  • Modgun
    MatildaAn skrev 2010-08-02 07:57:38 följande:
    Tack! Jo det är sant. Det låter kanske själviskt, men jag gör högskoleprovet för lillans skull, för hon ska få en bra famtid och slippa växa upp i ett hem där mamma vantrivs på jobbet och en ekonomisksäkerhet=)
    Var så lite så =)

Tycker inte alls att det är själviskt, du gör ju detta för hennes skull och inte din egen.

Lycka till med vad du än bestämmer dig för att göra =)
  • Modgun

Det kommer nog att gå bra ska du se.

Blev lite nyfiken på vad du ska läsa sen?

• Modgun
    MatildaAn skrev 2010-08-02 08:18:08 följande:
    Helst ska jag in till Polisen, då behöver jag iofs inte högskoleprovet. Men det ska börjas att tränas, tränas och tränas efter förlossningen. Jag söker till polisen Vt 2011. Fystester sommaren 2011.

Jag kommer samtidigt att söka till lärarprogrammet, detta behövs högskoleprovet.

Tanken är såhär; drömmen är polisen men det är så himla svårt. Så jag söker till lärarprogrammet och förhoppningsvis kommer in. Jag kommer fortsätta att söka till polisen under lärarutbildningen och skulle jag komma in till PHS så hoppar jag av lärarprogrammet.  Onödigt? -javisst det kan man tycka. Jag kan tänka mig att jobba som lärare och skulle fallet vara så att det känns rätt till 100% med lärarprogrammet så söker jag inte till PHS.  Jag gör detta för att skaffa en säkerhet både för mig och vår lilla familj med kommande dotter=).

Tanken är lärare inom idrott och svenska.  Jag kom in nu HT 2010, men ja...det vore lite väl svårt med nyfödd och lärarprogrammet.

Långt inlägg, men ja=)..
    Låter som du har många järn i elden så att säga. Låter lite mycket för min del, men spännande.
    Lycka till som sagt =)
Svar på tråden Nyfödd och högskoleprovet. Kommer det gå?