Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

Dorian, jag är verkligen ledsen men jag måste tyvärr och jag säger det med stort T hålla med bävern angående Buddismen. Visa mig en text ur buddismen där det står att det är fritt fram att slakta oliktänkande så ändrar jag ställning.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 10:47:50 följande:
    Och det är hela min poäng - det är fullkomligt skit samma vad som står i religionen! Koranen hade kunnat vara en ursöt fabel om blommor och bin, och det hade ÄNDÅ lett till krig, diktatur och skit. Kristendomen hade kunnat vara skriven i punktform med tydliga regler för hur man ska leva, och det hade ÄNDÅ lett till inkvisitioner, häxbränningar och folkmord. Precis som buddismen lett till en hel del våld, krig och förtryck, trots att det står att man ska skita i denna värld. Det är det jag säger - texten i en religion är irrelevant, det är hur folk väljer att TOLKA texten som är det viktiga. Det är därför det finns buddister som är för totalitära regimer och muslimer som är väldigt liberala.
    Åh, jag vill verkligen Inte bråka med dig men nu står det tydligt och klart speciellt i Koranen att det ÄR fritt fram att slakta/utrota oliktänkande. Hur kan det tolkas fel? I Buddismen finns inga såna texter men jag kanske har missat det?!
  • I Blackrose I

Att USA har motarbetad demokrati i Iran hoppas jag att dom flesta normalbegåvade människor är medvetna om.

• I Blackrose I

Dorian, det är första gången jag lägger ner en diskussion.

Men det ÄR sant att ALLA muslimer INTE är fanatiker, det gäller kristna och alla andra också.

• I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 11:01:34 följande:
    Det är de inte. Majoriteten tror på fullaste allvar att det är islam som är grunden för diktaturen och förtrycket. Det är folk som inte tänkt särskilt långt, eller som på fullaste allvar måste tro att alla europeiska stater var muslimska fram till ca 1850-1900... :P
    Hehehe, den var bra.
  • I Blackrose I
    Add3 skrev 2010-08-28 11:20:40 följande:
    Men som sagt, Islam står inför en smärtsam omvälvning som är ett måste för att komma in i den moderna tiden.
    Förhoppningsviss inom närmaste århundrade...
  • I Blackrose I
    Add3 skrev 2010-08-28 11:42:35 följande:
    Det omfattar ju en stor del av världen och en väldig massa människor så jag tror det är en väldigt utdragen process tyvärr (fast ofrånkomligt). Sedan får vi nog se både steg framåt och bakåt allteftersom de olika 'sidorna' (konservativa vs liberala) skiftar fram och tillbaka.
    Jag tror i och för sig att dom flesta så kallade muslimer ÄR trötta på fanatiska ledare så om bara dessa kunde ta och försvinna eller ändra åsikt så tror jag att dom flesta "muslimer" är villiga att följa en mera tolerant religion.
  • I Blackrose I

Bäver

OT men läs länken nedan angående dansen jag visade dig så lär du dig nåt om ert historia. Alltid bra att kunna.

http://nn.wikipedia.org/wiki/Lausdans

• I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-28 13:34:31 följande:
    Jo, du är en självgod skit som anser dig vara lite bättre än alla andra.
    Det där var väl onödigt bävern? Förvånad
  • I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-28 13:39:25 följande:
    Absolut inte, det går en tråd av översitteri i de flesta av hennes inlägg.
    Nu tycker jag att du tolkar hennes inlägg som Dorian tycks tolka Buddismen men alla läser vi inlägg från våra synvinkel...
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?