Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?

versus skrev 2010-08-11 22:59:58 följande:
    *migrän*
    Finns det nån statisktiker som kan räkna på om röstningssiffrorna och berätta om det är FL, slumpen eller dags att emigrera
    " ......dags att emigrera. "

Tyvärr säger jag men det är så verkligheten ser ut för många jag känner.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    daddybear skrev 2010-08-11 23:01:41 följande:
    förlåt kanske skulle sagt främlingsfientligt istället kanske är mer passande även om jag personligen ser dom som rena rasister.

sverigedemokraterna.se/vara-asikter/invandrin.../

de skriver tex svart på vit att man tycker det är fel att andra kulturer är lika mycket värd som den svenska, det är tjat om ASSIMILERING hit och dit. vad är det för fel med att få behålla sin ursprungliga identitet och blanda den med det svenska,fint ord som kallas integration, dom vill sparka ut alla som inte har en direkt hotbild i hemlandet det ska inte finnas permanenta uppehållstillstånd längre, bara tillfälliga som ska förnyas varje år.

the list goes on. läs programmet, kanske ger dig nåt vad vet jag
    Allt är så sjukt. Sverige och vissa svenskars hjärna har gått tillbaka flera århundrade och dom ÄR stolta över det. Dessa slår sig för bröstet sen och mumlar om utveckling i tredjevärlden. Snacka om BS.
    Jajo, vi backar tillbaka och beter oss som svin men gnäller över andra länders politik. Förvånad
  • I Blackrose I

Ni som är FÖR assimilering. Hur tänker ni då? Vad är det mina barn ska assimileras till?

Om ni INTE har sett filmen nedan så rekommenderar jag det varmt men då ska man ha en gnutta medmänsklighet också om man ska ta till sig filmen vilket jag tvivlar att vissa har men men...

http://www.imdb.com/title/tt0455824/

• I Blackrose I
    sumpbäver skrev 2010-08-01 22:02:07 följande:
    Glömde ju svara TS.

Ja, jag vill gärna se SD komma med i riksdag. Dels för att jag vill se dom krossas rejält när deras anhängare får en chans att se vilka skitstövlar dom är och dels för att jag inte vill dom ska agera martyrer.
  • I Blackrose I
    Blomsterflickan skrev 2010-08-12 14:21:55 följande:
    Hur fan kan man jämföra SDs åsikter med mentaliteten i 30talets Tyskland. Riktigt fult att säga så tycker jag. För att SD  vill minska invandringen brutalt i Sverige? Herregud!

I Södertälje står skyltarna numera även på arabiska. Haha, det är ju som ett dåligt skämt!
    Åter igen vill jag påpeka att jag verkligen inte är främlingsfientlig, snarare tvärtom! Men muslimerna håller ju på att ta över Sverige och det är förjävligt. MesSverige måste sätta ner foten och jag tror många håller med men vågar inte säga nåt.
    Trångsynthet är ORDET. JA...

Även om det sker en mirakel och på något konstig sätt så tar 500.000 muslimer över Sverige så visar det mer om Svenskar än om invandrarna ( muslimer ).

Brist på karaktär?! Obestämd
  • I Blackrose I
    Mandi74 skrev 2010-08-12 15:01:08 följande:
    Har sett filmen och fattar inte vad den har mes saken att göra. Vem vill sätta dina barn på en ö?
    Filmen handlar väl om assimilering eller hur? Samma tjafs som SD mumlar om. Jag ställde en fråga. VAD är det mina barn ska assimileras till och frågan var till dom som ÄR FÖR assimilering.

Nej, jag skulle aldrig i livet tillåta någon sätta mina barn på en ö. Då får dom mer än gärna en spjut rakt in i hjärtat...
  • I Blackrose I
    luckynumber skrev 2010-08-12 17:58:11 följande:
    Nej jag sympatiserar inte med deras åsikter, tycker varken att invandringen är ett problem eller att bara heterosexuella ska få ingå äktenskap. 
    Har inte gjort något seriöst försök att förstå deras politik så jag vet inte vad dom har för övriga åsikter men ovan nämnda räckte för att jag inte skulle rösta på dom.

Däremot så är väl nog SD snarare patrioter än rasister och nazister.
    Nu fick du Patrioter att se rött. SD är så långt ifrån en patriot man kan komma.

Snarare nationalister och det är stooooooort skillnad mellan en patriot och en nationalist.
  • I Blackrose I
    Rosahjärta skrev 2010-08-12 18:02:18 följande:
    Men ja tycker det är bra om SD kommer med. Själv är ja inte främlingsfientlig,tycker de är lite kul.
    Men om de är så att deras religion vill ta över mer å mer här i Sverige.Då säger jag stop !
    Religion ska inte utövas på det sättet att de vill ta över ett annat folk med makt. Bara för att vissa andra har andra åsikter så kan inte deras åsikter/religion gå ut över det svenska folket. Göra upp i skolor om att griskött inte får serveras , Va fan ?
    Om ni inte vill äta griskött är det vegetariska då ! Vi kan inte ta ansvar för era seder/åsikter/religion.
    Ni har kommit till vårat land. Anpassa er. Eller håll er religion inom era väggar . Jag tänker då inte anpassa mig pågrund av att ja kanske inte delar samma religion eller åsikter som en person vars förfäder inte ens är födda i detta land.
    SD kan allt göra lite nytta. Tänka på landets folk i första hand. å inte bara tjäna pengar på flyktningar som de flesta andra skitpartin gör.
    Så om  ens förfäder är född i det här landet så är det okej att kräva diverse "tjänster" i samhället inte annars? Obestämd

Vem har ens bett dig att anpassa dig efter invandrarna? Vilken religion är det som är på väg att ta över Sverige? Måste ha missat totalt...

Vilka är Sveriges folk? "landets folk" tolkar jag som Sveriges befolkning? Vilka är det?
  • I Blackrose I
    Mandi74 skrev 2010-08-12 17:43:51 följande:

Men det är ju det dom gör i filmen.. flyttar alla barnen till en ö, för att dom ska lära sig den kristnatron.

Hur många sd är det som anser att invandrarna ska lära sig den kristnatron? Tror dom flesta anser att invandrarna ska anpassa sig efter det samället dom lever i istället för att förvänta sig att samhället ska anpassa sig efter dom. Tro vad ni vill hemma, men kom inte och kräv att skolorna ska sluta med en massa pga er tro, vem har anpassat sig efter alla Johovas barn i skolorna innan? Ingen..

Är du seriös? Obestämd

Läs SD partiprogram där dom vill att barnen ska lära sig mer om kristendomen och mycket mindre om andra religioner och en massa annat strunt.
    Jehovas vittne? Du måste skoja igen?! Har en liten JV på lillens dagis som inte får äta blodpudding/blodkorv och måste ha specialmat dom gångerna PLUS att han inte får närvara vid högtider såsom (Julfirande/födelsedagar m.m ). DÅ MÅSTE en personal vara med just honom medans andra firar men DET KANSKE är okej?!
  • I Blackrose I
    Modgun

Du har Rätt. My foul. Flört
Svar på tråden Vill du se Sverigedemokraterna invalda till riksdagen i år?