Att tycka om sina bonusbarn?!?!
Jag är gift med en man som har 2 barn (5 och 7 år) sedan tidigare. Jag har funnits i deras liv i snart 3 år, men jag har svårt att ta dem till mig. Jag vill så gärna ha en bra relation till/med dem. Problemet är att jag blir så himla irriterad bara av att se dem. Jag rättar dem hela tiden när de gör fel och jag vet att jag hackar på dem. Jag vet inte om allt som hänt sedan jag flyttade ihop med deras pappa påverkar mitt sätt att se på dem.
Nämner nedan en del saker som hänt, men detär inte ens en hundradel av allt hon utsatt oss för.
Bio-mamman gjorde vårt liv till ett helvete från den dagen vi flyttade in i huset vi köpt tillsammans. Hon var då gravid med sin nuvarande man som hon inte ens bodde tillsammans med. Hon terroriserade oss från första stund genom att ringa dygnet runt för att kräva min mans hjälp. Hon dök upp i huset och när vi bad henne gå skrek hon och gormade. Enligt henne är jag en jävla hora, psykiskt sjuk och jag minns inte allt hon kallat mig. Jag har även (enligt henne) knuffat ner henne för vår trappa då hon var här. Hon smutskastar mig konstant inför barnen och de frågar varför jag hatar deras mamma. När jag säger att jag inte känner deras mamma och att det då är svårt att hata henne så säger de. "Men du bråkar ju alltid med henne. Du ringer henne hela tiden och bråkar."
Jag har aldrig ringt deras mamma och sista gången jag träffade henne var i september förra året då jag hämtade äldsta barnet på skolan. Hon attackerade mig verbalt framför sitt eget barn som fick lyssna på all skit hon kläckte ur sig. I det läget hade det gått för långt. Min man bestämde sig för att släppa barnen ett antal månader för att allt skulle lugna sig. Barnen bodde hos oss varannan vecka under 4 månader och allt fungerade jättebra. När de började bo hos oss varannan vecka igen bestämde vi oss för att totalignorera bio-mamman. Min man sköter all kontakt med henne via sms och e-mail. Allt lugnade ner sig, men jag tror att det till stor beror på att hon fått 2 barn me sin nya man inom loppet av 14 månader. Även om det kommer en hel del skit emellanåt så har det lugnat ner sig avsevärt.
Tillbaka till problemet. Jag har svårt att acceptera mina bonusbarn. Vi planerar att skaffa ett gemensamt barn och jag har hela tiden tänkt att om jag bara får ett eget barn så kommer jag att acceptera min mans barn. När jag tänker på det idag så tror jag tyvärr att j kommer att stöta bort dem ännu mer. Jag ska ringa familjerådgivningen på måndag och boka en tid för att få hjälp med att acceptera min mans barn.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-30 22:49
Jag menade att barnen bodde hos oss varannan helg under 4 månader.
Är det någon som har råd om hur jag ska hantera detta?