Inlägg från: VildVittra |Visa alla inlägg
  • VildVittra

Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar

men gumsan..det där kan ju hända oss alla.....

jag skulle sterilisera nappar...4 st..........jag lämnade dem i kastrullen i köket.....i evigheter....vattnet borta och napparna smälte lite...fick slänga allt och det luktade apa i köket i dagar.

Snacka om dumt!!

(och tro att jag får höra detta ganska ofta från min man...med ett flin)

Nicholas tyckte det var mest läskigt och konstigt....tur han var ganska liten förfarande då.

MEGA KRAM!

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • VildVittra
    Floppan67 skrev 2010-08-19 06:15:50 följande:

Go´morron allihopa! Idag blir lillprinsen 4 månader!! Oopps vad tiden springer iväg! 
     Hjärta  Kram  Hjärta 
    Åhhh vilken sötis =)
    Grattis !!
  • VildVittra

Bella har tillslut hittat sina fötter och ben..mycket skoj man kan göra med fötterna..trassla in dem i spjälorna i sängen är en hit...samma med babygymet...så det välter....tur att det inte är ett dugg tungt eller ens kan falla på henne.

Till mage vänder hon sig nu flera gånger om dagen och blir lika sur varje gång haha...jaja snart kan hon väll vända tillbaka också.

Magen strular fortfarande på henne...i söndags stod vi redo att åka till barnakuten efter hon inte ätit på 13 timmar och skrikit av mag-värk i nästan lika många timmar. DÅ vände det, magvärken gick över och hon åt en flaska med ersättning med messmör i sen sov hon HELA natten som en stock.

Tommi, min man tror hon var förstoppad....jag är inte säker....men hon är bättre nu i allafall..men vi törs inte sluta med sempers magdroppar, mini form eller messmör. Lite kartinplommon puré fick jag också i henne...ja typ en kaffesked max.

Håll tummarna för att denna *hemsk elak svordom* kolik går över!! BASTA!!!

Kram till alla

• VildVittra
    Brådis skrev 2010-08-26 22:41:56 följande:
    Hej alla!
    Hoppas bebisarna mår bra!
    En helt annan fråga långt ifrån bebissnacket.... Mannen ska åka bort i helgen och jag tänkte då ha en tjej middag hemma med 12 tjejer. Skulle vilja ha någon slags rolig aktivitet under kvällen, någon som har nått förslag eller tips.

Sov gott
    wow 12 st...lol

Karaoke kanske ?
    Frågesport....?
  • VildVittra

Bellisen har fått nya magbesvär igen.....plus nu i natt bröt en förkylning ut på henne också. Storebror är förkyld och jag kände också av det i går.
    Resultatet ät att bebis inte äter alls SUCK!

Täpt i näsan så får använda nässugen som hon hatar. Hon sover nu...nog det bästa för henne. MÅSTE få i henne en flaska när hon vaknar annars vet jag inte vad man gör. Hon har jättelåg feber men ändock feber.

Min man åkte till jobbet nu men kommer stå på standby hela dagen och kvällen i fall hon blir sämre....bebisar kan ju inte vara utan vätska så väldigt länge.

Usch vad krångligt allt känns just nu.

Hoppas hon blir frisk fort.

Kram till alla mamsingar!

• VildVittra
    Ms Ms Kanga skrev 2010-08-31 15:25:27 följande:
    Usch så utlämnad man känner sig när de små blir sjuka - de är ju så sköra i början. Hoppas Isabella sveper flaskan så hon får lite energi.

Här har Junior börjat på dagis igen förra veckan och ska gå 15 timmar/vecka och han blev förstås snorig och hostig direkt efter att ha varit frisk hela sommaren. Lillebror har också fått en släng av förkylning men som väl är inte nån feber. Vi kör med nezerils näsdroppar (de är från 1 månads ålder) så att han kan andas när han äter
    Tro det eller ej men efter lite trugande tog hon hela flaskan och log efteråt.
    Sen gjorde hon en stor hög med nr 2...sen var allt som  vanligt igen.

Hon sken som en sol och lekte med sin bitring.....ehhhh.....ok..weird unge!!!
    Men jag klagar då inte. nu sover hon en stund igen....hon brukar sova en timme på eftermiddagen så =)

Nässpray låter som en kanon idé...åker och köper sån du har i morrnbitti Kanga
  • VildVittra
    talamod skrev 2010-09-03 21:37:18 följande:
    Brådis: vilka finingar! Å så lika!

Här snurrar det på. Miriam blir 3 månader snart och ska döpas nästa helg. Försöker sätta ihop en bra matbuffé som jag ska orka och klara av att fixa någorlunda i förväg

Åsso har Miriam drabbats av förklylning, snörvlar på natten och får lite svårt att andas- stackarn- åsså vaknar hon och vill ha tutte. Ska inte klaga alls för hon har sedan 1 månads ålder sovit heeela natten utan att äta. I sin egen säng.
     Däremot är hon såå vaken på dan och vill va med hela tiden. Men när vi ska ut då skriker hon som en stucken galt. Varje gång vi ska ut likadant. Allt är hur bra som helst tills man lägger henne i vagnen då sätter hon igång som en siren.Grannarna måste tro att hon är världens skrikis,men det är "bara" då. Jobbigt nog tycker jag för det tar emot att gå ut, om ni förstår vad jag menar. Är det nån som har bra tips?

Å så igen: vilka sötisar ni har. Allihop!
    Kanske hon vill sitta upp?
  • VildVittra
    Smytt skrev 2010-09-04 08:39:57 följande:
    Tror du inte det fungerar om du byter till sittdelen och lägger en stor men "lös" kudde bakom ryggen på henne ( så den lixom formar sig runt henne och så spänna fast henne med selen. Sen kan man ju ställa ryggstödet i ett tillbakalutat läge, men så att hon ändå ser över kanten. Så gör vi med Oscar - han sitter inte själv heller än, men han jobbar på det Han trivs mkt bättre så, och somnar han så är det ju bara att luta ner ryggen och lossa lite på spännena.
    Så gör vi också med Bella..hon har en stor fluffig kudde bakom sig och ja typ halvsitter...Bella älskar det men helt klart är alla barn olika.

Ett bra tips ändå =)

Kram
  • VildVittra

Bella blir 5 månader i dag och koliken är som bortblåst (peppar, peppar!!)

Hon har dock blivit så så svår att få att äta sin ersättning dagtid...på natten slukar hon den...en gång runt midnatt...sen en gång kl. 5-6 på morgonen. Men det är inte ovanligt att hon inte tar nån mat förren vid 15 på eftermiddagen sen och jag blir så orolig jag snart sprängs här.

Vår BVC sköterska säger att så länge hon ändå äter även om det är långt i mellan, kissar och bajsar så är någ att ingen fara.

MEN jag ska testa en smakis jag, köpte potatis och morots puré från 4 månader i dag...skam den som ger sig.
    I morrn på förmiddagen då hon i vanliga fall vägrar flaskan ska jag testa med denna puré.

Ska på väg och mät samt 5 månaders vaccin på måndag. Ni kan ju tro jag är lite orolig för hennes vikt eftersom först koliken och sen förkyld och nu matvägran dagtid kanske ställer till det vikt mässigt.

Hon är dock lika glad och pigg som vanligt nu, busar med små mjukisdjur hon har på sin filt på golvet, snurrar till mage hur många gånger som helst nu, för hjälpa henne tillbaka för annars blir hon sur men så fort man vänder ryggen till så är det på mage igen hehe.

Vilka fina foton ni lagt in, super mysigt att se syskon så där.

Kram alla

• VildVittra

Hallå

Jag har fått magsjuka så min man fick ta Isabella till BVC ensam i morse.
    Allt hade i allafall gått bra.
    Hon hade minsann gått upp fint trots allt med koliken, förkylning och matvägran.
    Från 6290 förra månaden till 6930 i dag, kurvan kanske inte går spikrakt uppåt men fortfarande väl inom sin kurva. Längd från 64 till 67 (inte konstigt att 62 kläderna börjar bli trånga (på längden), pyjamas med fötter på går inte alls 62 längre.)
    Hon fick sina 2 vaccinations sprutor också, en i vardera låret och hade skrikit som en stucken gris....(min lilla bäbis!!!).

Ang. matvägran hade sköterskan inte mycket att säga mer än att det bara är att fortsätta som vi göra..erbjud, erbjud...hon äter ju tillslut i allafall.

Koliken är ju ändå som bortblåst sååååå i dag nu på eftermiddagen fick hon sin första smakis. Det var inte helt fel tyckte hon, gapade efter mer hela tiden men fattade inte riktigt det där med att svälja haha. Gick JÄTTEBRA för att vara första gången.

Tror ni kanske kommer tycker vi är totalt INSANE nu..men vi funderar på en till.....kan man fundera på en till bebis när vi har två fina underbara ungar och blir 41år i nov, med övervikt och fibromyalgi (under utredning)...?

Som sagt bara funderingar än så länge...jag satt ju in hormonspiral i början av juli och den har bara strulat sen dag ett. Måste nog ta ut den och då kom frågan upp...ska jag välja ett annat skydd.....SKA vi skydda oss alls? Jisses vilka griller detta satt i mitt huvud nu....

Ta hand om era och kram

Svar på tråden Runt 40 tråden fortsätter här för de som fått sina bebbar