• emi

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Spino: Spännande! Hoppas det går vägen! Om inte, tror du ni testar att göra detdär nya då?

Aniara: Har du redan hunnit så långt? Jag tror att jag visste att du var gravid (vet inte om jag snappat upp det här el om jag snubblat över dig någon annanstans). Grattis iaf! Snart har du en baby i famnen!

Aqua: Jag tycker det låter jättespännande med spraystart jag! du är ju igång !

Det som ofta kommer över mig är hur många av oss som blivit gravida efter att ha fått våra babysar men nästan alla av oss har fåftt missfall...

• emi

Ja visst är det märkligt att vi haft så många missfall... Kan inte förstå varför så många av oss drabbats... Men samtidigt är jag iaf för egen del otroligt glad att det inte var förra gråviditeten som blev missfall för det känns som att det hade varit ännu jobbigare då...

• emi

Spino: Jag är ledsen för din skull Rynkar på näsan Hoppas du orkar ta nya tag!

Aqua: Så tråkigt... men kanske veckan går fort? Men det är ju typiskt att det ska bli krångel med någonting när veckan innan hade varit mycket bättre för äggplock Rynkar på näsan

Men tanke på era motgångar vet jag inte hur jag ska kunna skriva detta... men jag är gravid!! alldeles på egen hand Glad
    Förra tisdagen fick jag spottings som vanligt men när mensen skulle ha kommit på torsd eller fred så lyste den med sin frånvaro. På lördagen tog jag ett test med em urin som var svagt svagt positivt. Jag tänkte att kanske det är hcg rester från missfallet så jag vågade inte hoppas. På söndagen var det starkare med morgonurin men samma tanke där.

På tisdagen testade jag med CB digital och fick gravid 2-3 v. Och strecken på de andra testerna har bara blivit starkare. Idag är första dagen jag vågar tro att det är sant. men jag kan inte förstå hur det gick till Flört

• emi

Tack Spino! Det känns ännu alldeles overkligt Glad Men jag hoppas att det ska gå bra,

Kämpa kämpa så att ni också får ett plus på stickan snart, man tycker ju att all otur i denna tråden borde ge med isg snart!! Lycka till imorgon! Jag ska hålla tummarna att ni får börja i nästa cykel.

• emi

1000 tack för grattisarna, de värmer Solig

Djurgårdsrutan: Tänk så fort tiden går! Ibland känns det som att man inte riktigt hinner med...

Aqua: Det var verkligen en envis äggblåsa! hoppas den ger med sig nu när du tagit ovitrelle! Men usch så segt att gå och vänta!

Spino: Lycka till nästa cykel! Jag tycker det låter jätteintressant med pipelle skrapningen! Hur går den till? Görs den på kliniken? I lokalbedövning eller sövning?

Besony: så roligt att ni också är på G! Hur känns det? Hur många har ni i frysen?

Miamore: Jättekul att du också kikar in! Grattis till att ha blivit fru! så roligt! jag har svårt att fatta att dina pojkar redan är så stora! Har du börjat jobba nu? Jag förstår precis vad du menar med att det är konstigt att använda skydd efter så många års fruktlöst barnalstrande, jag har ännu svårt att förstå att vi lyckades på egen hand denna gången.. Och inte tråkar du ut oss! det är precis lika roligt att höra om dina barn som om andras syskonförsök! 

Själv mår jag bara bra. Har ganska mycket ledigt från jobbet för tillfället så det är skönt. Är i v 6+6 enligt mensen idag men enligt de 2 vul jag har gjort så är jag några dagar - 1 vecka kortare gången. Jag var jätteolycklig efter vul förra torsdagen då det inte motsvarade veckorna (vilket jag iofs kan gå med på för jag hade äl ont i 5 dagar) men i livmodern syntes också en vätskeansamling, antingen blod eller annan vätska. Var säker på missfall och hade världens angst idag när min gyn kidnappade mig från jobbet för att göra vul igen. Men se fostret hade växt från 1,2 mm till 4+ och hjärtverksamhet syntes Solig 

Min läkare var hur nöjd som helst. Blodet fanns ännu kvar men hon var inte jätteoroad över det då jag iaf hittills inte haft blödningar. Ifall blodet blöder ut finns risken att också graviditeten åker med men jag hoppas på det bästa och som jag ser det så är det bättre att blodet finns under fostersäcken än ovanför. Jag hoppas ju att kroppen ska absorbera det så jag slipper oroa mig. Nytt vul om några veckor. Om jag bara får behålla denna baby så lovar jag att det är sista gången jag utsätter mig för den oro vi med barnlöshetsproblem känner i början av graviditeten! Så det så Flört

Stor kram till er alla! Jag tycker att det är så skönt att få skriva av sig i denna tråden, enda jag är aktiv i på FL. Och dessutom är det ju jättekul att kämpa tillsammans, eller hur?

• emi

Aniara: Tack! Och tänk att du redan har hunnit så långt i din graviditet! Jättekul. Så du blödde så mycket i början, usch så jobbigt det måste ha varit!! Men tänk så fantastiskt att det gick vägen Solig Vem vet, kanske du också har haft ngn form av blodansamling i livmodern. Som en av mina vänner sa till mig, vem vet eg vad man har där riktigt tidigt i grav? Oftast gör man ju inte så tidiga ultraljud...

Vädur: Tack! Och grattis själv!! Underbart att ni ska få syskon, och 2 dessutom Solig  Jag har tänkt på dig så det var verkligen roligt att läsa att du är gravid. Trist att du mått så illa men det är säkert värt det i slutändan Skrattande

• emi

Besony: Det låter som en bra plan. Vi gjorde ju ett frysförsök i våras som lyckades, tyvärr slutade det i MA v 9+6 men det hör inte hit. Har änu 3 i frysen men hoppas att vi inte ska behöva använda dem. Håller tummarna att ni lyckas med frysisen!

• emi

Gretchen: Tack ska du ha! Och lycka till med ruvandet!! Hur många dagar var embryot odlat?

Tintene: Tack för grattiset! Kul att höra att även ni är i "syskonplaneringsstadiet". Hoppas ni lyckas på egen hand och om ni inte gör det så håller jag tummarna att det tar sig på första klinikförsöket!

• emi

Greta: Stacker, trist med minus! Men du ska se att det tar sig nästra försök. Vet du när det blir? Ang FET så tycker jag att du ska ge det lite tilltro, jag blev gravid på första FET. Att det slutade i missfall är ju en annan historia som inte har med själva FET att göra.

Aqua: Lycka till med ruvandet! Hur känns det? Diskbråck är inte kul. hoppas det löser sig snart!

Spino: Det var inget dåligt resultat! Heja heja!

Själv har jag inte skrivit här på länge, råkade ha laptopen i golvet för några veckor sedan och har inte hunnit köpa ngn ny och på den stationära datorn har brandväggen blivit galen och släpper inte in mig på FL överhuvudtaget Obestämd Väntar på att min bror datanomen ska fixa den...

Är nu i vecka 11+4 och har hittills gjort 4 VUL iom mitt hematom, blöder lite brunt ibland (har haft ca 1,5 vecka utan blödningar sedan v 6+0, varav en klarröd blödning i v 9+5) men min gyn säger att det är ok så får lita på det. Sitter på jobbet nu och var orolig att den skulle ha dött men lyssnade med dopplern och fick upp jättefina hjärtljud Glad

• emi

Aqua: Grattis till frysyisar! Med risk för att verka tjatig, hur mår du nu?

Spino: Grattis till 2 i magen! Vi ska hoppas att de stannar! Och lyxigt med lite frysisar också! Hur skulle det kännas om det blev 2? Min granne har bf 5 dagar före mig och hon fick i förrgår veta att det är tvillingar Glad man kan minst sagt säga att hon var lite chockad Flört

Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!