• emi

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Vädur 78 skrev 2010-08-24 09:01:04 följande:
    Ja vi känner att vi inte vill spilla någon tid, tyvärr så måste man ju tänka så!
    Jag hade gått upp 12 kg enligt min våg hemma på morgonen innan Milo föddes. Enligt vågen på förlossningen så var det 14 kg, men det var på kvällen och då väger man ju oftast lite mer!
    Du hade väl ett litet gäng av blastocyster i frysen på CA om jag minns rätt, var det 9 st? Vi har ju bara 1 men hoppas det räcker ändå
    Häfftigt att köra igång så snabbt igen! Hoppas det går bra! Ifall det inte bli baby av denna blastocyst, drar ni genast igång med hela behandlingen igen då eller väntar ni lite? Eller ni kanske inte har tänkt på det ännu? Är ju onödigt at ta ut problemen i förskott Tungan ute
  • emi
    Vädur 78 skrev 2010-08-25 07:15:57 följande:
    Nä då väntar vi till mars/april för då vill jag gå på akupunktur ett tag innan eftersom det var lyckat sist, samt känner mig inte redo att göra behandling förrän då.
    Känner att vi haft så dåliga resultat på behandlingarna så tror inte de blir bättre ju äldre man blir..... sen vet man ju inte lång tid det krävs för syskon och vill inte spilla för mycket tid............................
    Det är säkert helt bra tänkt, man ska inte byta ett fungerande koncept Flört
    Själv kommer jag nog att vänta några år till nästa om vi bestämmer oss för 3 barn, nu känns det så men då har jag ju ännu inte provat på at ha 2... kan ju hända att man är helt nöjd sedan. Men ni ska ycka till med den lilla nerfrysta!!
  • emi
    Åttan skrev 2010-08-27 13:55:09 följande:
    Hej tjejor! Kikar in en sväng.. har ju nästan inte varit inne på hela sommaren.. varför vet jag inte riktigt..  men nu är jag tillbaka igen.. hoppas att det är ok fast jag varit borta ett tag..

Är nu i V35 eller V34+6 om man hellre säger så..  magen har sunkit å bebis ligger med huvudet neråt å baken uppåt som det ska vara..  Är fortfarande sjukskriven å kommer så vara tills den lilla har kikat ut..

Hoppas att allt e bra med er!!

Tack Vädur för att du påminnde mig om denna tråden..

Kram
    Tänk vad tiden har gått fort! Snart är du mamma!! Solig
  • emi
    Miamorebambino skrev 2010-08-29 07:50:49 följande:
    Hej är inne en lite sanbbis.Skulle bara tala om här har man gått och fått havandeskapsförgifting.Är redan öppen 2cm. legat på FL och har fått permiss ska tbx nu.Hoppas att dom vill stanna lite längre till är i v 33+2.KAn ej får mer. sprutor,nu är det bara att vänta.
    pUSS O KRAM TILL ALLA
    Oj då! Det var ju inte så kul! Hur stora har de bedömt att bebbarna är? Hoppas allt går bra! Lycka till!
  • emi

Var på RUL igår. Allt såg fint ut och det verkar som att vi ska få en pojke till Solig 100% kan man ju inte vara men om navelsträngen är på ett helt annat ställe och någoting sticker ut så borde det ju vara en grabb och min kollega var ganska så säker Glad Ska kika efter en gång till i samband med nästa läkarkontroll. Blev först lite besviken då jag så gärna vill ha en dotter men nu känns det jättebra och jag kan knappt vänta, för tillfället pratar vi om honom som Oscar Drömmer

• emi
    Vädur 78 skrev 2010-08-31 17:12:37 följande:
    Grattis till pojken Tänk vad storebror kommer tycka det är kul med en lite pojk
    Jo han har ju sagt hela tiden att han vill ha en lillebror och då har jag bara för sakens skull kontrat med att jag vill ha en lillasysyster. Men efter igår insåg jag måste ändra mig så han inte säger åt brorsan att mamma ville ha en flicka.. så när jag kom hem sa jag att det skulle ju vara ule med en pojke men då hade emil ändrat sig för han vill ha smma som mammaObestämd men nu har vi enats om att vi är nöjda vad vi än får Skrattande ids ju inte berätta för honom att det är en pojke ifall det nu skulle vara fel iaf , svårt detta Solig
  • emi
    Vädur 78 skrev 2010-08-31 18:19:59 följande:
    Det är svårt det där men kön, jag hoppas på en flicka nästa gång om man blir gravid men sen på ett annat sätt tror jag Milo skulle tycka det var roligare med en lillebror kanske......
    Det kan ju hända att han skulle tycka det, speciellt som det blir så nära dem. Men man får ta det man får och speciellt vi som befinner oss i en lite speciell situation med ivf och allt. Och jag klagar inte med 2 pojkar, varje gång jag känner babyn röra sig så blir jag så lycklig och tycker att vi haft sån tur  Solig men jag anser oxå att man måste få önska sig en dotter och att man måste få säga det för vilket kön det än blir så älskar man ju barnen lika mycket! Huvudsaken att babyn är frisk!
  • emi
    Aniara skrev 2010-08-31 21:15:21 följande:
    Emi: Skönt att RUL gick bra! Det är pojke efter pojke som blir till i den här (och ursprungs-)tråden! Jag vet att alla inte håller med mig, men jag tror benhårt på att det är vanligare med pojkar med IVF, för att Y-spermierna är snabbare och kommer vara snabbast på "målet" i den lilla skålen. Gör man ICSI så lär ju dessa också vara de snabbaste och piggaste och väljas först. Det är i alla fall min teori. Och av allla IVF-trådar jag har följt och deltagit i så är det ca 95 % pojkar som föds.....
    Hur som helst: pojkar är underbara, jag längtar att få se om min lilla son är lik min sambo, om han är det minsta lik så kommer det bli den finaste pojke på jorden
    Jag har oxå tänkt på att det blir mycket pojkar bland oss och kan nog tro att det har med ivf att göra. I vårt fall hade jag lite tänkt att det kanske var en tjej pga att sambon har dåliga spermier och att flickorna är segare men det verkar vara en envis krabat jag har i magen och det är jag ju så glad för Skrattande
    har ni oxå sett könet via ul eller var det fostervattenspunktion? min son är och har alltid varit jättelik mig men jag tycker att han börjar likna sin pappa mer nu och det är ju tur iom att de båda faktiskt är (eller ska bli) män, jag tror inte att mina drag skulle vara så snygga på en man Skrattande
  • emi

Förresten Aniara! Hur mår du? Snart kommer ju bebben!!

Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!