Aniara skrev 2010-08-31 21:15:21 följande:
Emi: Skönt att RUL gick bra! Det är pojke efter pojke som blir till i den här (och ursprungs-)tråden! Jag vet att alla inte håller med mig, men jag tror benhårt på att det är vanligare med pojkar med IVF, för att Y-spermierna är snabbare och kommer vara snabbast på "målet" i den lilla skålen. Gör man ICSI så lär ju dessa också vara de snabbaste och piggaste och väljas först. Det är i alla fall min teori. Och av allla IVF-trådar jag har följt och deltagit i så är det ca 95 % pojkar som föds.....
Hur som helst: pojkar är underbara, jag längtar att få se om min lilla son är lik min sambo, om han är det minsta lik så kommer det bli den finaste pojke på jorden
Jag har oxå tänkt på att det blir mycket pojkar bland oss och kan nog tro att det har med ivf att göra. I vårt fall hade jag lite tänkt att det kanske var en tjej pga att sambon har dåliga spermier och att flickorna är segare men det verkar vara en envis krabat jag har i magen och det är jag ju så glad för
har ni oxå sett könet via ul eller var det fostervattenspunktion? min son är och har alltid varit jättelik mig men jag tycker att han börjar likna sin pappa mer nu och det är ju tur iom att de båda faktiskt är (eller ska bli) män, jag tror inte att mina drag skulle vara så snygga på en man