• emi

Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!

Jag skriver oxå in mig, kul med en gravidtråd för som ni skrev i förra tråden så kanske det inte alltid är så kul för de som är under behandling att höra om andras graviditeter. Och det har ju blivit mycket gravidsnack där nu iom att så många är gravida. Själv är jag i v 16 nu och har varit och shoppat 2 par mammabyxor idag, antar att det är för att jag väntar andra barnet som magen kom tidigare denna gång. Kan inte använda de kläder jag har från förra grav för jag hade mycket högre utgångsvikt den gången. Skoj var det iaf att göra av med lite pengar Solig

miamorebambino 28 ÅR, 2 IVF-1 ICSI / BF 7/10 tvåäggstvillingar

Drömmaromsmått 23 år, 2 IVF/ICSI, 4 IUID BF 18/10
    Djurgårdsrutan 38 år, 2 IVF/ICSI BF 17/11
    Lillknas 24 år 2 IVF BF 2/2
    emi 27 år, 2 IVF/ICSI , BF 13/1

• emi
    Miamorebambino skrev 2010-07-24 23:10:43 följande:
    Hej på dig,,du var saknad!!!
    Det var jag som tog upp det ämnet,för att jag tyckte att det var för mycket gravid prat.Och själv tyckte jag att det var jobbigt att läsa om gravida i de andra forum när jag var i denna IVF karusell.
    När alla lyckades och inte jag,fast visst måste jag erkänna det gav mig hopp.Om dom klarat så kan jag med.
    Det med kläder jajajajja,jag fick börja använda mamma byxor i v13,började med stl38 och nu har jag gått upp till stl 44.Skönt,snart är man i v 30(nuv 28+2)om man räknar den gammla BF datum som jag fick först.Ja blev backad 6 dagar nu så om man räknar med dt nya BF så är jag i v 30(29+1).Men jag håller mig till den första BF.

Lite pengar kommer jag göra av mig snart,ska shoppa resten av bebisgrejer.Dubbelt köp härSkrattande,så inte så billigt kommer det att bli
    Så trevligt att vara saknad Oskyldig
    Jag tycker precis som du att det på ett vis var skönt att se att det gick att lyckas med ivf men samtidigt så kändes det varje försök som att om många lyckas plussa då så minskar ju chansen rent procentuellt för mig att lyckas, även om det ju inte riktigt funkar så. Till all lycka behövde vi ju inyte göra mer än 3 insättningar och det tror jag är ganska normalt.

Förstår att det blir aktuellt med mammabyxor redan i v 13 när man väntar 2, det sk ju spännas och töjas lite extra Skrattande
    Jag shoppade ett par jeans på HM igår men blev riktigt irriterad på storlekarna.. jag har ca strl 40 men måste ofta ha 42 för att längden ska funka (177 cm lång). Men på mammabyxorna fick jag köpa strl 44 (!) för att det alls skulle finnas ngn växtmån.  Visst har jag gått upp ngt kg men absolut inte så mycket att det skulle få påverka kläderna på det sättet. Grrr!
  • emi
    Vädur 78 skrev 2010-07-25 20:18:18 följande:
    HMs gravid jeans är små i storleken, alla jag känner ha fått köpa en st större än vanligt där
    Tur att det inte  gäller bara mig Skrattande
  • emi
    Miamorebambino skrev 2010-07-27 00:39:39 följande:
    Ja HM kläder är lite luriga,man ska aldrig lita på stl utan man ska prova på en gång. Hatar byxor just nu,känner mig så klumpig när jag ska ta på mig dom. Kan ju liksom inte böja mig ner
    längreSkäms
    fast det är helt ok, du har ju en del babymaterial i magen Skrattande

vi var och beställde vagn igår, en emmaljunga duo edge i färgen pro forest. Har en deal med firman att jag får komma in och byta till de nya PP tygerna om jag vill, men jag ror nog att det blir denna. Den kommer i slutet av oktober, är ju inte precis som att den behövs nu Oskyldig
  • emi
    Greta1 skrev 2010-07-27 09:14:27 följande:
    Roligt med barnvagn! Antar att det där är en riktig djungel..? Vad ska man tänka på? Vilka andra funderade ni på? Shit vilken lång väntetid! 3 månader!?! I så fall bör man ju beställa senast september... Vi har inte ens börjat kika på det där än..
    Vi behövde inte fundera alls för vi visste redan vilken vi ville ha. Med Emil hade jag en Ora kombivagn och en Emmaljunga Cerox. Sålde Oran förra sommaren och nu har jag satt ut ceroxen till försäljning. Duo edgen är stor och otymplig, väger ca 20 kg men jag är medveten om det och helt nöjd med det. Bor på landet så jag vill ha en stor och stadiig vagn som tar sig genom leran och snöslasket utan problem Skrattande

Jag tror nog att vi skulle ha kunnat få den tidigare om vi velat men tyckte inte at det var nödvändigt då babyn kommer först i januari och vi vill hinna se de nya ygerna oxå ifall vi vill byta. Men börja kolla lite vagnar du för om man inte vet vad man vill ha så är det en stooor djungel att ta sig igenom Obestämd
  • emi
    Tintene skrev 2010-07-28 22:00:57 följande:
    Ok, nej här har inte nån slempropp synts till ens...
    När jag fick min son såg jag inte till ngn slempropp förrän vid förlossningen. Mitt började med att vattnet gick och i samma veva började det komma sammandragningar men de gjirde inte ont. När vi kom in var jag öppen 3 cm och det gjorde ännu inte ont. Hade smärtsamma sammandragningar i ca 2 h, fick en livmoderhalsbedövning, halvslumrade 1,5 h, krystade 20 min och ut kom Emil Skrattande Så om du kör på en sådan förlossning går du skrattande därifrån . Lycka till! Solig
  • emi

Hej allihopa!
    Har skummat lite men ni har haft full fart på skriverierna sedan jag var inne senast!
    Vi har varit på en liten semester, till Gävle och Furuviksparken.. riktigt kul var det t.o.m. =) Emil tyckte så mycket om att titta på djuren och åka karusellerna och bada.
    Själv blev jag på bra humör på båten till stockholm när jag råkade höra två killar som talade om mig som en MILF på hög nivå Skrattande Det gödde mitt ego en aning Oskyldig

Hoppas ni har det bra allihopa!

• emi

Nu kan jag med säkerhet säga att det är min baby som sparkar. Har nog känt små buffar i några veckor men inte riktigt vågat tro att det är babyn men igårnär jag hade smort  magen  så drog jag med pekfingret tvärs över magen och på hö sida om naveln sparkade babyn så hårt när jag kom dit med fingret att det tom syntes på utsidan av magen och idag på stranden när jag låg på mage var babyn arg och sparkade mig Solig

Känner ni andra runt v 18 också sparkar?

• emi
    Tintene skrev 2010-08-11 08:55:06 följande:
    Hej tjejer !

I lördags morse  kom äntligen vår älskade pojke Léo!   HjärtaVärldens finaste mirakel!Hjärta
    Läser ikapp o skriver mer om allt sen... Men hjälp vilken upplevelse säger jag bara.
    Ett stort grattis från mig oxå! Hoppas allt gick bra!
  • emi
    Vädur 78 skrev 2010-08-15 08:38:58 följande:
    Idag ska vi ha dop för MiloHjärta Har varit en del att fixa med så ska bli ganska skönt när det är över

Ha en underbar dag ALLA  
    Lycka till med dopet! Har ni det hemma eller i kyrkan? Vi döpte emili kyrkan men då jag inte känner mig särskilt hemma där så funderar vi på att döpa nya babyn hemma
Svar på tråden Äntligen gravida systertråd : IVF - gamla och nya kämpare!