Miamorebambino skrev 2010-07-24 23:10:43 följande:
Hej på dig,,du var saknad!!!
Det var jag som tog upp det ämnet,för att jag tyckte att det var för mycket gravid prat.Och själv tyckte jag att det var jobbigt att läsa om gravida i de andra forum när jag var i denna IVF karusell.
När alla lyckades och inte jag,fast visst måste jag erkänna det gav mig
hopp.Om dom klarat så kan jag med.
Det med kläder jajajajja,jag fick börja använda mamma byxor i v13,började med stl38 och nu har jag gått upp till stl
44.Skönt,snart är man i v 30(nuv 28+2)om man räknar den gammla BF datum som jag fick
först.Ja blev backad 6 dagar nu så om man räknar med dt nya BF så är jag i v 30(29+1).Men jag håller mig till den första BF.
Lite pengar kommer jag göra av mig snart,ska shoppa resten av bebisgrejer.Dubbelt köp här
,så inte så billigt kommer det att bli
Så trevligt att vara saknad
Jag tycker precis som du att det på ett vis var skönt att se att det gick att lyckas med ivf men samtidigt så kändes det varje försök som att om många lyckas plussa då så minskar ju chansen rent procentuellt för mig att lyckas, även om det ju inte riktigt funkar så. Till all lycka behövde vi ju inyte göra mer än 3 insättningar och det tror jag är ganska normalt.
Förstår att det blir aktuellt med mammabyxor redan i v 13 när man väntar 2, det sk ju spännas och töjas lite extra
Jag shoppade ett par jeans på HM igår men blev riktigt irriterad på storlekarna.. jag har ca strl 40 men måste ofta ha 42 för att längden ska funka (177 cm lång). Men på mammabyxorna fick jag köpa strl 44 (!) för att det alls skulle finnas ngn växtmån. Visst har jag gått upp ngt kg men absolut inte så mycket att det skulle få påverka kläderna på det sättet. Grrr!