Diskutera Socialdemokraterna
Här kan du diskutera Socialdemokraterna med andra medlemmar på FamiljeLiv.
john skrev: "Man får vara sjuk, handikappad och arbetslös. Du är felinformerad om du tror annat.
Om du med din spydiga retorik försöker hänvisa till dom ändringar som gjorts i bla sjukförsäkringen under Alliansens styre så är det ett resultat av en utredning beställd av Göran Perssons regering, alltså sossarna. Innan utredningen blev klar byttes regeringen ut och Allliansen fick ta smällen av att införa ändringarna."
Hur många exempel vill du ha på folk som blivit utförsäkrade fast de är sjuka? Handikappade?
Du är felinformerad om du tror det du tror
jag talar från egen erfarenhet och jag är inte den enda
Jag kommer troligtvis inte ens få bli deltidssjukskriven.
För att jag är frisk? Nej
För att mina dagar har gått ut.
Och för att enligt den nya regeringen så ska jag antingen bedömas vara sjuk för resten av mitt liv ( 30 år drygt) och vem kan säga det
el så kastas jag ut för att jobba el gå på soc. Det finns inga mellanting.
det är du som inte har rätt info
du kan ju inte gå på vad de säger
titta på verkligheten
el rättare sagt du måste undersöka den
vara där själv om du ska se hur det är
el lita på oss som är där och berättar hur det är egentligen
Så du tror inte jag bor i verkligheten? Att jag är en del av samhället? Att jag inte kan tänka själv?
Jag VET hur det fungerar, men det ändrar inte det faktum att jag inte delar din åsikt.
Jag vet hur det fungerar, troligtvis bättre än dom flesta då jag spenderat mycket tid på att sätta mig in i hur samhället fungerar. Jag röstar inte på alliansen för att det blir bättre för mig, jag röstar på alliansen eftersom jag just nu anser att deras politik är den som är bäst lämpad för Sverige som land just nu.
Jag har rätt info, och jag går inte på vad dom säger. Jag går på vad som verkligen händer i samhället jag bor i, verkligheten som du påstår att jag inte ser.
Om jag har fel, så rätta mig. Visa vilka punkter av det jag säger som inte stämmer.
Du tycker det är jättefel att du inte får vara sjukskriven längre, och baserat på det så lägger du din röst. Det måste väl ändå sägas vara mer egoistiskt än att lägga sin röst baserat på vad man anser är bäst för hela landet?
du har fel när du säger att de som är sjukskrivna känner för att vara det
och att de sjuka inte utföräkras
de rödgrönas politik är en politik där alla ska ha en chans oavsett hur mkt pengar man har, vilken arbetsförm¨åga man har, osv
där man hjälper varandra
jag skattar också p min inkomst från fk
Skit i personen som för partiet som högst ''Mona'' utan det är själva partiet valen som finns mellan dessa partier. Det handlar så klart om vad partierna vill ha det i sammhället! Det är inte vem som sitter på tronen över själva sammhället, det är vi som väljer vad och vem som ska stå på för sveriges politik inte partierna ledare utan vi!
Som sagt, sanningen är att Mona skiter jag fullständigt i det är vad socialdemokraterna vill förändra och göra bättre som är betydelsen till att rösta på dom! Att ge en gemställdhet inom Sverige är det rätta för ingen är bättre än den andra eller den andra bättre än den ena, dom rika borde betala mer skatt än dom som har de svårare menas på att dom som sitter utan pengar har också rättigheter i gemnställt till Moderaternas skitsnack! Mer sjukvård mindra skatt till dom sitter på dålig lön, högre skatt på dom som sitter på höglön xD Inte mer än rätt!!!!
Så självklart är det en röst på Socialdemokraterna!!!
och en annan sak
de rika jobbar oftast inte mer än de andra det råkar bara vara så att deras jobb är mer "bättre"
å betalas mer
de som sliter mest får oftast minst betalt
och tvärtom
Precis!