Diskutera Socialdemokraterna

Här kan du diskutera Socialdemokraterna med andra medlemmar på FamiljeLiv.

Om man röstar på moderaterna så röstar man för ett sämre samhälle och i deras värld får man inte va sjuk eller handikappad eller arbetslös
och så blir dom rika rikare och dom fattiga fattigare heldre mona sahlin än idioten fredrik som vill rusta ner välfärden och försämra för dom sjuka och handikappade och arbetslösa det är bara titta på dom 4 åren som dom har suttit .
Sluta klaga på mona titta bara på hur lyckad politik fredrik har fört haha vilket skämt och alla hans ministrar han utsåg som inte hade rent mjöl i påsen
HEJA MONA
Om man bortser från åsikter om Mona Sahlin så är ju socialdemokraterna det parti som också är ett arbetarparti som också vill att folk ska jobba och få jobb och har flera förslag och lösningar på det. De ska göra det lättare för företag att anställa osv. Så där skiljer de sig inte så mkt. Det de skiljer sig åt är att moderaterna och alliansen med sin politik skapar stora klyftor i samhället. Där det faktiskt är så att man tar från de fattiga som redan kämpar och knappt något har och ger till de som redan har i överflöd.
Jag kan inga exakta siffror i huvudet men tror 47 000 ca utförsäkrades förra året. I år ska 20 000 troligtvis utförsäkras och årsskiftet 15 000.
Jag är en av dem som troligtvis kommer göra det. Jag kommer troligtvis inte ens få bli deltidssjukskriven.
För att jag är frisk? Nej
För att mina dagar har gått ut.
Och för att enligt den nya regeringen så ska jag antingen bedömas vara sjuk för resten av mitt liv ( 30 år drygt) och vem kan säga det
el så kastas jag ut för att jobba el gå på soc. Det finns inga mellanting.
Jag har många diagnoser en av dem är ångest, och de andra påverkas starkt av oro och ångest. Att oroa sig för att bli utan pengar el i bästa fall få 4000 mindre i månaden ( när jag redan ligger på gränsen att klara mig) förstår att jag kommer inte må bättre.
Jag och många andra vill inte va sjuka. Jag arbetstränar och går till läkare och psykologer men KAN inte vara anställd.
Alliansen ser ner på mskor som inte jobbar, det finns inte mkt tro på mskan,
bara för att några utnuttjar systemet så gör de flesta inte det.
Jag har varit sjukskriven både innan alliansen och efter
läkarna säger att det blivit så hårt så det är inte ide att ens ansöka om intyg
en duktig läkare på östermalm (privat) berättade att det gick knappt att söka färdtjänst för de äldre trots att de inte såg el knappt kunde gå. Han sa att det blivit så hårt sista åren att det inte ens är ide att ansöka egentligen.
Jag förstår om många inte har förtroende för mona sahlin
men om sossarna vinner är det ju inte bara hon som sitter i riksdagen från socialdemokraterna
ju fler som röstar destu fler andra sossar får vi ju med i riksdagen
Rösta på sossarna för att sverige inte ska bli som USA med ökade klyftor
och när man står där och verkligen behöver hjälp så ska man få det
Sverige har varit unikt på det viset
men det håller på att försvinna
Med Mona på köpet så behöver vi ett sverige där alla har chansen
oavsett bakrund och ekonomiska förhållanden
och hur frisk man är
Sossarna har aldrig sagt att man inte ska jobba
Det största hånet är när Moderaterna säger att de vill ha trygghet till alla
hur då??!!
Genom att utförsäkra tusentals
utan trygghet alls
Sälja ut hyresrätter så man måste köpa för att få en egen bostad och då ha 15 procent i kontantinsats
(minst 150 000 i sthlm..)
Stockholms bostadskös lgh får plats på ett A4.
Hej!
Jag är mamma till 3 barn.Varav 2 har adhd/as.Har sj adhd och pluggar.
Jag har fått för mig...och rätta mig om jag har fått för mig att det skulle gynna mig att rösta på socialdemokraterna?
Då kanske ni är rätt gäng att hjälpa mig, för jag är förvirrad! Jag vill rösta på S, men jag kan inte sluta störa mig på, eller vara rädd för speciellt två saker som jag läst om. 1: ang brottsbekämpningen, att de vill sänka till att en fånge kan komma ut efter halva tiden ist för två tredjedelar. Och självklart att dom inte tycker att straffen OCH domarna mot sexualbrott bör skärpas. Jag blir förbannad när jag ser att en person kan få tio år för ett bankrån men bara 1,5 år för grov våldtäkt. Sånt gör mig mörkrädd! Är pengar viktigare än människors liv och framtid? 2: att de vill bestämma över att föräldraledigheten ska fördelas 50/50 mellan mamman/pappan!!!! Det är väl ändå föräldrarnas egna personliga val om mamman ska sluta amma o börja pumpa?? Det ska inte någon annan människa få bestämma över! Är det verkligen såhär? Kommer det bli såhär om S vinner?
Tycker det är så tråkigt att när jag berättar att jag ska rösta på socaldemokraterna får man syrliga kommentarer om att man ska rösta på Mona Sahlin. Jag röstar på det parti som jag tycker har bäst partiprogram för mig som vanlig, enkel medborgare. Jag kan inte garantera att jag aldrig kommer bli sjuk eller arbetslös. Jag tycker att alla ska ha rätt till samma skola och vård. Att mina barn ska växa upp i ett jämnställt samhälle där det inte spelar någon roll om pappa och mamma är "vanliga arbetare" eller överklass. Tycker att sossarnas politik inte har kommit fram i valrörelsen, folk i allmänhet verkar inte veta vad de olika partierna står för utan röstar på det de tycker känns coolast och häftigast. Det är mycket häftigare att rösta på överklasspartiet Moderaterna än arbetarpartiet Socialdemokraterna...men om sanningen ska fram så gynnas de allra flesta mest av sossepolitiken i längden. Tyvärr kommer väll folk inte märka det förrän det är försent.
Hej!
Jag är mamma till 3 barn.Varav 2 har adhd/as.Har sj adhd och pluggar.
Jag har fått för mig...och rätta mig om jag har fått för mig att det skulle gynna mig att rösta på socialdemokraterna?