• Webbredaktör

Diskutera Socialdemokraterna

Här kan du diskutera Socialdemokraterna med andra medlemmar på FamiljeLiv.
  • Svar på tråden Diskutera Socialdemokraterna
  • ANOF
    Socialdemokraterna skrev 2010-08-18 10:36:15 följande:

Socialdemokraterna väljer att endast besvara frågor under rubriken "Fråga Socialdemokraterna". Vet inte hur webmaster tänkt sig detta forum riktigt men det blir mycket "klickande" att gå in under olika rubriker för att hålla koll. Som sagt, välkommen att istället gå in under "Fråga Socialdemokraterna" ifall ni vill ha reda på vad S anser i olika frågor.

Vänligen
    Socialdemokraterna

Vad är det för tråd? Länk dit?
  • carita1974

Hej!
    Jag är mamma till 3 barn.Varav 2 har adhd/as.Har sj adhd och pluggar.
    Jag har fått för mig...och rätta mig om jag har fått för mig att det skulle gynna mig att rösta på socialdemokraterna?

• Jes P

Vad fanken gör vi med Mona Sahlin? Hur får vi bort henne?

Jag kan inte rösta på henne ... jag vill absolut inte se henne som statsminister så jag vill rösta MOT henne .. Alltså vill jag, som är allt annat än moderat rösta på Reinfeldt i riksdagsvalet (han är åtminstone trovärdig).

Om någon har en infallsvinkel på detta dilemma så skriv ..  

• Jes P
    carita1974 skrev 2010-08-28 15:42:17 följande:

Hej!
    Jag har fått för mig...och rätta mig om jag har fått för mig att det skulle gynna mig att rösta på socialdemokraterna?

Du har varken rätt eller fel ... Skillnaden är marginell skulle jag tro, rena lotteriet faktiskt. 

(s) partiledare är i varje fall inget föredöme i varken solidaritet eller omdöme. 
  • Jes P
    ANOF skrev 2010-08-15 12:55:44 följande:
    Varför är det ingen från socialdemokraterna som svarar?
    Tja, för att ingen vet eller förstår frågan!

Även pedofiler är sexuella minoriteter skulle jag tro ... Hmm, hoppas jag .. :o) 
  • Jes P
    John D skrev 2010-07-22 10:40:00 följande:
    Kastar in en rätt öppen fråga för att få igång lite diskussion.

Ponera att jag inte vet någonting om dom olika partierna, och förklara sedan varför jag ska rösta på Socialdemokraterna?

Givetvis är det väldigt hypotetiskt då jag är väl insatt i politiken, men jag är nyfiken på vad folk ser som sossarnas främsta fördelar. :)

John D skrev 2010-07-22 10:40:00 följande:
    Kastar in en rätt öppen fråga för att få igång lite diskussion. Ponera att jag inte vet någonting om dom olika partierna, och förklara sedan varför jag ska rösta på Socialdemokraterna? Givetvis är det väldigt hypotetiskt då jag är väl insatt i politiken, men jag är nyfiken på vad folk ser som sossarnas främsta fördelar. :)

Kommer bara på varför du Inte ska rösta på Socialdemokraterna ... Mona Sahlin vet inte skillnaden på ditt och mitt .. hon betalar inte gärna barnomsorg eller parkeringsböter vilket i övrigt är en hel del sådana, med andra ord är hon inte laglydig i sitt trafikbeteende. Hon anlitar gärna svart arbetskraft för städning ... och inte minst ... som småföretagare är hon totalt misslyckad och då måste man fråga sej hur hon ska kunna driva det största företaget av alla i Sverige, Sverige AB där du och jag är aktieägare ...
  • Carolina7501
    Jes P skrev 2010-09-03 18:15:00 följande:
    Du har varken rätt eller fel ... Skillnaden är marginell skulle jag tro, rena lotteriet faktiskt. 

(s) partiledare är i varje fall inget föredöme i varken solidaritet eller omdöme. 
    carita1974 skrev 2010-08-28 15:42:17 följande:

Hej!

En fördel med Alliansen är ju möjligheten att välja skola till exempel. Det skulle kanske kunna gynna dina barn. Valfriheten ger ju också en mångfald av skolor. Hörde talas om en friskola i Uppsala som är mycket duktiga när det gäller barn med tex adhd och eleverna jag pratade med var mycket nöjda med att de hade kunnat byta från sin tidigare kommunala skola.
  • John D
    Jes P skrev 2010-09-03 18:26:26 följande:
    Kommer bara på varför du Inte ska rösta på Socialdemokraterna ... Mona Sahlin vet inte skillnaden på ditt och mitt .. hon betalar inte gärna barnomsorg eller parkeringsböter vilket i övrigt är en hel del sådana, med andra ord är hon inte laglydig i sitt trafikbeteende. Hon anlitar gärna svart arbetskraft för städning ... och inte minst ... som småföretagare är hon totalt misslyckad och då måste man fråga sej hur hon ska kunna driva det största företaget av alla i Sverige, Sverige AB där du och jag är aktieägare ...
    Nu låter du som en äkta socialdemokrat, även om det säkert inte var meningen. :)
    Sossarna strategi dom senaste valen har verkligen varit "rösta inte på dom, för då...".
    Istället för att försöka få fram varför någon ska rösta på S, envisas dom med att hela tiden dra fram varför man inte ska rösta på någon annan. Dom verkar inte ha några egna viljor eller agendor, så istället klankar man ner på alla andra för att på så vis vinna röster.
    Det verkar inte fungera något vidare. :)
  • StinaFia
    Jes P skrev 2010-09-03 18:10:08 följande:

Jag kan inte rösta på henne ... jag vill absolut inte se henne som statsminister så jag vill rösta MOT henne .. Alltså vill jag, som är allt annat än moderat rösta på Reinfeldt i riksdagsvalet (han är åtminstone trovärdig).

byt ut partierna S och M mot andra partier, så har du mitt dilemma....
  • zaxs
    Jes P skrev 2010-09-03 18:10:08 följande:

Jag tycker att valet handlar om politik och inte person. Jag kommer rösta på socialdemokraterna. Visst spelar det roll om personerna är bra och kompetenta, men med Mona Sahlin tycker jag det mest handlat om smutskastning och gamla historier som inte spelar så stor roll idag. Politik är ett lagarbete, och det bästa laget för oss vanliga människor med vanliga inkomster är det rödgröna.
Svar på tråden Diskutera Socialdemokraterna