Unga mammor gör sig själva till offer....
Jag ser ofta här på FL, trådar som har med unga mammor att göra, där unga mammor själva skriver, exempelvis: "Varför blir vi unga mammor sedda som sämre mammor än andra" eller "Vill ha kontakt med andra unga mammor" och liknande.....
Jag anser att det är de/ni själva som gör er till en egen liten grupp då ni själva kallar er för just "unga mammor". Varför inte bara kalla dig själv för det du är en MAMMA rätt å slätt, sen om du är 14 eller 65 det spelar väl för fasen ingen roll.
Du är en lika bra och underbar mamma som grannen brevid som är 20 år äldre än du exempelvis.
Du , precis som jag är ju den bästa mamman i världen, FÖR DITT BARN. Så varför klanka ner på dig själv....du är en mamma, inte en ung mamma, sen att årtalet på ditt ID-kort visar ett årtal då man anses som ung spelar väl ingen roll, du är likväl en MAMMA.
Bara för att du på pappret är 15 år så kanske du har mognad som en 30-åring och tvärtom finns säkert också..det finns de som är 34 år och som är mogen som en 12-åring. Mognaden sitter inte i din ålder, utan i ditt sunda förnuft.
Jag känner både s.k "unga mammor" och äldre mammor (som fått barn efter att de fyllt 40) och alla är precis lika bra och har precis lika kämpigt emellanåt så klart....
Så snälla sluta se er själva som offer eller några som det är synd om eller som andra ser ned på.....ni är fantastiska mammor, det är väl det enda viktiga här..tycker jag.