Unga mammor gör sig själva till offer....
När jag var 16 blev jag gravid, hon föddes 2,5 månad innan jag fyllde 17. Nu när jag ser tillbaka på hur jag var då så kan jag förstå att vissa kallade mig omogen faktiskt :) Sa någon tex "Men ojj är du gravid? Du är ju såå ung!! Hade de inte varit bättre att vänta?" så hade jag taggarna utåt DIREKT!! Nu om någon säger så, jag väntar ju andra barnet nu, då kan jag säga vänligt utan att vara otrevlig och bli arg att jag har valt mitt liv och det är såhär jag vill leva. Folk nöjer sig med de svaret... Det är klart som fan att folk reagerar när det kommer en 15åring som är gravid och pappan vill inte veta av varken henne eller barnet. Precis som att folk reagerar på att man är 19 och blivande tvåbarnsmamma...
Det där med att många unga mammor ska försvara sig jämt och ständigt tror jag hänger på att dom känner att dom måste bevisa att dom ÄR bra. Men hela grejen börjar bli väldigt överdriven.. Det är nästan så jag själv skäms ibland över att vara ung trots att jag inte sätter den stämpeln på mig på de sättet. Jag vet vad jag kan och inte kan, det räcker för mig!