maddlyn skrev 2010-10-31 12:00:39 följande:
Rockingskåne: du är så välkommen på julbak. Påtal om julbaket, nu är det ju så att planen är att vi ska ha det hos mig och jag har försökt få fram lite mer information om tex vad vi ska baka. Men det senaste jag skrev svarade absolut ingen på, och det känns lite omotiverat för min del att lägga ner tid och öppna upp mitt hem (för som det ser ut nu nästan 15 personer) om ingen annan engagerar sig eller kan hjälpa till att få lite klarhet i vad vi ska göra. Och jag vill verkligen inte vara oförskämd eller framstå som dryg men som sagt som det ser ut nu är det 15-16 personer som ska komma hit varav 5 är barn och självklart förstår jag att nyfödingar måste följa med och det är helt okey. Men jag tycker personligen efter lite tanke att barn som kryper och kan ta sig fram typ ställa sig upp, det blir nog lättare om dom stannar hemma. Eller om vi har två separata bakdagar, en för de som vill baka med småbarn och en för de som vill ha ett lite mer vuxet julbak. Min grundtanke var egentligen att jag skulle kasta ut man och dotter från lägenheten för att få tid att snacka lite med er tjejer och baka i lugn och ro. Men det känns ju lite dumt om det kommer andra små vildingar.
Jag har försökt att engagera mej så mycket som möjligt i julbaket men vart rädd att "köra över dej" eftersom det ändå är hos dej vi ska vara. Jag har heller inte tänkt så mycket på vad vi ska baka ännu eftersom att datumet inte ens är spikat ännu, känns lättare att ta en sak i taget (kan ju inte starta ett evenemang på FB för planering via den gruppen heller utan att datumet är satt). På middagen som jag håller på att ordna har vi ju först satt datum och var vi ska vara innan vi börjat planera maten. Fast man är ju olika
Annars får vi väl kanske dela upp oss i två grupper, beroende på var vi bor? Då blir det ju inte alls så mycket folk hos dej på en gång. Tänker också på om det är nån som har svårt att ta sej längre sträckor etc. Själv kan jag ta mej lite längre som till Malmö vid enstaka tillfällen men inte allt för ofta, tar ändå 1,5h enkel resa, sen beror det så klart också på väder och väglag.
Om du inte tar illa upp så sätter jag gärna upp ett Julbaksevenemang på FB utöver det som ska vara hemma hos dej. För mej passar det bäst den 28/11 så i så fall blir det den dagen men det spelar väl egentligen ingen roll om vi har samma dag eftersom folk åker till det baket som ligger närmast dem? Det lär väl inte bli tomt på något av ställena.
Vad tycker du? Vill du fortfarande att vi ska ta hela gänget hos dej? Annars fixar jag, som sagt, en annan träff paralellt med den hemma hos dej för oss som bor i de norra trakterna. Vill bara veta så att jag inte missförstått dej och du tar illa upp om jag "snor" gäster
Kram!