• Edda2

tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!

Angående fikan på sön var det va på väla? så kan jag inte komma....
    Hade helt glömt att mina föräldrar skulle ha barnen över helgen och jag åker kanske in till Malmö vid 12-13 tiden för att hämta hem dem.
    Har värre teflonminne nu som gravid än i vanliga fall Sedan hoppas jag såklart på bebis men synd man inte kan beställa!

• Edda2
    RockingSkåne skrev 2010-10-27 14:21:17 följande:
    Hittade denna tråden av en slump och skulle gärna komma i kontakt med mammor i och runt Malmö. Är tillbaka flyttad och har inte så supermånga vänner heller!
    Bor i Slottsstaden med min man och vår son på 15 månader!!

Verkar vara ett litet gäng här, hoppas man kan hänga på! 
    Välkommen Jodå här är ett trevligt litet gäng

Slottsstaden är mina hemtrakter nu för tiden bor jag i Landskrona.....
  • Edda2

Låter bra med 2 grupper.
    Sorry för jag inte avrit så aktiv här men just nu är det depp för jag inser jag kommer gå över tiden:-/ har inte gjort det innan så var väl inte så mentalt inställd på det.

Men kommer gärna till bakningen och blir såfall hos Mainstage, men är klart får se när liten vill och behagar att dyka upp.

• Edda2

Menar hos  Maddlyn.....nattmössan är på än

• Edda2
    Mainstage skrev 2010-11-01 09:03:35 följande:
    hehe =) skulle de bli hos oss så får du gärna ta dig de kvarteret du bor ifrån mig  *skratt*

skämt o sido  ska bli kul iaf jag håller mig mer åt norra (då jag bor i mitten.
    Jo blir det hos dig så blir det ju lite närmre bara att gå i någon min

Håller mig också till norra delen,hade jag haft bil så hade det varit annorlunda
  • Edda2
    vackert udda skrev 2010-11-01 15:56:39 följande:
    Vi kommer att vara hos Jenny (mainstage), så om du vill kan du anmäla dej till den norra gruppens julbak istället :)
    Men då kommer jag ju också är ju bara 2 kvarter från mig

Lussebullar låter bra sedan julgosis så är ju tror rocky road det heter rätt gott:-P
    Med nötter,dumlekola,mörk choklad,marsmelows(stavning?) mamma gjorde det förra julen och kan säga att hon inte fick behålla något.
    Men om någon är allergisk mot något av det som finns i kan man ju byta ut mm.

Elvisp kan jag såfall ta med om det behövs också.
  • Edda2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-01 17:48:27 följande:
    Ja, vi gör det inte för avancerat

Jag har ju lite problems med min graviditet och måste vila mycket, så jag kan inte stå så mycket, men det finns ju en del som kan göras sittande

Vi har varit på TUL idag och såg att vi har en välmående liten dotter därinne. Hon väger 2,1 kg (vecka 32+1) vilket BM uppskattar till 3,8 i födelsevikt, men jag tror snarare på 4,5 om hon följer storebrors viktutveckling
    Åh roligt med tul Själv har jag bf i morgon och där lär inte komma någon bebis alls
    Tösen vägde nästan 2.5kg så jag räknar med en +4kg klump
  • Edda2
    Mysmamma70 skrev 2010-11-01 17:58:54 följande:
    Håller tummarna för att du inte behöver vänta så länge till nu! Jag har gått 40+4, 40+3 och 40+2 med mina, så jag räknar med 40+1 den här gången

Charlie vägde ju 2 kg på TUL, men 4,2 när han föddes, så man får ta deras beräkningar med en nypa salt
    Jo man får ju det, de andra 2 har ju kommit v 39+4 och 39+5. Första vägde 4040g fast de trodde 4.5 så man får se Så eftersom jag redan har passerat tiden då jag fick pojkarna så känns det som gått över tiden redan
  • Edda2
    norgesessan skrev 2010-11-14 15:32:36 följande:
    Jag ska til Ullared den 28, så jag kommer inte på baket..
    Tråkigt men tror säkert du får en bra dag där också
  • Edda2
    vackert udda skrev 2010-11-15 17:31:38 följande:
    Vad tråkigt, jag håller tummarna för att det ska lösa sej för er! I värsta fall får vi baka åt dej och skicka över lite gottis Tungan ute

Själv börjar jag bli seriöst orolig att förlossningen ska starta snart. Sammandragningarna/förvärkarna gör så ont och magen är nästan mer hård än mjuk. Jag mår såå illa, har halsbränna från och till och ryggvärken tar nästan kål på mej. Jag vet inte, är ju första barnet, men har en konstig känsla i hela kroppen om att nåt är på gång... Kanske inbillning men lite läskigt är det. Funderar på att ringa FL ikväll om det inte bättrar sej eftersom det hållit på nu, mer eller mindre konstant, sen i lördags.
    Tycker du ska ringa förlossningen och höra med dem, är ju inte farligt ifall det skulle sätta igång men inte så roligt kanske? Vissa värkar kan ju göra värkan på tappen.
    På första hade jag massa förvärkar 2-3veckor innan han kom och de är jobbiga de med.
    Lider med dig är glad att slippa halsbrännan men ryggvärken är kvar...
  • Edda2

Tittar knappt in på Fl sedan Emma kom och skämms lite:-P Men när jag väl gör det så tittar jag in här hehe.
    Med tanke på man har en 1 månaders så är bio och liknande inte så aktuellt för mig just nu...

• Edda2
    Jessica , 28 år, Tomelilla kommun, barn Isak 1 år

Carolin, 28 år Lund, barn Natalie 1 år ( den 22 dec 2010)

Cecilia, 40 år, Eslöv - Dotter 14 år, Son 13 år, Son 1 år, väntar Dotter med BF 25/12

Åza, 31 år, Teckomatorp, dotter Lovisa 4,5 år, Son Isaac 3 månader

Norgesessan, 30 år, Malmö, 3 barn. Son snart 8, son 5 år, och dotter snart

Gardrobsblomma, 28 år, Landskrona- 2 söner 4 och 5 år, 1 dotter 1mån.
  • Edda2

Kikar in och säger hej har "glömt" bort fl faktiskt.

Tänkte höra ifall någon är sugen på att gå ut och äta lite längre fram? är ju mysigt nu med värmen som kommer också. Bor ju i landskrona men kan ta mig till hbg,lund, malmö om det blir något där.

• Edda2

Bettina välkommen!

Tror nog det går bra att ansöka dit jag kan dock inte accepta vad jag vet men skriv att du är från denna tråd och nick så borde det funka. sök på skånetöserna så kommer det upp

• Edda2

Kikar in här med då och då.
    Bor i Landskrona 3 barn 05,06 och 10 är de födda.

Men är väl inte så mycket aktivitet här, liksom gruppen på fb.

• Edda2

Bodde i Malmö innan flytta hit -04 och har knappt någon kontakt alls med vänner från Malmö.

• Edda2

Bor nära teaterparken.
    Visst kan vi det :)
    Är inte inne här så ofta så om du har lust så lägg till mig på fb.
    Kan pm dig om namn :) om det går från mobilen.. Annars kan du skicka till mig så svarar jag, provar nu.

Svar på tråden tråden för alla i skåne som söker tjejkompisar!!!