Inlägg från: kokosnötmjölk |Visa alla inlägg
  • kokosnötmjölk
    Krokodilmajonnäs skrev 2019-06-07 01:38:25 följande:
    Hoppsan, nu missade du mig där. Kan nästa person gå tillbaka till mitt ord? Tack!
    Jag missade det inte, jag hoppade medvetet över det. Men tycker inte du att vi haft diskussionen om ord som AIDIS osv tillräckligt många gånger ännu? 

    Uppenbarligen inte. Vi andra uppskattar inte när du skriver det ordet, och framför allt inte då det är i princip det enda ordet du skriver om och om igen. Anledningen till att vi fortfarande hoppar över dig då, är för att vi vill leka och ha kul. Inte tänka på könssjukdomar.

    Det handlar om att filtrera sitt språk. Är det första som kommer upp i huvudet tex "AIDS" kan en se förbi det och ta det andra som kommer upp. Om det då är "glass" så skriv det, är det "HIV", gå vidare och ta det tredje som kommer upp. Fortsätt så tills du kommer till ett ord som inte handlar om könssjukdomar, droger eller sexleksaker så ska du se att vi inte kommer "missa" dig mer. 
  • kokosnötmjölk
    Krokodilmajonnäs skrev 2019-06-08 04:05:37 följande:
    Det finns ingenting i reglerna om vilka ord som är tillåtna, finns det en lista nånstans? 
    Som Nandez säger är det en smula tjatigt. Sedan tänker jag att om 10 personer tycker en sak, och en person tycker en annan sak, så får rimligen den ensamma personen ge sig och rätta sig efter de andra. Att gå efter vad minoriteten vill gör ju att flest blir missnöjda, medans att gå efter vad majoriteten vill gör att flest blir nöjda. 

    Vad jag menar med det är att eftersom vi, uppenbarligen, är fler som tycker att ord om könssjukdomar, droger och sexleksaker är tråkigt och inte ska användas, borde du som (mig veterligen) enda person som tycker det ska vara tillåtet rätta dig efter oss och helt enkelt köra med våra spelregler. 

    Dessutom, om jag inte minns helt fel, har vi andra lekt i tråden längre än dig. Det gör det hela bara ännu märkligare. Att du hoppar in i en lek och börjar styra och ställa. Tycker du själv inte att det är ett, minst sagt, udda beteende? 
Svar på tråden Lek: det första du tänker på